www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Dodge Ram 2500 1997


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (30) tagasi

 Dodge Ram 2500 1997

 Omanik: wagoneer

uus mootor 02.09.2012
Kuna vana mootor mis sai ehitatud juba 2007 tundus kuidagi lahjaks jäävat, sai plaaniks võetud ehitada uus mootor.
Ja kuna mootor uus siis pole paha mõte ju juurde lisada ka üks turbo veel. Ehk uuele mootorile hakkavad õhku pumpama HE351VE ja S475. HE351VE on muutuva geomeetiaga ning see on plaanis ka kasutusele võtta. Kuna minu cummins vajalikke signaale ei oma siis hakkab muutuvat geomeetriat liigutama õhusilider.
Ehitama sai hakatud tegelikult juba juuni alguses eriti optimistliku lootusega AB ajaks kokku saada. Aga nagu ikka pole paljusid asju meie maalt võimalik hankida ning tuleb tellida mujalt. Mis omakorda venitab ajagraafiku pikaks. Kuna vahest peab ka tööl käima ning oma kodugi talveks natuke soojustama on viimasel ajal auto suht tagaplaanile jäänud.
Aga üldiselt sai kastikas ette võetud suht tõsiselt.
Esisild sai kõik uued laagrid ning simmekad, kogu rooli ja sarniiri majandus on 100% uus. Roolikarp sai juba enne vahetatud Borgeseni oma vastu koos rooli ja karbi vahelise vardaga.(rooli tunnetus muutus oluliselt)
Mootoril sai alumine osa(vänt,kolvid,kepsud,sõrmed) R-koneistos ära tasakaalustatud kuna plaanis kunagi jõuda pööreteni 5000+.
Mootorisse siis sai valitud sobilikud kolvid ning tehase omast kõvasti äkilisem nukvõll. Samuti siis ostetud just minu mootorile sobilikud pihustid. Kuna pöörded tulevikus pea 2x suuremad kui tehases siis sai ka titaanist klapivedrude hoidikud ning poolkuud pandud(need on lisaks tugevusele ka hoopis teise kujuga) Klapivedrud ise on ka välja vahetatud jäigemate vastu. Kuna uus nukk on äkilisema tõusuga sai kolbidele klapipesad sisse lõigatud.
Kuna uue nukaga ei saa enam liigutada mehaanilist kütusepumppa siis asendus see elektrilise AirDog pumbaga.
Loomulikult sai maha lõigatud ka tehase sisselaske kollektor,et portida korralikult mõlemaid pooli. Asemele sai ise ehitatud uus alumiiniumist sisselase. Hetkel ongi pooleli nn. kapotialused torutööd. Natuke on tehtud aga palju on veel teha.
mootor värvitud mootor lihvitud uus väljalaskekollektor klapipesad kolbidel mõned poolikud projektid tasakaalustatud kepsud O-rõnga sooned lõigatud väljalaske pool väljalaske pool vana väljalase seest viimne teekond vana mootoriga paigas uus kütusepump pulkadeks pea lihvitud ja porditud vana versus uus kollektor tugevad kepsupoldid ja õhusilinder turbole uued titaanis vedrude hoidjad ning lukud mootori alumine osa koos mootoril ots koos sisselake ehitamine sisselake ehitamine 1 uus versus vana klapivedru traat soontesse pandud pea komplekteeritud mootor võtab ilmet ka nii võib juhtuda mootor võtab ilmet 1 mootor paigas käigukast ja vahekast paigas ruumiga priisata pole just alumise turbo tugi koos õli äravoolu toruga uued pihustid esimene toru valmis esimene toru valmis 1 kuumapoole toru valmis punktitud paigas paar toru sisselaske pealne siis peaks selline tulema VKM-is kokku keevitatud saksamaalt tellitud 3
Twinturbo torustiku ehitus 08.09.2012
Sai siis valmis pusitud turbost intercoolerisse minev toru ning üleminek intercooleri 3,65" otsast 3" peale. Kuna need üleminekud mis Inglismaalt saabusid ei äratanud oma üliõhukese seinaga eriti usaldust.
Turbo poolele sai pandud V-band klamber ja intercooleri poolele läheb üks painduv silikoon ühendus.
Igaks juhuks sai katsetatud ka,et kui palju see silikoon ühendus liikumist võimaldab. Ja seda on ikka päris piisavalt.
otse olekus ühele poole teisele poole toru omal kohal Keevitamiseks valmis
Toru intercoolerist sisselaskesse 19.09.2012
Kuna väljas sadas päev otsa vihma, siis sai valmis pusitud intercooleri ja sisselaske vaheline alumiiniumist torujupp. Homme kogu kola peale ja ilmselt VKM-i inimesi tüütama.
peaaegu valmis kokku punktituna valmis keevitamist ootavad jubinad
Torustik valmis 22.09.2012
Turbo torudega siis asi ühelpool. Cooleri otsad ei kukkunud just kõige paremini mul välja, aga eks ta üks ajutine lahendus ole hetkel.
Viimase suurema torutööna on vaja ühendada väljalaske torustik turboga. Täna kiire pilguheit andis aimu,et ruumiga on seal ikka väga tuuga.
torud keevitatud intercooleri otsad ka küljes intercooleri otsad ka küljes1
viimane kontroll 28.09.2012
Täna sai siis viimast korda proovimiseks kogu torustik kokku pandud ning veendutud,et igal pool oleks liikumiseks vajalik ruum olemas ja kõik omavahel kokku sobiks.
Suurtes piirides võib asjaga rahule jääda. Nüüd vaja veel keermestada ja keevitada paikka mõned mulgud niplite jaoks. Siis saab jälle kõik lahti võtta ning lõplikult kokku panna.
turbod turbod1 turbod2 turbod3
natuke aega garaazis 12.10.2012
Täna sai üle pika aja jälle korra garaazi mindud. Ja kuna VKM-ist sain kätte ka ühe 4" V-bandi komplekti mis oli vajalik turbo ja väljalaske torustiku ehitamiseks oli nagu põhjust ka. Toru valmis sai kõik jubinad jälle laiali lammutatud. Nüüd on vaja natuke aukke puurida ja keermestada ning võib jälle asju kokku panema hakata. Seekord siis lõplikult.
väljalaske toru üksjagu jubinaid lage mootor väike võrdlus
pisut nokitsemist 04.11.2012
Aeg nagu ikka läheb kiirelt. Nüüdseks siis tehtud niipalju,et porditud väljalaske kollektor ning kõik võimalikud adapterid omavahel kenasti kokku sobitatud.Torud kõik seest puhastatud. Kuuma poole toru sai omale ka teibi peale,et kapoti alune natukenegi jahedam oleks. Ka ülemise fööni kuumakoda saab omale katte peale. Lisaks tekkis mõte mõned jubinad lasta ära poleerida. Saigi siis osad jubinad ära poleeritud ja osad lihtsalt klaaskuuli pritsis puhastada. Koju jõudes aga vaatasin,et nii ikka ei lähe. Sai kõik jubinad ära poleeritud :D. Siis sai vaadatud kapoti alust mis oma kulunud värviga enam eeskujulik ei olnud. Tulemuseks,et värvisin kapotialuse ka üle :D Lisaks sai tehtud mootori esikaanele kõrgsurve pumba reguleerimiseks ligipääsu ava. Selle kaudu siis saab suht olematu ajaga pumba "süütenurka" muuta vastavalt vajadusele.
Nüüd loodetavasti jõulutralli kõrvalt leiab aega ka auto kallal nokitseda.
väljalase väljalase1 kuumapoole toru VGT ja kollektori vaheline adapter esikaanele kork esikaanele kork1 esikaanele kork2 klaasiga pritsitud versus poleeritud bling bling1 bling2 värvi ettevalmistus krunt värvitud
öö garaazis 07.11.2012
Kuna päeval aega pole peab seda leidma öö arvelt.
Eilse ööga siis paigaldatud sisselaske ja väljalaske kollektorid, alumine turbo, akukastid ning aju. Juhtmed lahti harutatud ning natuke poleeritud ka :D
kokkupanek kokkupanek1 kokkupanek2 kokkupanek3
öö vol2 09.11.2012
Jälle üks pea unetu öö garaazis möödunud.
Öö tulemusena siis paigaldatud pihustid, klapivahed regullitud, ülemine turbo ka paigas ning alumisega ka ühendatud. Lisaks siis sai ära värvitud esiosa detailid.
turbo kate turbo kate koos uus versus vana pihusti turbod paigas jupid värvitud jubinas
progress garaasis 15.11.2012
Natuke jälle vabu öötunde hobiga tegeletud.
Vaikselt hakkab juba looma aga igasugu üllatused võtavad meeletult aega ära.
p-pump p-pumbale kiil sumpa ots kokku keevitatud natuke poleeritud ka jälle el pump installeeritud kokku kokku1 kokku2 kokku3
varsti 22.11.2012
Natuke sebimist.
kokku4 kokku5 kokku6 natuke voolikuid ja torusid
natuke jälle tehtud 26.11.2012
Ära veetud siis tahmafiltrid ning igasugu muud voolikud ja juhtmed. Ehk põhimõtteliselt on koos.
kasti jahuti palju ruumi just pole voolikud kinni tahmafiltrid paigas koos
uuendused 30.04.2013
Kuna natuke esines projekteerimise vigu antud projektil siis tekkis väike õlileke. Ehk turbo poolt tekitatav rõhk sattus klapikambri kaante alla. Samuti osutus alumine turbo natuke rohkem kasutatuks kui USA-s inimene väitis. Tulemuseks oli see,et tiivik haukas kotta sisse natuke. Õnneks juppe ei lennanud ja sai auto seisma ära pandud.
Nüüd siis pea kuu sellest möödas ja vaikselt hakkavad uued jupid kokku saama.
Kuna asi sai lahti harutatud siis otsustasin välja vahetada ka ülemise turbo suurema vastu. Lisada blowoff klapi turbode säästmiseks.
Kuna sõidetud 2200km tõestas,et tagasild annab ikka suht mehiselt järgi kui kiirendada sai ette võetud ka ladder bar-ide ehitus. Need tulevad nn. ujuvad. Ehk nii saan ka tänaval kenasti liigelda kuid samas ei hakka tagasild kiirendades väänduma.
Ja loomulikult tuleb turbode poolel kogu torustik jälle ümber ehitada.
õlileke pihta saand tiivik uus suurem turbo uus suurem turbo1 uus südamik turbole koos uue tiiviku ja blow off klapiga puksid ladder bar-i jaoks
natuke tehtud ka juba 30.04.2013
Kuna uus ülemine turbo on natuke suurem kui vana oli, siis ei mahtunud ta kuidagi kapoti alla ära. Ehk väljalaske kollektor tuli ümber teha. Samuti tuli loobuda kliimasüsteemist kuna ruumi pole lihtsalt enam. Enda lohutuseks pean tõdema,et kogu autot omatud aastate jooksul ple mul kliima kunagi töödanud :D
Nüüd siis uus flants külge keevitatud sobiliku nurga alla ja turbo ka omal kohal juba. Nüüd hakkab see torude leiutamine pihta jälle. Aga seekord juba targem ja loodetavasti läheb seekord lihtsamalt.
vana flants ära ja uus tehtud kollektor ja turbo paigas torud ja põlved
torutööd 01.05.2013
Natuke jälle pusitud asja kallal.
üks pool O-rõngastatud sisselase ja teine pool seekord mahuvad asjad ilusasti ära
turbod 05.05.2013
Sai turboid natuke tuunitud.
uus alumiiniumist tiivik kuuma pool küljes külma pool ka Torujupid ka keevitatud
lõpusirge 09.05.2013
Natuke veel ja saab käivitada.
pumba timing paikka üks pool koos turbo õlitused torustiku viimane proov
veel natuke 12.05.2013
Sai siis natuke jälle nokitsetud.
ülemise turbo jahutustorud Blow off klapp koos regulaatoriga
Aeg jälle muudatusteks 27.10.2013
Suvi läbi ja maja ehitusega ka selleks aastaks lõpetatud(kastikas on ehituse ajal sihtotstarbelises kasutuses) ning aeg jälle natuke nokitsema hakata. Kuna ilmnes väikseid puudujääke kütuse etteandes sai sedas siis nüüd natuke arendama hakatud. Vana etteande pump on igati hea ja võimsa tootlikusega aga seda kahjuks ainult tehase pöörete vahemikus. Ehk nüüd siis hakkavad kütust kõrgsurve pumbale ette toimetama kaks Boschi 044 pumppa. Regulaatori lisamisega saan hoida ka kütuse rõhu seal kus vaja kuni pöörete lõpuni välja.
Täna sai siis paagisisesed torud paikka pandud ja paagi väliselt ka pööramised ära tehtud.

Ja loomulikult jõudsid ka tänu sponsorile kohale ka uued rehvid ning veljed. Rehvid siis kiirus indeksiga 240km/h
väljast paagis sees puzle uued veljed ja rehvid kastikas kasutuses kastikas kasutuse1
Kütuse asjad valmis 01.11.2013
Sai siis kokku puzletatud uus ja loodetavasti parem kütusesüsteem.
Nüüd peab kogu selle kompoti veel auto külge paigaldama.
uus kütusesüsteem
Uus kütusesüsteem auto küljes 03.11.2013
Täna sai väikse unetu ööga kogu mudru auto külge kruvitud.
paak ja pumbad põhjaalt koos regulaator kõrgsurvepumba voolikud
Väiksed ettevalmistused OMC-ks 08.06.2014
Vaja vahetada amordid, rooliamort, käigukast ja kõrgsurvepump koos pihustitega.
uued veljed ja rehvid paigas sobilik kiirusindeks uued amordid
Boonuseks saadud lisapäev maksis kätte 14.06.2014
Kaane tihend otsustas lahkuda meie hulgast.
mahlad väljas mahlad väljas1 mahlad väljas2
jälle uus mootor 22.08.2014
Kuna miili võistlusel sai suvehakul mootor kotti lastud siis peab hakkama ehitama järjekorras kolmandat mootorit :D
Värskelt saabus Inglismaalt ka sobilik toorik.
toorik
kolvid saabusid 18.09.2014
Mahle Motorsporist saabusid kolvid.
kolvid tefloniga küljed
vana mootor lahti 02.10.2014
Sai lahti katkutud vana mootor,et näha mida kasutada saab ja mida mitte. No vähemalt paari kolbi kindlasti mitte ja plokiga võib ka kuusakoski poole sammud seada.
natuke põlenud natuke reljeefne servast rõngasteni põlenud teine külg natuke parem
ajutine mootor 25.10.2014
Kuna sõitta on vaja siis sai seina äärest võetud vana mootori alumine ots ja sinna pudinad külge laotud.
Kõik seadistused siis suht tehase laadsed.
mootor transpordi ootel
vaikselt kokku 30.10.2014
Vaikselt siis liigub vana mootor ka oma kohale.
Natuke tuli ka silmarõõmu.
billet 85mm tiivik mitte just väike ja nii ta läheb
värskendus 13.03.2015
Kuna ram-i esituled ei hiilga just oma valguse poolest, sai soetatud uued kahe pirniga esituled. Vanal siis üks element sees. Uuel tulel aga kaks(9004/9007). Loodetavasti näitavad natuke paremini.
Igavusest väikseid roostemulle esitiival ja karpidel toksides selgus aga kurb tõsiasi. Värvi all puudus plekk.
uued tuled peale roostes koha eemaldamist karbilt esitiib seest esitiib seest1 keevitatud ja tinutatud keevitatud ja tinutatud1
värskenduse jätk 26.04.2015
Juba jupp aega tagasi sai siis karbid keevitatud, pahteldatud ja värvitud. Esitiivad lasin Sakus maalril ära värvida. Küljed võõpasin ise üle. Sai täitsa rahuldav.
välimine karp eemaldatud ja sisemine puhastatud karbid keevitatud ja natuke juba nühitud ka natuke pahtlit ja täitekrunt ukse vahed ka küljed värvitud ja tiivad küljes porikoopad said seest paksu mastiksikihi selga uued esitulede juhtmed läbi relee lülitusega Uued kahe pirniga esituled