www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Pontiac GTO 2006


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (26) tagasi

 Pontiac GTO 2006

 Omanik: askeldaja

Jaanipäev ja nädalavahetus. 25.06.2006
Esimest korda sain korralikult maanteesõitu teha.

Auto toimis laitmatult, silmas tuli pidada et mootorile liiga palju põõrdeid ei anna ning samas oleks mootoril kerge vedada. Lubatud maanteekiirus produtseeris enamvähem stabiilseks kütusekuluks alla 8 liitri per 100km vahemaad. Põhiliseks arvuks domineeris kompuutrinäidu poolt hetkekuluna 7,3-7,7.

Teelpüsivus oli hea. Olen üsna erinevate autodega saanud sõita nii kaassõitjana kui ka roolis, aga tunne oli hea. Osalt aitas ka GTO mass (tühimass ligi 1700kg) kaasa (raskem auto on tihti mõnevõrra stabiilsem kergemast). Teekumerused neelas vedrustus hästi ning isegi külgtuul mis vahel pahvakutena lagedamal maastikul esines, ei suutnud eriti ennast maksma panna.

Seniks tasa ja targu. Lisaks pole soovi rakendada oma sääste trahvide maksmiseks vaid kuidagi hoopis mõistlikumalt. Auto on veel piisavalt "toores", et igasugused äärmused koheselt unustada. Erinevatel andmetel erinevates foorumites väidetakse autoomanike poolt (LS2) mootori "lahtimineku ajaks" - ehk pmt. täielikuks sissetöötamise välbaks Ca 5000+ miili.

Ettevaatlikuks teevad ka netiavarustes kuuldud pea uuena ettejuhtuvad tagadifri hävingud, mis valdavalt on arvatavasti liigraske gaasijala põhjustatud. Siiski on väidetavalt ka juba tehasedefekte, mis mind kindlasti veelgi ettevaatlikumaks teevad. Milleks riskida?

Peale iga pikemat peatust kapott lahti ning õli ja vedelike kontroll. Tiir ümber auto ja pilk peale. Südamerahu maksab ka midagi. :)

Õhtuhämaruses muutusid näidikud, mis muidu punase pinnatooniga, täitsa tumedaks. Taustavalgus on reguleeritav, mis katse mõttes oli heledustasemelt lõpuni keeratud. Välimus ja praktiline mugavus 5+

Väike mõru pähkel ka: laupäeva õhtul autot pestes avastasin et juhipoolse tagatule sees tagumise udutule pirni mingisugune plastkate oli murdunud. Peale mõningast mediteerimist arvan põhjuseks olema juhuslikku tehaseviga, mis peale Austraaliast Ameerikasse ning lõplikult siialoksumist sai ka maanteel sõites veidi vibratsiooni ning arvas heaks murduda. Õnneks pisiasi, aga natuke kisub tuju alla.

Tegin mõned fotod ning uurin seda garantiiasja. Kogemata sai korra juba piilutud GTO aftermarket tagatulekomplekti (ja tervet "posu" Holdeni omi), aga nüüd jälle reaalsusesse: vaatame mida meie kohaliku diileri Premium Motors´i poolt kostetakse ja kaua võib asi aega võtta. Küllap saab asja joonde.

Lõpuks tahaks pidureid kiita. Õnneks pole pakilist vajadust olnud äkkpidurduseks, aga GTO on päris (heas mõttes) rahulik aeglustaja. Alustab rahulikult ja kui veidi rohkem vajutada, siis jääb justkui kännu taha kinni (aeglustus on hea). Käitumine on rahulik, jõuline ja etteaimatav. Ka juhitavusele vaid kiitused, kuigi pole rajal (veel - garantiiaeg ja sissesõit ka tegemata) käinud. Juhtimine on täpne ja ei mingeid üllatusi. Ka mõne veidike järsema manõõvri puhul liikus auto igati oodatult (soovikohaselt).
Lastehaigused: juhipoolne tagatuli, tagumise udutule pirni kate murdunud. X -Files? Näidikud ööpimeduses: punane näidikute taust muutub hämaruses süsimustaks!
Tagatule garantii, kõik ok. 26.06.2006
Tagatule probleem lahenes igati ladusalt. Hetkel on juba detail tellitud ning kui saabub, läheb vahetusse. :)

Kilomeetreid on kogunenud ja mootor tundub olema hakanud madalamatel põõretel (pole kuigi sügavalt gaasi veel vajutanudki) juba tunduvalt ladusamalt töötama. Esimesed märgid et LS2 on juba veidi sisse töödanud. Keskmiste põõrete saabumisega on aga tunda "kargust" mis tähendab veel pikka kannatust. Õhtuti on huviga uuritud ka Owner Manuali, kus mh. manitsetakse sõitu alguses rahulikult võtma. Õnneks on võimsust piisavalt, polegi kuigi palju tarvis vajutada linnaliikluses.

Ühe huvitava vahepalana leidsin Owner Manualist lõigu, kus märgiti et kui auto on diileri käes juba 1000 miili läbinud (isegi kui pole kordagi arvele võetud - puhtad paberid), siis kindlasti mitte autot vastu võtta. Nimelt on väike läbisõit normaalne, ka diileril pidavat olema õigus kontrollida autot. Aga 1000 miili? Selle ajaga võib auto nii mõndagi kogeda. Minu autol oli üleandmisel ees 55km, mis on võrdlemisi
average näit kui lugeda temaatilisi foorumeid.
Mõned mõtted T/C-st, esimesest õlivahetusest ja muust 29.06.2006
Eile sai veidi tiirutatud ja õhtuks oli natuke mõtteid kogunenud.

T/C Traction Control: sõidan praktiliselt kogu aeg ON asendis. Kiiremate manõõvritega kipub siiski ratast ringi võtma ja veidi rehve kräunutama. USA foorumites on tegelikult üsna paljud omanikud väitnud et T/C on GTO-l üsna jäik lugu ning mootorikägistamist ei tule ette elektroonika poolt. Mõttes võrdlen oma igapäeva Bmw E39 stabiilsuskontrolli, mis libedaga on tihedalt ametis ning jõukadu on samuti päris ulatuslik.

Tahaks oodata sissesõidu lõpu ära ja siis kuskil väljakul korralikult "uisutada". Enne täit selgust asjasse ei saa, mis ja mismoodi.

Õlivahetusest

Endiselt on veel alla 1000km läbisõitu ning lugesin õlivahetusest nii foorumitest kui User Manualist.

Foorumites autoomanikud manitsevad et vähemasti esimene õlivahetus oleks Ca 500 miili läbimise peale, järgmised 3 korda peale 3000 miili läbimist. Seda uue auto puhul.

Manual ütleb lühidalt järgmist: "Your vehicle has a computer system that lets you know when to change the engine oil and filter. This is based on engine revolutions and engine temperature, and not on mileage."

Umbes nagu veidi uuematel MB-del (sai enne GTO ostu uuritud mitmeid MB-sid, sealt siis kohe esimene võrdlusmõte).

Ehk kui lõõb trip computer ette kirja, siis hiljemalt 1000km jooksul tuleb õlivahetus ära teha.

Elame-näeme. Igatahes garantiiajal ei tohi liialt agaralt oma kätega kõike ette võtta.

Kui mootoriõli tundub ikka omadega "küpse", siis lähen Premium Motors´isse ja lasen kasvõi plaaniväliselt varem ära vahetada.

Tegelikult saaks selle pisiasjaga ka ise kähku hakkama. ;)

Salongi nahkkate

Olen kaks korda salongi nahkkatet ja istmeid hooldusvahendiga üle katnud, peaks vaba hetke leidumisel kordama. Nahk on pehmem ning murdekohti vajutamisel ei kipu nii kergelt tekkima. Vajalik teema kui soovida et istmed oleks pikka aega kasutajasõbralikud. Kuigi ka alles salongist väljasõites polnud miskit häda, tundusid istmed tagantjärele alguses enne hooldamist natuke kalgimad.
Mõttemõlgutused ja hobujõud 05.07.2006
Kuigi auto pole veel sissetöödanudki, ammugi veel täisgaasi saanud, on tasapisi ketserlikud mõtted hakanud ligi hiilima.

LSx mootorid on üldiselt üsna modimisaltid ning aftermarket pakud osi ja komplekte kuhjadeviisi. Ole ainult mees ja vali meelepärane!

Arvatavasti ülelaadimise kasuks ei otsusta (aga iialgi ei või teada), vabalthingavana väidetakse 400-st hobujõust üsna kergesti u. 500 kätte saadama ning karmima modiga ka u. 550 kanti, mis on juba kompromiss kui arvestada auto tänavakõlbulikkust.

Igatahes sisetunne ütleb et alla 500hp ma ei lepi (alustuseks, vahel on hoopis trendikad mõtted tekkinud ja eile mõõtsin natuke kapotialust mootoriruumi).

Arvatavasti tuleb diileriga arutada asi läbi (garantiiaeg ju), kas mingisugune modimine tuleb kõnealla? Ei pruugi päris lootusetu olla kuna minu isiklikel andmetel on Premium Motors näiteks mõnda Hummerit ka ise, kliendi soovil "paremaks sättinud".

Enne järgmist hooaega aga vaevalt midagi ette võtma hakkan, kuna sõidan GTO-ga suhteliselt siiski vähe, on küsimus millal ma oma 5000 miili või 8000km täis sõidan (orienteeruv suurusjärk), kuna umbes siis pidavat alles mootoril parim minek hakkama ja arvatavasti alles siis on ta täielikult sissetöödanud.

Üks link ka: http://www.gmhightechperformance.com/tech/0604htp_ls2_engine_tests/
Üks ~ 700km ots mõõda eestit. 14.07.2006
Vahepeal tekkis vajadus Tallinn-Viljandi-Tartu-Rakvere-Tallinn sõit teha. Kuna maanteesõit enamuses, siis jätsin oma igapäevaauto garaazi ja otsustasin Pontiaciga liigelda. Sõit mõõdus kõrvetava päikese ja maanteel autosabades venimisega.

Tallinnast Viljandisse jõudes (täpselt linnasildi juures), hakkas kompu tungivalt ettepanekut esitama väikeseks puhkuseks. Ikoonina tammepuu ja pargipink ning taustaks enesekindel elektrooniline piiksumine. Asi oli lihtne: see on mingi rutiinne lugu mille kohaselt püütakse juhti veidi virgutada ja sedasi liiklusohutust parandada. Tegingi väikse peatuse et ka niisama auto üle vaadata. Kõik oli normikohane. Peale 5-7 min pausi kohe jälle edasi. Teekond mõõdus rahulikult kui mõned väiksemad siblijad ja rekkapaarid (kus nende vahel pole õhuvahetki vist) välja arvata. Ühes kohas silmasin ka ühte väljasõitu teelt, politsei oli kohal ja toimetas oma tegemisi. Autoks oli vist Passat vms, palju ei tahtnud kõõritada otsesuunast kõrvale kuna autorivi oli ees pikk ja aeg-ajalt püüdis keegi pirurdamisega üllatada.

Tartu suunas liikumine läks suhteliselt kiiresti, üheks tähelepanekuks oli Tartule lähenemise suhtes rullnokkade kontsentratsiooni tunduv suurenemine. Võimalik et ka tundmatu V8 häält tegev auto võis neid ärritada aga igatahes demonstreeriti oma oskuseid tekitada kahtlaseid olukordi ning valdavalt ka oma jõuetuid autosid. Ei taha küll moraalilugeja olla (eksin ka ise vahel liikluses), aga pole kuigi tark enne langust või üsna lähedal vastutuleva rekkaga piiratud teeoludes jukerdada, 5->3.käiku raiudes tigukiirusega mõõda venida. Oli ka rahulikumaid kiirustajaid: vaadati kindel puhas pikk lõik ning siis lajatati ilma pikema jututa mitmest rekkast ja sõiduautodest korraga mõõda. Kiirus võib kaasa tuua tõsiseid õnnetusi, aga parem juba nii kui umbropsu tuisata.

Tartust Rakverre oli aeglasem veeremine, tee oli kohati laineline ja kitsamapoolne. Sellel lõigul oli mitmeid autosid kes hoolimata minu tagasihoidlikumast kiirusetasemest sõitsid kannatlikult järgi ning ilmselgelt püüti silmi pingutades auto tagaosalt marki ja mudelit tuvastada. :)

Rakvere - Tallinn kulges ladusalt, tee on valdavalt hea ning enamasti on kuskil punt ühtejalga astuvaid autosid, kelle sabas järgi liikuda. Võsu kandis tuiskas üks Viper suurele trassile, kiirendas silmajärgi nii 2xx kiiruseni ja jäi aeglasema tempoga liikuvale autoderühmale sabasse - siksakitamine polnud eriti tõhus ja mõtekas liikumine. Korraks lasi ka Viper gaasi maha et uurida tahavaatepeeglist seda arusaamatut musta autot. :)

Kokkuvõtteks: maha sai sõidetud ligi 700km, keskmine kulu oli kompu järgi 10,8. Kui arvestada et sai ka linnasõitu tehtud ja maanteel 6.käigu asemel 5.käiguga liigutud (kui kiirus väiksem, olenevalt oludest) et mootor pidevalt samas põõretetsoonis poleks (sissetöötamine!), pole halba õelda. Veidikene on muutunud auto valjemaks (pidada olema sissetöötamise käigus normaalne), samuti tundub et keskmiste põõretega käib mootor pehmemalt. Valdavalt siiski üle 3000rpm ei ole andnud ja kui siis vaid minimaalselt, on tunda kuidas teatav põõretepiir mille puhul mootor käib rõõmsalt - nihkub ülevalepoole, aga täisgaasi aeg on ikkagi kaugel. Seniks on ka madala gaasiga ja -põõretega (järsku või rasket koormust vältides) rõõmu küllaga. Kilomeetrid mõõduvad mugavalt, bensiinikulu on täiesti mõistlik ning enamasti unustan isegi raadio või CD käima panna (vaja V8 häält kuulata). :)



Tagatule vahetus (garantiikorras). 24.07.2006
Täna sai käidud Premium Motors´is juhipoolset tagatuld vahetamas. Asi koos jutustamisega kokku alla 10 min. :)

Kavas lähipäevil teha väike suurpuhastus ja ehk ka fotomaterjali koguda.

Käigukast T56 (M12)

Tehnika üldises plaanis täitsa ok, veidi harjumist ning rohkem linnasõitu tahaks just käigukast, osaliselt käivad käigud ikka üsna tihkelt, sellest ka paar kerget juhust õrna "grrrrrrrrrt" hääle kaasnemisega käikudega manipuleerides. T56 pole just kõige siidisema lülitusega, aga objektiivsemate hinnangute andmist on vaja sissetöötamine ära oodata. Järjest 1-2-3-4-5-6 lülitades läheb kõik vägagi ladusalt. Siiski, kui oleks valida manuaalkasti ja automaadi vahel, siis T56 on lõbusam kombinatsioon kuigi nõuab juhilt rohkem tunnetust ja oskust.

Auto talvekorterisse. 13.10.2006
Panin üleeile auto talvekorterisse ära, enne veel korralikult soojaks sõidetud ning bensiinipaak kurguni täis.

Viimasel ajal teed on ka niisked ja uisutada ka ei viitsi (pole tegelikult olnud mahti väga ringi sõitagi).

Kui teha sügisene kokkuvõte siis sai saldoks 2243km, alustatud sai 55km läbisõidu juurest. Võrreldes kogu story algusega on asjad natuke muutunud - auto on enamalt jaolt sisse töötanud, mootor tahab kindlasti veel, täisgaasi pole harrastanud, käigukast on hoopis palju ladusam. Alates Ca 2000km sai mõnikord natuke rohkem hakatud vajutama. Meenutan siiani kui uskumatult tihe oli mootor päris uuestpeast, enamvähem mõistlikult sai liigelda max 2000rpm, siis hakkas juba tunda andma et vara. Võibolla olin natuke leebe, aga pigem alguses vähem kui rohkem vajutada. Auto käib kui šveitsi kell.

Head ja vead? Nagu uus auto ikka, tasa ja targu ning mõned "lastehaigused." Garantiikorras vahetatud juhipoolne tagatuli (mingi valuviga) ning täna peale autopesu avastasin et kaassõitjapoolne esituli on udune, seega natuke niiskust saanud. Uurime mis teha annab.

Hea:
*6 L töömahtu, hobisõituks jätkub jaksu küll + edaspidi lai aftermarket valik modimiseks (kulub marjaks);
*mugavad istmed, ei jää mugavuse poolest alla tuntud mainekatele brändidele;
*maanteel stabiilne sõit, ka külgtuul ei loksuta eriti, üldse üsna leplik reaktsioon juhtimisvõtetele;
*kliimaseade - ruttu soojaks või külmaks, mida parajasti vaja on, olen väga rahul;
*kuulab rooli hästi, täpne, piisavalt kerge aga on ka teetunnetust;
*ökonoomsus, eriti maanteel, arvestades töömahtu ja 400hj ning auto massi (tühimass ligi 1700kg), on auto liialdamata ökonoomne (rahuliku sõiduga maanteel kindlasti alla 8L ja linnas sõltuvalt liiklustingimustest isegi alla 13L!);
*kliirens - pole vaja maanteelt kõrvale põõrates kramplikult mõelda et liigud sportliku kupeega, kus nt. BMW E39 kraapib natuke põhja, sõidab GTO veel puhtalt läbi (eesti oludes igati "+" ).
*vähelevinud harrastusobjekt, isikupärane auto;
*kindlasti on veel palju head, mida ei oskagi koheselt ette laduda, omamoodi hea on tegeleda autoga uuest peale, iga pisiasi on teada.

Halb:
*ilmselgelt ärritab osasid liiklejaid ja rikub nende närvikava;
*olles ka saanud nüüdseks natuke kiiremaid lõike sõita, sooviks edaspidi veidi tõsisemaid pidureid (seisma saab, aga võiks olla jõuvaru);
*tagurdamisel on vahel ebakindel tunne, parkimisandurid on vaja hankkida;
*võibolla veel midagi.

Kindlasti ei kahetse seda autoostu. Kevadel saab auto lõplikult sissesesõita (hea on värske ja toimiva autoga kevadele vastu minna) ning kokkuvõttes (kui midagi äärmuslikku ei juhtu nt hetketuju ajel müük vms) aastateks vabaaja broneeringud.
Viimsis automaattanklas
Esitule defekt - mis saab? Kas Garantiijuhtum? 13.10.2006
Üleeile autot selleks hooajaks garaazi seisma pannes, pesin enne auto korralikult puhtaks ning oli kavas ka väike ring teha ning bensiinipaak kurguni täis osta.

Peale autopesu käivitasin auto ja üllatus-üllatus: kaassõitjapoolne esituli rammusa udukihiga seestpoolt kaetud. Esialgne kiire vaatlus andis järgmised tulemused:

*esitule klaas on iseenesest terve, tegemist pole mõne juhusliku kivi vms poolt tekitatud täkke või praoga; esimesena kahtlustasingi mingit mõra (palju teetõid maanteedel, kive on laialt igal pool kriipimas ja täkkeid põhjustamas;
*esitule klaas on tule korpuse küljest lahti tulnud (sulanud?), kinnitusääred mis oletatavasti tehasepoolt on vastava liimiga vms meetodiga kokku pandud - on veidi kummis ning sealt vahel autopesu peale vesi arvatavasti sisse hiilis.

Küsimused:
- mis põhjustas selle (tuleklaasi ja tulekorpuse vahelise ühenduse lahknemise?;
- tundub et mh on tuli ka kuuma saanud, tule korpuse plastikäär on pundunud just sedasi kui oleks justkui liigset kuumust saanud; juhipoolsel esitulel pole viga, aga kerged märgid sarnasest protsessist on ka olemas.

Ma pole kasutanud mingeid muid pirne, ammugi veel tuld vähimalgi määral lahti võtnud või üleüldse midagi teinud. Nii nagu tehasest tuli, nii kõik on.

Teatud vahemaa läbimisel ütleb auto kompuuter et pea puhkepausi. See on pigem juhi väsimuse leevendamiseks, aga olen alati ka pausi pidanud ning juba seetõttu et lihtsalt autole pilk peale lasta: rehvirõhud, kapotiall vedelike tase jne jne.

Seega ei tohiks kõnealla tulla ka võimalik "liiga hoolimatult" pika otsa sõitmises. Ja teoreetiliselt kui isegi oleks sõitnud nt. ühe jutiga 400km, siis see poleks ikkagi normaalne et tuli kuumeneb üle vms, ma märgin ära et tegemist pole nt mingi isehakatusliku xenonide paigaldamisega või muidu kangemate pirnide paigaldamisega, kõik on 100% stock! Siinkohal meenuvad ausside enda Holdenid, mis osad tulevad tehasest xenon esituledega...

X - Files?

Võtsin ühendust diileriga, Premium Motors´iga. Üldiselt suhtumine on positiivne ja pikka tseremoonitsemist mingi konkreetse probleemi kallal pole kohanud. Tagatule garantiijuhtum lahenes lausa mõõdaminnes, märkamatult. :) Samas, seal oli ilmselgelt näha et tuli oli vigane ja väliselt pole ka kuidagi mõjutatud (kasvõi ise otsa komistanud).

Kuna auto on mul nn. uinuvas olekus ja ei taha enam hästi välja ajada, pakuti võimalust tuli maha kruvida ja tuua PM-i näidata. NB! Garantiiautoga tuleb olla igasuguses maha- ja pealekruvimises ettevaatlik, tuleb õigeaegselt defektist teavitada ja kui juba asja arutatud, siis otsustatakse edaspidine protsess.

Momendil igasugust muud sahmimist palju, asi jääb arvatavasti järgmisele nädalale. Vaatame, mida arvatakse. Kui aus olla, siis on osalt küll omapärane lugu. Et esitules natuke udu on, see on sisuliselt köömes, ka palju kallimatel autodel on vahel seda märgata, aga minu juhtumil polnud enam tegemist mõningase uduga, see on juba midagi rohkemat.

Kokkuvõttes, kaldun arvama et tegu on kõigest hoolimata garantiijuhtumiga. Elame näeme.

Asja helgem pool on see et tehnika toimib hästi. Lisaks kui peaks nt. tagareduktori rike (esineb GTO-del keskmisest tihedamini, veel esineb vahel amortide lekkimist ja lihtsalt muidu tavapärasemaid asju) mis tuleneb juba tehasepoolsest veast, oleks asjaga ilmselt palju "uurimist-puurimist" ja võibolla koguni kahtlusi et ise kuskil nurgataga autot liialt piinanud. Eks see ka, et US kohapeal on asjad oluliselt odavamad ja kuulu järgi on sealpool mõnigi mees tuttuue mootori saanud bolt-on, diileri poolt peale kui mingi kahtlane kõrvalheli on domineerima hakanud. Meil siinmaal on nii automüüjal kui ka arvatavasti autoostjal raskem elu.

Seniks tekib hea põhjus sukelduda ausside ja jänkide vastavatesse foorumitesse ning selgitada kas on selliseid juhtumeid kellegil varem olnud ja kas ning milliseid upgrade´sid on tehtud (on kuuldavasti ka xenonid, mitte lihtlabaseid siniseid pirne, Monarole ja GTO-le, ka Commodore´le paigaldatud, kui neid juba pole...).

Lisatud: nuputasin veidi ja ainukeseks loogiliseks variandiks esituledel kuuma saada on võibolla (?) :-) periood kui sai hakatud autot sisse sõitma (suveilmad olid ka üks suur leitsak), kuumus oli nii raju, et auto esiporitiivale toetuses oleks võinud koheselt põletushaavu saada (korra kõrvetasin näpud). NB! Ma võtsin sissesõitu väga rahulikult ja kuumust tundus alguses olema lihtsalt üle mõistuse palju. Võibolla see? Igatahes kummaline lugu.

Ilmselt siiski garantiijuhtum, näeme mis elu toob.
Peale autopesu, 30 min sõitu ja tanklaskäimist. Esitule klaas on tule korpuse küljest eemaldunud.
Tasa ja targu. 15.07.2007
Kevadel ei jõudnudki väga ringi liikuda, vaid rohkem mõned ringitöristamised kodukandis. Kes V8 maailmaga kuigi tuttav pole, võib isegi ehk võõristada, et selline asi nagu veidi suurema V8 hääled võivad mõjuda tõelise puhkusena. Võiks isegi mingis mõttes võrrelda situatsiooni, kui peale närvilist tööpäeva võtad mootorratta ja lähed sõidad pisut õhtuhämaruses ringi. Just nii nagu hing soovib: kas kiiremate lõikudega või lihtsalt veeredes, podistades. Nende hetkede nimel tasub elada!

Asjast ka.

Auto nurrub hästi, peale 1700km läbimist hakkas mootor palju lahkemalt käima ja nüüd, hetkeseisuga 2856km (heh, tõsi küll - mõni sõidab nädalaga palju rohkem), on asi juba palju parem. Selge on see, et rasket jalga väga ei tasu harrastada, kuigi mõõdukalt võib anda juba küll.

Mõned põhireeglid, mida jälgin üsna täpselt:

1) järsk start suurema jõuga jääb ära, lõõkkoormused pole head, ka hoiab see autot;
2) täisgaasi ikka ei anna, kui vaja, siis vahetan kõrgemalt käigult madalamale ja siis annan minna (ja ka siis väldin täisgaasi): kuigi autol jõudu oleks, on mehhanismidel kergem sedasi;
3) kuigi põõretepiiraja sekkub u. 6500rpm, ei vajuta üle 5000rpm; parim moment hakkab alates 4000rpm ja netiallikatele toetudes on teravaks minekuks just täispõõre (õigemini imenatuke enne piirajat) hea käiguvahetuseks - järgmise käiguga kukuvad põõrded ikkagi sitkema veo vahemikku (4000rpm). Aga kus mul kiiret, V8 hääled ja niigi suhteliselt sitke vedu on ka rahulikuma sõiduga olemas.

Suutsin ikkagi korra käiguvahetustega sellise grrrrrrrt hääle välja võluda. Asi on selles, et kuna auto on veel üsna vähe sõitnud (ja seda rohkem maanteel), on 3-4 käik vähem sisse kulunud ja ladusamalt käivad pigem 1-2 ja 5-6. käik. Järeldus: vaja linnasõitu teha ja asi laheneb. Uhiuuena autopoest lahkudes olid kõik käigud nii tihedad, et tuli lausa jõuga käike nügida. :) Alguse asi. Kui tellisin selle auto esindusest, siis sõbralikult hoiatati, lähtuvalt faktidele, ette: mõnigi mees olevat Corvette "lõhki" lasknud, kui vale käik on kiirustades sisse lõõdud: automaat lihtsam ja kindlam selles mõttes. Õige küll, aga minul oli kindel suund osta auto hobiautoks ja plaane polnud ka kunagi kiirendusvõistlustel käia, tahtsin täit lõbu koos manuaalse käiguvahetusega. Seda ka kogu see auto pakub, vähemasti minule. :)

Veelkord piduritest.

Linnavahel on kõik päris ideaalne, maanteel tahavad pidurid jõulisemat vajutamist - pidurdusjõud on täiesti olemas, aga kes sõidab näiteks mõne saksa pereautoga, siis võib see natuke ärevaks teha, pedalli vajutades on algus väga rahulik. Kui on kogemus käes, et kõik on siiski korras ja ka pidurite tegelik jõud alt ei vea, pole midagi karta. Siiski, kui garantiiaeg (järgmisel suvel) läbi saab, siis on kindlasti mõtteid ja arvatavasti kunagi plaanis hankida komplekt jõulisemaid tegijaid. Kui peale ka mootori modimist tuleb jõudu juurde ning sõidustiil tempokamaks, kuluvad marjaks alati. Teatavasti on "uus" GTO massilt üsna matsakas ja võrreldes sedaaniga on põhiliselt katusejoont madaldatud ja muud optilised muudatused.
Esituledest.


Pole sõitnud kordagi äärmuslikes tingimustes kui teatav udu välja arvata. Esituled näitavad hästi. Samas igapäevaruunaga olen harjunud xenodidega ja tõenäoliselt tuleb ette upgrade (?) bi-xenonideks. Nähtavus on kindlasti osa turvalisusest ja lihtsalt auto välimuse või trendikuse pärast ei hakkaks ma seda tegema. Ka on plaanis hakata peale kiireid aegu töö kõrvalt rohkem rõhuma V8 harrastusele ja võibolla võtan GTO üldse igapäevakasutusse v.a. talv. Siis parem liikuda ka, kui xenonid valgustajateks.

Mootorist.

Käib hästi. Imeväheke on mootori "müra" suurenenud. Aga tõesti vähe. See on nookurid-klapimajandus. Kindlasti. Õlileket pole üldse vähimatki tuvastanud. Kiskusin plastkatted maha ja vaatasin huvipärast ka bensiinipihustite kinnituskohti. Mõned olid vaid pisut õrnalt niisked või seda nägu. Lekkeks poleks alust asja nimetada. Peale Sauga tiirutamist ja pildistamist, oli õrna tiksumist kuulda, aga kui 200km hiljem kodus olin, oli kõik väga viis. Millegipärast on LSx mootoreid nimetatud väga tihti omamoodi lärmakateks, nimelt klapimajanduse hääl pidi suurenema ja vähenema nagu jumal juhatab. Igatahes on rahu majas mul ja ime ka - alla 3000km on see loomulik. :-) Asi tahab ka optimistlikumate kasutajate arvamuse kohaselt min 5000km ja veel parem, oma vähemasti 10k km. Et siis tulevad õiged hääled, jõud, minek ja...

Veermik.

Ei mingeid õlilekkeid, rehvide hõõrdumisi vastu amorte, kolinaid... kõik on bro. Iga pisemgi nagin või klõbin on osutunud näiteks käetoe all asuva (igati asjaliku ja juba algselt hästi läbimõeldud) laekas olevate CD plaatide klõbinaks. Loodame, et see nii jääbi võimalikult pikaks ajaks. :-)

Meedia.

Raadio, 6-CD mängija, hea on salongist plaate laadida ja vahetada, kõlarid on rahuldavad. Kes on audiofänn, sellele jääb asi kindlasti lahjaks, nagu ilmselt ka enamik kõrgklassi autode omad. Ise pooldan sõitu, kus plaat mängib vaikselt, aga ka V8 hääled on kosta. Kõlarid on hästi paigutatud, heli jõuab normaalselt kohale. Hindaks helikvaliteedi üsna normaalseks, hulga paremaks, kui minu igapäeva - mõõda auke kolistamise E39 omast. Tõsi küll E39 ei paku küll eriti midagi erilist audio suhtes.

Salong

Hea. Nahk ikkagi ilma mingisuguste pragunemisteta, ei lohkus, ei kolise. Aga alla 3000km sõitnud autol peakski see olema sedasi. Salong saab keemiat nimega ZAINO.

Välimik.

Pole viga. On kivikriipse, õnneks vähe. Olen näinud aasta vana BMW-d, mis on nagu Vietnami sõja läbi elanud. Kapott on sellistel justkui spetsbaasist läbi käinud, liivapuisturi ja krt teab mille alt läbi käinud. Igatahes, eesti teed on selles suhtes agresiivsed.

Minu GTO on õnneks (vähene läbisõit ja enamus headel teedel?), suutnud hetkel ilma suuremate vigastusteta välja tulla, omaette teema on esiots, mis on tugevas konfliktis putukatega, kes lõmastuvad kollektiivselt nii registreerimisnumbrimärgile, kui ka lihtsalt auto esiaosale. Ma olen kurja vaeva näinud, et see sitikasõda osaliseltki võita. Ainuke variant on need elukad lahti leotada.

Värv ise on ilus, ega eriti ei oskagi midagi ette tuua. Tume värv võtab kindlasti palju liga ja mustust ligi (täpsemalt, paistab tumedal pinnal paremini välja), kui on isegi vahatatud, siis varsti tekib tahtmine uuesti pesta ja uus vaha peale. Märknimi: ZAINO!!! Ei iialgi teist marki vahendeid, kui ei leia veelgi paremat.

Tulevik?

Sõidan ikka garantiiaja täis. Päris valusat kohta polegi. Plaane on, aga kuna aftermarket areneb kähku, siis ehk juba kui asjaks läheb. Selge on see, et oli, on ja jääb tänavaautoks. Kiirendusrajal saab käidud võibolla mingid korrad, et lihtsalt võrdlusmomenti saada. Selle autoga. Kiirendusautod ja - teema on teised teemad.
Õlivahetus ja esituled. Ja väike ehmatus ka. 10.03.2008
Täna sai käidud õlivahetuses, ka vaadati üle esituled, millede klaasid olid mingil müstilisel moel hakanud irduma tulekorpustest. Sellist viga pole ma kunagi kuskil Monaro/GTO foorumites või netis kuulnud ega näinud esinema.

Linnavahel sai tahtmatult üsna palju "uisutatud" kuna tee oli niiske, loodan et üks kaubikujuht väga vimma ei pea kui ma trammiteedmõõda kuskilt tagantpoolt tulles temast ettepoole jõudsin. Ei, ohtu päris polnud, aga veidikenegi niiske maantee ja piruett võib kergesti tulla ise, kui ennast ei ohjelda.

Uus õli mootorisse ja esituled puhtaks ja vastava eriliimiga korpuse külge klaasid kinni. Vaatame, kuidas jäid, igatahes niiskus on hetkel praktiliselt olematu ja tundub et esialgne pilt oli siiski kokkuvõttes lihtsalt närvikõdi, kuigi pilt oli natuke kole küll.

Rõõmsalt mõõda linna ringi vuristades liikusin kodupoole ning arvasin ühest poest korra läbi astuda. Kuna talveautona kasutatud E39 oli kiuste juba palju samas parkimiskohas äärekiviga tüli norinud (äärekivi peale libiseb stangealune plastpaneel märkamatult, ärasõites räsib hirmsa raginaga stangealuse ära) ja olin GTO-ga seega äärmiselt ettevaatlik, püüdsin üldse hoiduda äärekivile liiga lähedale sõitmisest. Kõik tundus igati ok ja... juba väljas olles märkasin, et olin siiski täiesti külmalt sõitnud auto ninaga üle äärekivi, mis on sealsamas juba lugematuid sõiduautosid karistanud. Esimese hooga arvasin veendunult, et nüüd on ristsed käes ja saab esimese remonditöö teha esipaneeliga...

Aga EI!

Nina oli oma 2-3 cm puhtalt üle äärekivi. Rahvas jalutas mõõda ja vaatas justkui võimalikku plastitükkide rebenemise võimalust teades varjamatu kaastundega. ;) Aga muret enam polnud.

Pean jälle ja jälle märkima: GTO on väga salakavalalt kõrge põhjaga!!! ...Mis on igati sobiv meie maastikukeskkonnale või nimetagem seda teedevõrgustikuks. GTO maastikusõiduomadustes veendusin veelkord oma koduõuel (kus hiljutine ehitusplats ja palju kruusa jms, rääkimata traktorirööbastest), kus BMW tegi kõhualusega juba koledat häält, ei kõssanud GTO mitte piuksugi ja üritas hoopis lustlikult tagarattaid ringi tõmmata.

Peaks varuma aega ja mõned pildid ka tegema.
Ja kindlasti kilomeetreid juurde koguma, hetkel on ikka veel mõned puudu, et 3000km täis saada. :D

Veidi mõtlikuks teeb, kui sõidutempo peaks samamoodi jätkuma... aasta statistiline keskmine teeb veidi üle 1000km. Korraga saab sõita siiski ühe autoga, peab tegema valikuid.

Ei kahetse selle auto ostu, kuigi vahel on lihtsalt kahju kui selline väärt Vinkel kurvalt kohapeal seisab.

Garantiiaeg saab käesoleval aastal juulikuus oma aja täis. Seega, kas alustada väikseid muudatusi auto hingeelus? :) Elame - näeme.
Esitulede klaasid. 26.04.2008
Tundub, et esitulede klaasid on nüüd ok ja niiskus enam sisse ei tiku. Püüan mõned tugevamad autopesemised korda saata, siis on rohkem näha ja paras aeg otsustada, kas olukord on normis või kui ei, hakata garantiikorras tuledevahetust peilima.

Sai saavutatud ka läbisõit Ca 3100km, mis saab tasapisi lisa. :)

bensiiniks kasutan ikka ja alati 98, ainult paar juhust on olnud kui 95 on olnud sundvalikus. Kokkuvõttes tundub, et 98 maitseb paremini ja kulub tiba vähem kui 95-te.

Tasapisi ikka edasi.

Juuni lõpuks mõõdub garantiiaeg ja siis paras aeg hakata plaane sättima, mida muuta, mida jätta samaks.

Täna siis... 26.05.2008
Verstapost 3600km.

Loodetavasti saab selle hooajaga mootori päris "lahti" sõidetud, praegu on nii heal juhul kuni 5000rpm enamvähem erk, aga ikka veel on selgelt veidi tuimust kõrgemate pööretega. Enamus ajast sõidan uhkelt alla 4000rpm, sellest on tegelikult küllalt.

Muidu kõik okei, toimib ja väga korralikult.

Reipa asulasõiduga 15,5 liitrit tulivett keskimiselt sajale. :) Kütusekulu kukub tasapisi, ka see näitab et mootor jookseb aina vabamalt.
Peatus Viimsi rannas.
13.reede 2008.a. 14.06.2008
Kuna igapäevaauto kipub jukerdama, on ta mul praegu juba mõnda aega pidevalt igaks sõiduks kasutusel.

Auto hakkab tasapisi küpsema sissesõitnuks. Käigukast ja mootor nõuavad veel tööd. Bensiinikulu kukub tibahaaval, linnas pidev fooritaga tiksumine ja kerge kiirendamine teeb 15L per 100km. Kokkuvõttes fun factor ja kulu on igati positiivselt tasakaalus. Ja veel. See auto on salakavalalt mugav. Vähemasti minu pidevalt valutavale seljale, mis on proovinud üsna mitmeid kalleid "sakslaseid."

Reedel 13. kui tankisin Pirital bensiini, astus ligi ~ 55.a härrasmees ja oli ilmselgelt auto suhtes positiivselt meelestatud ja arvatavasti juba kauaaegne tehnikahuviline samuti. Soovis ta pisut infot selle auto kohta ja loomulikult jagasin kiiruga mõned magusamad faktid sh. väike kiirjutustus ausside vandenõust toota vastupandamatuid autosid US turule. Härrasmees oli auto suhtes varjamatult õhinas, vaimustatud ja kiitis ilma end vähimalgi määral tagasihoidmata isikupärast disaini ja suurepärast vabakäigul eralduvat V8 soundi. Igatahes nii mina kui ka antud vägagi soliidse olemisega härrasmees olime rahul. Tema sai ootamatult autoelamuse juba puhtalt vaatluse järel ning sai omanikult põhifaktid ka koheselt teada... ja minul oli tõepoolest soe tunne hinges, on ennegi vaimustatud pilke nähtud, aga täiesti siiras huvi ja ilmselgelt tehnikavallas kogenud juba soliidses eas oleva härrasmehe poolt - see on tunnustus. Ja kinnitus oma hinges tehtud kaheaastatagusele valikule: osta ausside poolt pruulitud, aga ehtsa USAraua südamega auto, mis pakub nii sõiduautolikke kui ka liialdamata sportautolikke elamusi ja võimalusi.

Märgiks nüüd ära vana korrutatud lause: GTO ajab inimesi närvi. Arvatavasti üsna mitmel põhjusel:

a) ei saada aru, mis krt see aparaat on;
b) saadakse aru, et kui ikka sellised hääled asjal manu, võib see üllatusi pakkuda. Aga mis krt see aparaat siis endast kujutab, mis ta on???
c) kes tiba teadlikum, on juba pilgust näha: "nää, mingi imelikum usaraud vist põriseb, kohe smõugime ära (aga see ei käi midagi nii lihtsalt).

Vist midagi sinnakanti. ;) V8 häältega on tõepoolest sedasi, et vabakäigul jõmiseb üsna tugevasti, aga see ei riiva kõrva. Kui gaasi lisada, tuleb esile juba teravam V8 "kärin", mis juba ise on sool haavale igat tüüpi liikurijuhtidele, kellel endal on samuti midagi tavalisest kiiremat rooliküljes, aga närvikava ei luba mistahes konkurentsi isegi mõttetasandil.

Lühidalt: auto on hea!!! Ja ma ei kahetse, et jätsin paar aastat tagasi C6 tuttuue Vette ostmata. Mitte sekunditki ei kahetse. Küsimus pole selles, et Vette ei meeldiks, aga see auto katab minu soovid juba stockis üsna hästi.
Mõni sõna õhtujuttu. 20.07.2008
Natuke on tiirutatud, odo näiduks ~ 5500km. Nüüd teeb juba hoopis teist häält kui varem, vist hakkab sissetöötamine lõpule jõudma.

Kõik toimib normaalselt, ei viperusi. Tagarehvid kahanevad millegipärast märgatavalt :-) , selle hooaja peab ehk vastu. Tõstan praegused eesmised taha ja tagumised ette. Kuna auto on tehasest veerenud 05.09.05 (mudeliaasta 2006 ja 1.registreerimine juuni 2006.a), on rehvid kindlasti juba pisut kalgid ning ilmselt vaja kevadel värske kraam alla sättida. Valikut konkreetse rehvimudeli suhtes pole teinud, vaatab ja nuputab veel. Aga praegused Bridgestone Potenza´d on ka üsna head.

Järske "lataki" kohalvõtte ei tee, ennemini libistan sidurit tiba rohkem. Püüan vältida löökkoormuseid jõuülekandele. Aga ikka ja alati on kuskil liivasem koht ja paratamatult "joonistab" vahel teele mustad jutid. Rahvas kipub sellise ilmega vaatama, et "küll nüüd punnitas", aga tegelikult tuleb ette täiesti kogemata. Õnneks tagasild jm ülekanne ei saa sellega kuigivõrd rohkem koormust.

Iga ~1000km läbimisel on hea valada paaki pihustite/pritse puhastuskeemiat, muidu hakkab tasapisi "puterdama" ja vabakäigul natuke tunda andma. Seda keemiat olen pruukinud autole juba uuest peale, lihtsalt juba endal on pisut häiriv, kui käikukanginupp vibreerib, kui mõni juhuslik vahelejätt jälle toimub. Millal on võimalik ometi otse tanklast saada normaalset kütust??? Senikaua peab ise takka turgutama. Paratamatus.

Kui paar tundi kuumema sooja ilmaga ringi sõita (keskpäeval), jõud kahaneb. KUUMUS! See kuumus, mis virvendab suure pahvakana auto ninaosa juures, kui juhipoolne küljeaken pisut alla lasta, kargab see kuumus kui hullumeelne salongi ja üritab näiteks juhti iga hinnaga ära lämmatada! Aga mida teeb siis vaeseke LS2 kui see paganama kuumus on nii meeletu? Tõenäoliselt kappavad mõned suuremad hobused minema. Või pilv hakkajaid ponisid. Mida iganes. CAI on see, mis on ka juba "must be" nimekirjas. Aga jahutus on mootoril hea, kõik normis ja ei vähimatki kõrvalekallet. Parim minek on siis, kui auto garaazist välja ajada ning on saavutanud just äsja oma normaalse töötemperatuuri - ma usun, et lubatud 400hj puhub vajadusel siis see auto momentaalselt kõik viimseni välja. Või mõne pealegi.

Esiamordid on kenasti siledad ja puhtad, nn. tüüpviga pole, kus (enamasti 17" veljega juhtub nn. tüüpviga) rehv on kippunud veidi amordi korpust lihvima. Ei, kõik okei. Õlilekkeid pole, kahtlaseid hääli ka mitte. Õige pisut on T56 käigukast võibolla kuumana mingid õrnakest häält tegemas, aga seda peab hoolega kuulama. See tekkis peale 2000km sõitu uuest arvates. Tõenäoliselt lihtsalt sissetöötamise näht (ma tegelikult ei kahtlegi), alguses oli kogu kupatus ikka väga tuuga, uskumatult lausa.

Vist ongi suu tühjaks räägitud.

Seda lisaks ka veel: parem odav autovaha, kui auto üldse ilma vahata. Aga odav vaha versus Zaino, siin pole midagi võrrelda. Tavaline vaha on kui pakk taimerasva, mida visata päiksekäes kuumaks kõetud autole ja oodata. Zaino ruulib ikka igas suhtes: kulu on imeväike, käsitletavus (ei mingit valget tavavaha "kööma" jne), tulemus ja kõik kokku. Zaino sai mul korraks otsa ja siis natuke määrisin kapist leitud tavavahadega. Ei, kähku Zaino ja asi õige.

Ja nüüd jälle ilusamatel õhtutel ringi sõitma!
Natuke ringi "käristatud". 28.04.2009
Aina mõtetes kiiremate toimetuste kõrval edasilükatud auto kevadine väljaajamine sai eilsel õhtul teoks. Suurem tolm maha ja hääled sisse! Oli vaja ka ruttu tuju tõsta, masendus tikkus ligi.

Vaja veel üks suurem puhastus autole teha ja ka üks asisem vahakiht peale siluda.

Võibolla ka õlivahetused teha, kuigi suht värsked eelmisest hilissuvest. Läbisõitu endiselt Ca 7K km. Aga mootor käib juba täitsa lahtiselt ja siiani jääb üle imestada, kui vaevaliselt mootor uuena tegelikult suutis käia. Vahe on valgusaastates!

Hilisõhtuseid kiiremaid ringe meenutades jääb üle loota, et kuskil "pildile" ei jäänud, kuigi püüdsin olla korralik. Niipalju, kui seda ühel kuival kevadõhtul erksa V8 roolis olla saab. :)

Peaks rohkem rõhku panema auto "tuulutamisele". :)

Puhas sõidurõõm!
Rehvid 30.05.2009
Ostsin tagumisteks paari Federal SS-595 245/40 ZR18 93W uusi (säästu-)rehve, üks tagumine hakkas juba siledaks muutuma, teine sai naela ja tühjenes üsna kähku, "nätsutas" küljekoordid ära ja oligi läbi.

Tellisin selliselt saidilt, nagu: http://www.reifendirekt.co.ee/
- 4 päeva hiljem olid mul rehvid näpus ja kaup käes. Hind way odavam kui reklaamitud "hullud hinnad" kampaaniates kohalike kaupmeeste juures. Ega ei kipu kohalikust poest naljalt revi enam ostma, kui just väga kiire pole või on tõesti ülihea pakkumine.

18" orig. GTO veljele oli see rehvimõõt max lubatud laius. 235 asemel siis 245 on suht lagi (ka ametlike tabelite kohaselt). Punnitamisega sohiga pooleks võibolla läheb ka 255, aga siis ei jää orig 18" GTO veljele asi õieti. Arvan, et üsna kindlasti.

Praegu hetke igatahes rahul.

Tundub, et pidamine on natuke parem. Mitte palju, aga natuke siiski. Vaatame, kuidas märja ilmaga rehvid töötavad.

Määramata tulevikus tahaks siiski soetada jooksu laiemaid velgi ja spacerid vahele... eriti vajalik just esiotsa jooksu suhtes. Hetkel on orig 18" veljega esirattakoopas 235 õhkõrnalt jätnud jälje amordile, et on püüdnud riivata. Värvi on peaaegu maha saanud, aga mitte metalli kulutanud. See on märk, et orig. veljele ei maksa 245-te väga trügida. Mahub, aga piirsituatsioonides hakkab vastu jooksma. Vahetükk veljele võibolla lahendaks asja.

Ideaalis näeksin GTO´l all ees Ca 255 laiusega rehvi ja taga vähemasti 275. Paha ei teeks ka natuke jäigem vedrustus, aga see on juba teine teema ning pidurid on kindlasti "must be" upgradena TOP-listis ootel. Täna suutis üks otsustusvõimetu toyota juht mul ees selliseid manõõvreid teha, et ega "kolks" polnud vist kaugel.

Aitab jutust. :)

Ilmad on ilusad ja vaja autot tuulutada, meie eesti suvi on ju lühike ja ega suvist ilma priisata pole.
OBD märgutuli ja American Beauty teenendus. 29.09.2009
Kippus paar nädalat end näitama. Pealtnäha kõik ok ja toimiv.

Uurisin kohta, kus saaks kiiresti "letti" oma auto ja vea teada.
Sain AB-s kähku auto ette näidata ja veateade sai ka kohe kustutatud. Asi oli nõ. "juhuslikus" teates, et kütusaeaurude eemaldaja (?) vist natuke jonnis. Pidavat olema suht tüüpvea moodi asi, et annab märku ja toimib edasi, märgutuli aga jääb põlema, seda paljudel uuematel usakatel.

Igatahes kõik jälle kena. :)

Läbisõiduks hetkel ~11000km.

Lasin mootoril paagitäie bensiini koos sissepritsesüsteemi leotava - puhastava keemiaga ka läbi töötada, nüüd nurrub mootor hoopis teise häälega. On uskumatu, kuidas meil müüdav kütus kipub täiesti korras mootoritele mõjuma.

Sellel aastal veel mõned tiirud ja siis oktoobri lõpupoole masin talveunele.

Kevadel 2010 aprill, on esimene TÜV.


TÜV tehtud. 18.04.2010
Märtsi viimasel päeval saigi TÜV tehtud. Ülevaataja uuris autot igast nurgast ja tegi kõik ettenähtud testid.

Ülevaatus vigadeta, heitgaasid vägagi ok.

Sõidurõõm! :)

Peaks kuskil dynos käima, lihtsalt huvist, missuguseid numbreid tagarattast saab printida.
Hooaeg 2012 12.05.2012
Selle kevadel alustasin pisut hilisemalt, 4.mail käisin tegin TÜV-i (loomulikult puhta lehega), ning GTO on valdavalt igapäevaautona kasutusel. Pingutasin enne TÜV-i pisut käsipidurit ning nüüdseks peab nagu "kännu taga". Ilmselt said trossid oma esimese venimise peale uue auto ekspluatatsiooni võtmist, lõplikult tehtud, klotsid olid jätkuvalt väga korralikud.

Heitsin pilgu ka piduriketastele ja -klotsidele ning: ressurssi on minu sõidutempo juures veel järgmiseks suvekski (kui ise omal algatusel mingeid muutusi ette ei võta).

Läbisõiduks ~13500km. Võiks märkida, et võrreldes 7-10tkm läbisõiduga, on autol jõudu päris kindlasti rohkem ning ka hääled pisut teravamad.
Auto on jätkuvalt mugav, käepärane, vaid puhas sõidurõõm.

Võibolla hakkan plaanima esimeseks pisitööks veermiku pukside komplekti soetamist ja nende paigaldamist. Kui kriitikat teha, siis on tagasillas ehk mõned üksikud puksid selle läbisõiduga (ja ka ajaga - juba 6 aastat saab varsti täis, kui auto minu valduses ja kasutuses) pisut pehmeks "väntsutatud", ning kuigi rahulikul sõidul pole üldse midagi tunda, on jõu rakendamisel siiski tunda mingisuguseid hetkelisi muutuseid.

Seega, kiiret pole, aga kui pedantne olla, siis see on üheks võimalikuks saabuvaks tööks, et taastada trammilaadne sõidutrajektoor ka jõuliste käiguvahetuste juures. Amordid (mis on GTO puhul kasutajate poolt pisut kriitikanooli saanud) töötavad hästi, ei leki ega pole ka esirehvidel nendega jõulisi kontakte.

Kõik hästi, isegi toredasti.

Arvamus pole aastatega muutunud: 06´GTO ON hea auto. Kuigi vahel linnavahel arvasin varem, et võibolla oleks pidanud automaatkasti eelistama, olen tänasel päeval igati veendunud: sadade hobujõudude vahendamine läbi manuaalkasti, on tegelikult kogemus omaette. :) Manuaalkast nõuab juhilt rohkem, aga... see annab ka rohkem fiilingut.

Suvepoole teen autost mõned fotod.
Tasa ja targu 13.06.2014
Sai TÜV puhta lehega tehtud, järgmine kahe aasta pärast. Odomeetril 23tkm ees ja sõit läheb edasi. Hetkel käsil veermikust lõtkude väljanoppimine, kuna kippus juba lainetaval teel ning pikirööbastes ise teed otsima.

Vaja oodata veel mõningate osade saabumist ja saabki tööd lõpuni viia: siis peaks juhitavus olema jälle piisavalt korralik. Vedrude suhtes pole hetkel otsustanud, kas juba coilid või jäigemate vedrude set.

Antud vedrustuse asi pole momendil aktuaalne, kuna rajal ei käi ning peamiselt cruisiv sõidustiil õnnestub niigi hästi. Mittekoonerdava sõidustiiliga (linn + kiireloomulisem asulasõit) on kütusekuluks Ca 14,8-15. Sealt hammustab midagi maha, kui ei pea näiteks ummikutes istuma. Maanteel ~ 8. Mõningate vajutamistega tuleb õige pisut otsa, aga mitte palju.

Autol uus aku, ei hakanud üle pingutama ja sai Boch Silver 95 * 830ah. Gabariidid 306 x 225 x 173 (olen ajutise asendusakuna kasutanud ka paar cm pikemat akut, aga siis juba on päris kitsas). Otsimise peale oleks võinud leida ka midagi tugevamat, aga kuna sain aku soodsalt, sõbrahinnaga ning tegelikku vajadust rammusama järele polnud, siis on see aku täiesti piisav.

Ilmselt olulisi muudatusi pole kavas. Jälgida tasub ka õhufiltrit, kuna kipub vahel tolmu täis tõmbama ning sellega kappavad mõnedki hobused minema. Paha ei teeks ka CAI.

Tasapisi vaatan sidureid ja hoorattaid. Praegune sidur peab, aga täisvõimsust vast ei suuda kinni pidada. Praktilist vajadust pole (ei harrasta kohapealt järsu lajatusega starti, kuid ühel hetkel tuleb valik langetada. Võib-olla jääb isegi järgmisesse aastasse, kuna läbisõit on vaatamata (kevad-suvi-sügis) igapäevasõidukina kasutamisele, üsna väike.

Samuti mõlgub mõtetes suurema voolamisega sidurisilindri paigaldamine, kuna stock on mõnevõrra pudelikael ning kiire käiguvahetusega on isegi õrnalt tunda, et ta "ei jõua järele" ning sidur "hilineb". See tähendab omakorda pisut kiiremat siduri kulumist ja pikemat haakumise aega.

Maakeeli: käiguvahetus on pisut aeglasem ning seega, ka kiiruslik tempo on pisut (kasvõi marginaalselt) aeglasem. Tänaval pole ehk nii oluline, aga näiteks ajasõidul, segavaks faktoriks. Eriti ehitatud autode puhul, kus võimsust on küllaga, aga stock osa tõttu tekib ajakadu.

Aga üldiselt, kõik toimib ja sõita on hea. :)
Talvine test 16.02.2015
Kuna igapäevaauto jäi hilissügisel soikuvasse remonti ning lund polnud kuskil näha, sai GTO-le lamellid soetatud. Kuigi tegu on kevad-suvi-sügis tarbe/hobiautoga, on ameerika V8-ga liiklemine isegi kruisides hoopis midagi muud ning otsustasin selle talve proovida, kuidas auto reaalselt lumetingimustes (niipaljukest kui lund üldse on) käitub.

Täiesti praktiline, soojaks läheb kiiresti ning gaasipedaali mõistliku kasutamise juures saab ka ristmikutelt minema. Erilist bensiinikulu suurenemist ei tähelda, võibolla (lumega) liiter otsa (pluss lisaks seismine töötava mootoriga). Rehvi tahab muidugi pigem agressiivsemat laadi.

Hetkel odomeetril 29,x tuhat km. Seega, kuna sõitmist on tõesti väga vähe, võibki katsetuslikuks talveperioodiks kujuneda ...1500km talvesõitu. Mis enamuses on pigem musta jää lähedane "sügisilm".

Sügisel sai ka igaks juhuks uus aku peale, 95/830. Piisab küll, rammusamaks pole vajadust. Suvisel ajal soojaga tõmbaks ka palju väiksem aku käima.

39000km 12.07.2016
Kümme aastat täis ning peatselt saabub ka odo näit 40 000 km, kuna sõita on ju vaja.

Polegi kuigi palju, kuid eks aeg tingib samuti pisut hoolitsust.

Rihmarullikud kipuvad siristama ning peatselt saab täisjooksu (kõik rihmad-rullikud-pingutajad) külge. Need vidinad on ju puhas kuluosa.

Kuna tekkis mõte edaspidi kaaluda lisahobuseid, siis tellisin ära rammusama siduri. Isegi kui ideede teostamine jääb edaspidiseks, on korralik aftermarket osa alati kasuks. No-name ja OEM-ist vaid pisut kangem lahendus ei omaks mõtet, seega ikka bränd ja midagi tugevamat.

Valikuks osutus GM9-HDSS - HD/Perf Street Sprung
www.advancedclutch.com/gm9-hdss

Torque Capacity (ft/lbs.): 745

Ketas ise ja korvi tööpind on OEM omast diameetrilt väiksemad. Kuid pinda on ja materjalid kvaliteetsemad. Lisaks peaks korv (ja ka ketas) olema kuumuse suhtes üsna immuunne, erinevalt OEM korvist. Kus sidurit, seal kuumust...

Ei mingit keraamikat, puhas tänavaketas ning Heavy Duty korv. Sama korv lubab tõhusama keraamilise kettaga juba ligi 1000 lbs. Mind huvitab eelkõige tänavasõbralikkus ning võimalike kähinate ja muu ebasoovitava teema minimaalsus.

Tuleb pisut oodata ja peale installimist saab uusi muljeid. Sama siduriga paugutatakse USAs isegi 700rwhp, seega peaks ruumi olema küll. Mõnevõrra huvitab, palju siduripedaal raskemaks läheb, kuid ilmselt ei midagi hullu. Löökkoormuseid ei karda, kuna kasutan (hetkel) suht libedaid, kitsavõitu (245/40/18) tagarehve, mis toimivad nn nõrga lülina. Lisaks tagaveduse V8 rõõmud.

Peaks kavasse võtma ka veermiku suhtes mingi kiti installi, kas just esimesena coile, kuid puksid ja muu selline kindlasti. Võibolla ka midagi täiendavat. Igatahes kuulu järgi pidavat peale poolraamide ühendamist ja jämedamaid stabikaid ning strutte olema auto ikka palju konkreetsema iseloomuga. Kui need tehtud, võib hakata coilidele mõtlema.

Jätkuvalt mõlgub meeltes 3.91 tagakruvi, kuid elame üks modi korraga. :) Kui läheb loosi, siis ikka ausside kodukootud toodang (on teatud HSV Holdenitel factory lahendus, tagab 2.käigu lõpus 100km/h, seega 0-100 puhul jääb täiendav käiguvahetus ära). Seega peaks ausside käest HSV factory osi saada olema.

Kokkuvõttes, hea lihtne auto, millega kannatab sõita küll ning hetkel pole mõtteski hakata mõnda uuemat Camarot või analoogi vaatama.
46714km 08.04.2017
Kevad käes, uued mahlad sisse ja edasi...

Peale loomuliku kuluosa (piduriklotsid jms) ei mingeid probleeme.
Võibolla peaks veermiku üle vaatama, mida siis võimalikest detailidest hakata tasapisi kirja panema. Vaikselt koguneb ka aftermarket vidinaid, mis juba riiulis oma aega ootamas.

Ei näe põhjust, miks peaks autot müüma või sellest loobuma.

Kui vihmavari on korras, siis saab alati tehnikat kangemaks kruvida. Ameerika autode üks suurimaid võlusid. Suhteline lihtsus, aftermarket osad, piisavalt potentsiaali täiendavaks võimekuseks.
47000 16.04.2017
Eile sai 47000km odole. "Juubelini" ehk 50 000-ni on veel aega.

Suverehve veel alla ei pane, suusailmad kipuvad edasi kestma.
Kuna sõidan lamellidega, siis "krõbistama" ei pea ja selles suhtes muret pole.
Sügis 30.08.2017
Varsti "juubel", ilmselt saab septembris 50 000km täis.

Kõik ok. Vaja mahlad vahetada ning mõned tavapärased hooldustööd teha. GTO on ikka hämmastavalt lihtne auto, enamik töid saab ise ära teha ning töökoja külastamine on pigem mugavusotstarbeline või suht erandlikeks töödeks.

Üks andur kippus vigurdama ning kuna juba varem on nõ ennetavalt igasugust kuluosa valmis ostetud, siis kruvisin kõik andurid maha ning seejärel uued külge.

Üldiselt on air oxygen andurite eluiga suht prognoosimatu, nad võivad kesta üsna kaua ja võivad ka just endale sobival hetkel puhkusele minna. Kuna auto on 11 aastat vana, siis on täiesti loomulik, et mõni asi tahab vahetust. Tehnika kulub ka seismisel, mitte ainult läbisõidu tagajärjel.

Juhipoolne esimene air oxygen sensor kippus pisut kitsas kohas paiknema (just pistiku ots), abiks kapoti alt suure juhtmekimbu järele andmine ning sai pistik ühendatud, ilma selleta poleks ulatunud.

Tegin prooviringi ja kõik paistab igati okei. :)
2018 suvi 26.08.2018
Aeg läheb kiiresti ning 2018 liigub juba sügisesse.

Hulk osi varuks kogutud ja enne suurt sügist vaja veermikust ja roolist lõtkud välja võtta (ka väike lõtk on saatanast). Sidur üle vaadata, kuna manuaalkastiga auto üheks sõidurõõmu tagajaks on laitmatu sidurisüsteem.

Peatselt saab odole ka 60 000 originaalkilomeetrit ette, mis pole just kuigi suur näitaja. Kõkse pole ühtegi teinud, pisut kuluosa on kulunud, seega, kõik korras.