www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > GMC Typhoon 1993


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (24) tagasi

 GMC Typhoon 1993

 Omanik: anryo

Sillaremont, muu korrastus ja talverehvid 24.10.2014
Tänu American Beautyle vahetatud sai terve hunnik pukse ja šarniire, shifteri tross, rihmapinguti + rihm, kõik õlid, turbo õlitorud, piduriklotsid jms, esimesed rattalaagrid, küünlad, jagaja kaas + rootor ja veel muud nipet näpet. Lisaks sai tehtud ka korralik põhjapesu koos korrosioonitõrjega.
Alla läksid ka GTO veljed koos lamellrehviga. Originaalveljed viskavad peale korduvaid tasakaalustamisi ikka nii palju, et nendega ei kannata sõita mujal kui vaid linnas ja linnakiirusel. Aga see on ka nende tüüpviga.
1
Korrosioonitõrje 01.11.2014
Töö kiire ja korralik - eks siis näis kas kasu ka on ja kaua kestab.
Tehtud American Beautys.
1 2 4 5
Mootor ja turbo ülevaatus 11.11.2014
Täna viisin auto VKM'i mootori ja turbo ülevaatusele ning tagasi enam ei saanudki. Sellise autoga pidada eluohtlik sõita olema, kuna turbiini üks laba kõver ja suur loks sees ning õlilekked igalt poolt.
No mis siis ikka, mootor maha ja nüüd läheb nii nagu alati:

- mootor maha, sisselase ja klapikambri kaaned maha ja kõik vajalikud tihendid, voolikud, klambrid jms. vahetusse
- turbo taastamisse
- aku pagassi
- koonusfilter koos custom toruga aku asemele. Kast ümber, et võtaks eest jahedat õhku.
- sisselaske ja thorttle body puhastus
- pihustite kontroll ja puhastus
- nookurid kontrollida ja reguleerida
- lambda ja boost’i kellade install
- uus Walbro 255 kütusepump + vool akult läbi relee
- boosti + WB lambda näidikud

Pigem teha üks kord ja korralikult.
1 2 3 4
Turbo taastatud 24.11.2014
Täna saabusid taastatud turbo ja uus jagaja. Pildile jäi neist vaid esimene.
Nagu näha, siis selliseid juppe on lausa rõõm külge kruvida - näeb välja ja läigib nagu uus.
Sisselaske poolele sai +2mm suurem alumiiniumist ratas ja muus osas kõik kontrollitud ja taastatud. Töö kiire ja korralik. Soovitame.
1 2
Mootori remont 30.12.2014
Kuna pühade ajal liigub post suisa teosammul ja mingid tihendid on ikka veel puudu, siis sõitma pole saanud.
Praeguseks on tehtud:
- kütusepump vahetatud
- lisanäidikud paigaldatud
- turbiin taastatud ja kettad vahetatud
- pihustid kontrollitud ja puhastatud
- klapisääre tihendid vahetatud, klapid reguleeritud ja üks vedru vahetatud.
Loodame et jaanuari keskpaigaks on täitsa valmis, sest ilmad on juba ammu 4WD-sobilikud!
1 2 3
Lõpuks on mootor jälle omal kohal 17.01.2015
Aega on veninud meeeeeeeeeeletult, kuna mingid $20 maksvad tihendid ei tulnud ega tulnud. Nüüd siis lõpuks tulid ja sai uuesti mootori kokku lapata ja autosse tõsta. Seega vast 1-2 nädalat veel ja saab jälle rooli istuda. Oli ka viimane aeg, ütleme nii, sest '68 Thunderbird oma 429cid, 400+hp mootoriga pole just parim talveauto.
1 2 3
Koos ja sõidab 23.02.2015
Auto jälle ühes tükis ja sõidab. Kaks talvepilti ka, enne kui lumi päris ära sulab! :)
1 2
Mootor jälle laiali 13.03.2015
Ühest kepsust tükk väljas, kolm kepsu kõverad, saaled vaseni välja kulunud, kolvid silindris liiga suure lõtkuga jne.
No ei ole naljakas üldse... :(
1 2 3 4 5
Mootori ehitus 08.07.2015
Visalt aga järjepidevalt. No vast saab Juuni lõpuks sõitma ikka uuesti...

Mis tehtud / vahetatud:
- sepiskolvid, kepsud
- plokk hoonitud (oli juba .030 üle puuritud ja oli mõõdus, polnud vaja puurida praegu)
- kaaned lihvitud, klapid freesitud
- väntvõll lihvitud
- uus damper
- uus hooratas
- uued rullnookurid
- ARP poldid
- tugevdatud mootoripadjad
- uus ketikomplekt hammasratastega
- 8mm küünlajuhtmed
- uus billet jagaja
- damper, vänt, kolvid, kepsud, hooratas Soomes tasakaalustatud
- loomulikult kõik saaled, tihendid jms. vahetatud
- õlipump vahetatatud high-volume pumba vastu
- õlivann ehitatud suuremaks ja vaheseinad õli loksumise takistamiseks
- muud pisiasjad

Süüde veelkord üle käidud ja paika ning peale seda töötab nüüd mootor ilusti ühtlaselt ja detonatsiooni enam ei esine. Julgesin (lõpuks) ka mõned 90% WOT tõmbed teha ja auto käitub väga hästi ja mootor tõmbab ilusti. Ka teelpüsivus ja kurvides käitumine on üllatavalt hea sellise "kasti" kohta. Sepiskolbide tõttu on külmalt küll klõbinat kuulda, kuid soojenedes see kaob.
1 2 3 4 5 6 7 8
Corvette Sawblade veljed ja 2.5 tolli madaldus 14.07.2015
Pärast pikki mõttetalguid otsustasin minna ikkagi "oldschool" rada ja valisin velgedeks '92 Chevrolet Corvette originaalveljed.
Velgede tootjaks on Jaapani firma Enkei - esimesed on mõõdus 9.5x17" (rehv 275/40-R17) ja tagumised 11.5x17" (ja rehviks aukartustäratav 315/35-R17).
Kuna just see laiade tagavelgede komplekt on väga haruldane (ja pole ka just kõige odavam), siis leidsin sobiva komplekti esivelgede näol Soomes ja tagavelgede näol USA'st.
Tasub ka tähele panna, et kui VW, MB ja teiste tootjate sarnased veljed on kõik "ühesuunalised", siis 'vette velgedel on parem-vasak erinevad, et kodarad ikka ilusti ühes suunas "kaarduksid"! :)
Lisaks paigaldasin ka tagasillale 2.5" madalduse ja keerasin esimesed torsioonvedrud ka samavõrra madalamaks - eks näis, kas ka sellise setup'iga sõita saab, kuniks "päris" õhkvedrustus alla saab koos tagumise 4-link sillaga.
1 2 4 5 6 8 7 9
Müraisolatsioon 28.07.2015
Kuna mootor on valmis ja auto sõidab, siis nüüd läheb töösse järgmine faas - müraisolatsioon.
28.07.2015 - Kapoti alt vana vilt eemaldatud, kapott puhastatud ja värvitud ning paigaldatud Dynamat.
1 2
Programmeeritava aju paigaldus 28.10.2015
Typhoon on omale saanud nüüd ESRacingu abiga tuttuue Ecumaster EMU programmeeritava aju ja seadistamise osas on 90% tehtud, nii et auto sõidab ja käivitub ja kõik muu juurdekuuluv.
Viimase 10% teeme alles mõne nädala pärast dynos, sets mine tea, äkki on midagi vaja enne seda veel muuta, mis tuleb välja vaid igapäevakasutamise käigus ja siis ei pea kallist dynoaega raiskama.
EMU aju sai paigaldatud ka füüsiliselt originaalaju asemele kasutades orginaaljuhtmestikku ja andureid niipalju kui vajalik ja võimalik. Kõik kellad-viled töötavad ja selles suhtes ei saa peale vaadatesmidagi aru, et muutunud oleks.
Proovida veel väga palju pole jõudnud, kuid esmamulje on, et mootor töötab tõesti palju ühtlasemalt ja kui varasemalt segukell kõikus ikka väga palju, kohati isegi 11-14 vahel, siis nüüd on tühikäigul ilusti sõltuvalt mootori tempist stabiilne ja ei kõigu. Eks dynos vaatame siis juba lähemalt, palju seda va boosti juurde keerata kannatab jms.
Igatahes suured tänud siinkohal veelkord ESRacingule ja eks annan nati aja pärast veel tagasisidet, kuidas on.
Keda aju lähemalt huvitab, siis siit saab infot:
http://www.es-racing.ee/?page=132
http://www.ecumaster.com/en/
1 2 3
180A generaatori paigaldus 03.12.2015
Kuna vana genekas esiteks ei suutnud elektriventilaatorile tõhikäigul piisavalt voolu toota ja kuna muusikapaigalduseks oleks tulevikus niikuinii rohkem voolu vaja, siis paigaldasin autole VW/Valeo 180A geneka, mis annab juba tühikäigul 150A välja ja lubatud 180A alates 2000rpm.
Paigaldus oli väga lihtne, sest vaja oli eemaldada vaid üks tagumine kõrv ja natuke leidlikkust üles näidata monteerimisel.
Rihmaratas sobis ilusti olemasoleva rihmaga ja võrreldes vana geneka rihmarattaga on uus varustatud isegi siduriga! Täielik win-win!
1 2 3 4
Istmete vahetus 22.12.2015
Peale pikki otsinguid sobivate (ja meeldivate) istmete leidmiseks valisin välja 2014.a. VW Scirocco'st pärit istmed.
Juhiiste on igas suunas elektriliselt reguleeritav ja soojendusega, kõrvalistuja iste on mehaaniliselt reguleeritav ja soojendusega. Tagaistmed on lihtsalt mugavad... :)
Paigaldus ei ole päris 1:1'le kuid on siiski tehtav ja loodetavasti saab see ka lähipäevil valmis.
1 2 3 4 5
Esitulede ümberehitus 30.12.2015
Kuna kõigile teada olevalt USA'kate tuled ei valgusta kohe üldse mitte, siis oli ammu juba plaanis esilaternatesse projektorite paigaldus. Ja nüüd lõpuks sai see ka siis tehtud!
Ei olnudki nii keeruline ja tulemus on nagu oleks pimedast nägijaks saanud!
Näiteid on netis tuhandeid, kuid üks on siin, kes tahab sama teha:
www.ca.dsm.org/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=349449
1 2 3 4 5 6 7 8 10 9 11 12
Avarii 08.01.2016
Täna juhtus selline intsident, kus US Parts'i territooriumil sõideti Typhooni taganurk "sirgeks". Kahju ei ole õnneks väga suur, kuid jama kui palju.
1 2 3 4
Lumine photoshoot 27.02.2016
Veetsime piltide autori, Henri Tamm'ega ühe ilusa laupäevase hommikupooliku linnalähedal metsaservas, ning tulemus on alljärgnev.
Aitäh sulle Henri! :)
1 2 3
Kärukonksu paigaldus 15.06.2016
Mis "truck" see on, kui kärukonksu pole, eks?
Ning kuna vahest on ikka vaja ka midagi suuremat vedada - siis otsustasingi valmistajatehase kiuste konksu paigaldada, mis õnneks oli üsna lihtne, kuna tagaosas oli risttala juba olemas, mille külge poltisin kanduri koos konksuga. Vaja oli vaid paar auku puurida ja kaitseraua sisse numbri taha vastavad augud lõigata.
Number kinnitub nüüd pamperi külge "krõpsudega" ja tavaolukorras ei ole midagi kusagilt aru saada ega näha.
2 3 5 6 7 9 10
Auto värvimine ja poleerimine 03.07.2016
Nonii - täna oli siis see päev, kus talvise avarii jäljed said lõplikult parandatud! :)
Ühesõnaga - kogu selle jama tulemusena otsustasin kogu auto hoopis üle värvida, kuna üks külg tahtis niikuinii tegemist saada ja paaris kohas oli väike roosteuss ka närima hakanud.
Värviks valisin täiesti tavalise musta, millele segasime sisse hästi vähesel määral kuldset tera. Tulemus on selline, et kui päikest ei paista, siis on auto ilus sügavmust - kuid päike toob tera esile.
Tehtud sai:
- Auto kere mitmeastmeline poleerimine
- Vaha - Gyeon Cancoat kvarts pinnatöötlus
- Rehvid - Gyeon Tire
Mina olen rahul igatahes ja läigib ilusti!

Tänud Heimarus'ele värvimise eest ja RDL Detailing'ule poleerimise ja "vahatamise" eest!
1 2 3 4 5 6 7 9
Artikkel Postimehes ja fotoshuut 07.09.2016
GMC Syclone on deemonlik must kastikas, mis oli peategelaseks 25 aastat tagasi Ferrarisid vaevanud igaöistes painajates. Ja GMC Typhoon on selle kastika noorem veli.

Artikkel on loetav siin:
http://tehnika.postimees.ee/3824947/autoklassik-gmc-typhoon-toorahva-kangelane

(Pildid: Sander Ilvest, Postimees)
1 2 3 4 5 6 7 8
Dakota Digital näidikute paigaldus 08.07.2017
Juba üle aasta on ootanud paigaldamist uued ja popid Dakota Digital VHX-1100 näidikud ja nüüd lõpuks võtsin asja käsile.
Ise kartsin, et see on terve nädala töö aga tegelikult läks vaid pool päeva, kuni kõik enamvähem paika sai. Seega tõesti päris plug-n-play! ;)
Visuaalne pool tahaks veel viimistleda ja õlirõhuandur ning veetempi andur kalibreerimist aga kuna mõlemad signaalid on mul ka eraldi läbi aju näha, siis see pole nii kriitiline. Pigem jälle visuaalne pool.
1 2 3 4 5 6 7 8
Uued suverattad 04.05.2018
Kuna Corvette Sawblade veljed osteti ära ja liikusid edasi (või õigem oleks öelda "tagasi", kuna lähevad taas Corvette alla), siis võtsin vahelduseks midagi modernsemat.
Algul olin kahevahel, kas ikka on see mis soovisin aga nüüd mida rohkem vaatan, seda rohkem meeldivad!
Veljed on täpsemalt:
Radi8 R8B12, aka "Mr. Drama Queen"
Ees 19x8.5", ET35, 245/35-R19
Taga 19x10", ET40, 285/30-R19
1 2 3 4 5 6
Pidurisüsteemi korrastus 31.05.2018
Auto võib olla küll võimas aga seismajäämiseks peavad ka pidurid korras olema - seega tegin:
- tagapidurite klotside vahetus, töösilindrite puhastus, tihendite vahetus, trumlite värvimine
- esipidurite klotside vahetus, piduriketaste vahetus, supportite puhastus ja värvimine, tihendite vahetus
- pidurivedeliku vahetus (DOT4) ja õhutamine
Aega läks kahe tööpäeva jagu, aga töö kiidab tegijat!
1 2 3 4 5 6 7 8
Uued küünlad ja -juhtmed 11.06.2018
Ajaloo huvides panen kirja, et külge läksid:
- 7mm silikoonist küünlajuhtmed
- E3 E340 küünlad
No vaatame, mis need E3'ed siis teevad ka. Müügijutt on neil hea. Praegu tundub, et käivitus kergemini ja käib pehmemalt. Aga see võib ka olla lihtsalt seetõttu, et said uued jupid. Paar vana juhet olid nats kaheldavad, kuna läksid kergesti tõmmates kohe sealt "piibu" juurest katki.
1