www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Chevrolet 3100 Pickup 1949


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (7) tagasi

 Chevrolet 3100 Pickup 1949

 Omanik: Vana7

Unelmad ja tegelikkus 28.01.2008
Nagu ikka lähevad need suuresti lahku.Lootsin konteinerist leida auto,millega kohe söösta liiklusse.Nii vähemalt lubas eelinfo USA-st.Tõsi,mootor käivitus vaatamata rohkem kui kolmekuulist ookeaniavarustel loksumist omalt akult suht kergesti,kuid sidur ei lahuta ja esipidurid kiiluvad kinni.Nii,et treilerile sõidust ei tule midagi välja ja tuleb vintsi vändata.
Ja mis kõige hullem - ülemise auto jaoks ehitatud puitsõrestik on rikkunud kabiini küljed.
Nii et vastuoluliste mõtetega kodu poole.Teeolud pole just pehmelt öeldes parimad - lumi ja tükati must jää.
Kesköö paiku eriliste vahejuhtumiteta lõunaosariikides.
Lootsin,et saabub selline auto Saabus aga selline Treilerile vintsitud ja läheb läbi jää ja lume kojusõiduks Juhipoolse külje transpordivigastused Ja teine külg
Otsustatud - auto tuleb üle värvida. 28.01.2008
Esiagne mõte oli,et rikutud värv kabiinil tuleb võimalikult originaalilähedaselt taastada,kuid edaise täpisuurimise käigus selgusid hoopis hullemad asjaolud.Nimelt kogu värvkate on nagu nõelaga seestpoolt väjapoole torgitud.Kogemustega automaaler nentis,et kui soovin korralikku tulemust, aitab siin ainult vana värvi täielik eemaldamine.
Järjekordselt sai kinnitust müüt,et USA-st tuleb auto valida tehnilise seisukorra,mitte välimuse järgi.Enamasti lasevad mikid vanale värvile uue,kaasaegse värvikihi lihtsalt peale.Esmamulje saab ilus,kuid mõne aja möödudes tekib värvkatete omavaheline keemiline konflikt ja värv hakkab mullitama.
Seega tuli rasket raha nõudev otsus - vana värvkate tuleb kuni halja plekini maha lihvida ja kogu ettevalmistus-värvimisprotseduur läbida.Maalermeistriga hinnaläbirääkimiste järel algasid tööd,mis kajastuvad aadressil http://autoblogi.blogspot.com
Töökoja valguses on auto selline.Töö on alanud,põrkerauad on eemaldatud ja kroomimisele saadetud.Tegelikult oleksid need kõlvanud küll,kuid läks pisut laristamiseks. Esiosa laiali lammutatud Kast maha ja juppideks võetud.Ei tea,kust leida uusi sekvoiapuust kastilaudasid. Kasti põhjalauad on pisut mädad ja kõveraks kooldunud. Klaasid olid mingi jubeda mastiksliimiga ette liimitud.Vaatamata erilisele ettevaatlikusele õnnestus üks nendest lõhkuda. Mootor näeb väliselt päris hea välja ja tundub,et seespool ka midagi eriliselt hullu pole. Vana värvi mahavõtmise käigus selgus,et autot on eelnevalt vähemalt kaks korda üle värvitud.Esialgne värv tundub olevat tumeroheline. Sellised peavad olema kõik plekid enne ettevalmistustöid värvimiseks.See haljaks lihvimine on puhas käsitöö,sest liivaprits paneb plekid lokkima. Eemaldatud tehase originaalsilt.
Lugu sellest,mis peitus värvi all 30.01.2008
Tänaseks on maalermeister kapoti ja tiivad puhtaks lihvinud ja krundiga katnud.Kui kapott on väga heas seisus,siis seda ei saa ütelda tiibade kohta.Lausa imestada tuleb USA automaalrite töökuse üle.Selle asemel,et mõlgid välja taguda,suudavad nad ühele poritiivale ca 10kg pahtlit peale määrida.Peab tunnistama,et visuaalne tulemus oli väga hea - tiivad paistsid esmapilgul nagu uued.Mis aga oleks toimunud selle megapagtli kihiga mõne aasta jooksul või mõne väikse "kõksu" tagajärjel?
Nüüd siis töödega niikaugel,et eile läks paljaks roogitud alusraam liivapritsi ja värvimisele.Poritiivad aga lähevad pleksepa kätte,kes loodetavasti teeb need enam-vähem algsete kujuliseks.
Poritiiva Neid mõlke polnud viitsitud välja koputada,vaid määriti lihtsalt pahtliga siledaks. Selline Vasak esitiib näeb kohutav välja,kuid küllap pleksepa ja maalermeistri koostöö tulemusena sellestki asja saab. Selline hunnik sai vasakpoolselt esitiivalt mahalihvitud pahtlist.Maalermeister nimetas seda hunnikut
Plekid hakkavad ilmet võtma 05.02.2008
Kui senini muutus auto lammutustööde käigus aina ebaautolikumaks,siis nüüd hakkavad mõned jupid juba värvmiseelset kuju võtma.Kui vaadata pilte eelmisest nädalast ja nüüd,on vahe ikka märgatav küll.
Poritiib näeb peale pahteldamist ja kruntimist välja selline. Kuna raami puhastamine ja värvimine viibib,hakkas maalermeister tegelema ustega.Kõigepealt servad liivapritsiga puhtaks. ...seejärel vana värv plekini puhtaks ...seejärel happekrundiga roostetamine seism ja täitevkrunt peale
Remondigraafik lõhki 15.02.2008
Tänaseks on siis selge,et planeeritud veebruari lõpuks ei õnnestu kuidagi kastikat korda saada.Nagu ikka tekivad tõrked nende tööde osas,mida tuleb teha mõnes teises kohas.Näiteks raami puhastamine ja värvimine nihkus peaaegu nädal planeeritust hilisemaks,kuid kui see tehtud sai,siis kvaliteedi osas tuleb öelda ainult kiidusõnu.Tõrvandis asuv OÜ Värvigrupp on üks nendest vähestest firmadest,kes teevad töö kõiki nõudeid järgides ja kui vaja annavad omad soovitused nendes asjades,mille peale väheste kogemustega tellija ei tulegi.Tänud neile!
Nagu piltidelt selgub,tuleb ilmsiks aina uusi ebameeldivaid üllatusi,mis omakorda toovad kaasa täiendavad pleksepatööd ja nihutavad remondi lõpetamise aega üha edasi.
Puhastatud ja värvitud raam tagant ...ja eest.Kabiini maha ei võtnud,kuid raam sai ideaalselt puhtaks ja värvitud ka selle alt Vana värvi eemaldamisel hakkas kabiini taganurgast paistma midagi imelikku Edasise harutamise käigus eraldus lahmakas pahtlit ...mille all omakorda kaltsuhunnik - tüüpiline mikidemaa remont Kabiinilt on vana värvkate täielikult eemaldatud.Katkise ja mõlkis taganurgaga tuleb plekksepal aga kõvasti nuputada ja vaeva näha tubli happekrunt peale,et edaspidi roosteuss ligi ei pääseks Järgmine nädal kulub maalermeistril pahteldamisele,lihvimisele ja põhivärvimisele.Prooviks sai toodud kolm erinevat tooni kollast.Eks näis,milline nendest sobib kõige enam.
Nüüd läheb lihtsamaks. 28.02.2008
Tundub,et remondimäe tipp on ületatud ja varsti hakkab plekihunnik jälle auto kuju võtma.Vahepeal on aga juhtunud nii mõndagi huvitavat nt.leidis maalermeister termiidipesa,emotsiooniderohke vaidlemine oli värvivalikul,õnnestus tellida täiskomplekt kabiini tihendeid.Täna peaks plekksepp lõpetama kabiini paikamise ning homme saab auto mootori koos käigukastiga tagasi.
Lisan pildid kolme võimaliku tulevase värvi kohta - milline nendest tuleb,on esialgu minu saladus.
Kabiini mürasummutusmati vahelt leitud termiidipesa.Loodame,et putukad on parematele jahimaadele kolinud. Plekksepp tegi sellele kabiininurgale,mille mikid olid kaltsude ja saviga remontinud,uue pleki. Kabiini remont 2 Kabiini remont 3 Uksed on ka värvimiseks valmis. Kas autole sobib see värv? ...või see värv? ...või hoopis selline värv?
Selline kastikas 04.04.2008
Kuna mitmesugustel põhjustel venis värvitöö graafikust välja,oli vaja vabastada koht värvitöökojas ja auto kokkupanek toimub T-Parts töökojas.Seda seni,kui ta on võimeline iseseisvalt vähemalt treilerile sõitma.Esialgselt on kavas homme kolimine "alalisse elukohta",kus järeltööd jätkuvad veel ilmselt pikka aega.
Nagu ikka oli jama Usast tellitud juppidega.Esiklaas oli igati korralik,ainult et hoopis teist tooni,saabumata jäid ukseklaaside karvased tihendid jne.Tellitud on veel vedrukiiged ja puksid,kuid seni pole nende saabumisest midagi kuulda.Võimalik,et neid tuleb hakata ise aretama.
Kabiin värvitud,sisemuse värvimiseks on see Kabiin seestpoolt mustaks vävitud Esitiivad ei olnudki kogu selle protsessi käigus eriti vormist välja läinud Parempoolne esiklaas on nüüd tumedam Selline see auto siis saab olema