www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Dodge Coronet 440 1968


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (52) tagasi

 Dodge Coronet 440 1968

 Omanik: exxen

Ost ja kojutoomine. 08.07.2013
Sai juba aasta otsa uuritud, mis auto siis tellida ja pikki õhtuid eBays istutud. Kuna segastel asjaoludel jäi '70 .- nda Mach 1 sportsroof ostmata, siis oli mōne kuu pärast tekkinud soov '70.-nda sportsroof Thunderbird koju tuua. Aga auto vajas liigset tööd ja pealegi oli neid aeg-ajalt odavamalt ja VÄGA VÄIKSE läbisōiduga müügil, seega otsustasin oodata ja vaadata. Lõpuks jäi Mopar peale ja hakkas silma suht soodsa hinnaga '68 Dodge Coronet 440.
Kuna auto mulle meeldis, kuid töömaht suur, otsustasin veel ringi vaadata, mas sarnaseid veel liigub. Ei olnud (ōigemini lihtsureliku rahakoti jaoks mitte) seejärel otsustasin siiski selle osta ja ōnneks polnud teda keegi oksjoni lōpuks ära ostnud.
Müüjaga pikad telefonikōned seljataga, lepiti hinnas ja kōiges kokku.
Seejärel hakkasin otsima firmat, kes selle idakaldalt ära tooks.
Kuna auto saab lähima aja jooksul Soome numbrid, siis proovisin ühendust saada mōne selle riigi kodanikega, kes idakaldal toimetavad, kuid neid on vist ainult paar tükki järgi jäänud ja ülesanne osutus keeruliseks.
Sai ka Eesti pot küsitud, kuid peale üht mitte kōige viisakamat vastust otsustasin siiski kohalikele asja usaldada.
Järgmisel päeval sain meeskonnaga ühendust, kes küsis ainult müüja aasressi ja numbrit ning autole saadetigi rekka järgi.
Siinkohal sügav kummardus US Trading' ule, kes auto praktiliselt ukse ette toimetas.
Auto seisukorrast niipalju, et kogu pōhi ja pagasniku serv on vaja vahetada, muu plekk korralik. Mootorist oli lastid jäätumispunn kummipōletamisega välja ja arvatavasti ka kaanetihendid. Mootor ise-enesest käivitus kohe, kuid ōli pritsib sumbutist.
Nüüd siis mootori eemaldus kohe ees ja stroke'mine. Seejärel lammutus ja pōhjade vahetus, soodaprits ja muud jutud.
Kui siinkohal keegi teab, kes varuosasid konteineriga toob, sooviksin ka enda omadele küüti.
Töö algas. 17.07.2013
Kahe nädala jooksul õnnestus ainult paar tundi autoga tegeleda, mistõttu asjad venivad kauem, kui sooviks.
Proovin nädalavahetuseks mootori maha ja lahti saada, et siis lõplikult otsustada, kas 318 stroukida või soetada 360 ja see hiljem omakorda stroukida, kuid kõik saab selgeks siis, kui mootor lahti ja kahjustused üle hinnatud.
Ameerika pojad liigselt talda andnud ja jäätumispunni välja lasknud, kas veel midagi ilmneb, seda ei tea.
Juurde on soetatud esi-ja tagaklaasi kroom, puudub veel kapoti-, külgede- ja pagasnikuserva liist,
mida esialgu ei hakka isegi otsima kuna pole plaanis külge pannagi veel, esimesed ja tagumised sidemarkerid, ning selgus, et need siiski pole selle aasta väljalase, õnneks on üks originaal leitud ja peab teise leidmiseni vist olemasolevaid kasutama,
Leidsin samuti ühele tagumisele poritiivale mudelinime eraldiolevatest tähtedest, peab teist ka otsima hakkama.
Auto sai normaalsemad veljed, puuduolevad suunatule indikaatorid poritiivadele, numbritule, roolikarbi tihendikomplekti, ootamas on korralikud istmekatted, uus ja järsem nukkvõll, nelja lõõriga edelbrocki karpa, torudest väljalaskekollektorid.
Peaks hankima veel korraliku, töötava signaaliga rooli, vasaku küljepeegli, antenni.
Praeguseks kõik, tuleb taas näppusid õliseks tegema minna.
Töö on alganud Nina paljaks
Mootor eemaldatud 18.07.2013
Paar tundi auto kallal nokitsetud ja mootor maha tõstetud.
Nüüd jääb tuleval nädalavahetusel veel see pulkadeks võtta ja vaadata, kas burgeriõgijast eelmine omanik lasi ka peale külmumispunni midagi muud kortsu-kõrbema kui ühe tagakummi ära suitsetas.
Jääb üle homset oodata, ehk saab uuesti näpud õliseks.
Südameoperatsioon algab Järgmist päeva ootama
Mootori avamine 19.07.2013
Täna sai anilt mootori ülemine osa lahti võetud, alumise osa ehk siis homme.
Mis seda avades selgus, oli suht masendav- polnud vist ühtegi tihendit, mis ei oleks läbi lasknud, klapisääretihendid olid nii ära põlenud, et neid nagu polekski enam.
Blokikaanetihendid loomulikult vanad ja ei pidanud.
Nukkvõll leiab homme koha prügikastis ja samuti tõukurid.
Crane omad ootavad asemelekruvimist.
Vana nuka kolm nukki suht nutuses seisus.
Silindrid tuleks kindlasti üle puurida, sooni leidub omajagu.
Peale selle oli loomulikult mootor seest tihendite puri ja põlenud õli täis.
Homme ehk siis selgub väntvõlli ja kolbide seisukord.
Ehk siis tuleb teha otsus, kas on mõtet ikkagi remontida või asendada originaal 318 teise small block-iga 360.
Elame - näeme.
Tegemiste update 25.07.2013
Mootor sai avatud ja inspekteeritud, et kui hea algmaterjal strokeriks on.
Kunasai kalkuleeritud ja mõeldud kas, siiski mitte lihtsam pole kohe suurem mootor soetada, otsustasin selle siiski tervenisti välja vahetada, tegemist on auto juures piisavalt ja seega oleks mootorimured lahendatud.

Jätkasin esiotsa demonteerimist ja roolikarbi tihendite vahetust, kuid sinna takerdusingi, kuna seda põlvepeal lahti ei saa, pean hakkama kas võtmeid tegema või laskma töökojas vahetada.

Ajapuuduse tõttu praegu pole rohkem aega autoga tegeleda, kuid järgmiseks pean leidma viisi, kuidas USA-st põhjaplekid kohale saaks.
Käigukast ja roolivõimendi pump üle vaadata, tihendid vahetada ja sisustus välja kiskuda- need oleks järgmised tööd.
Osade demonteerimine kere puhastaiseks
Mootori asendamine. 18.08.2013
Ajapuuduse tõttu pole tehtud midagi, et projekt edeneks.
Soetatud 360 mootor, mille tihendikomplekt ja külmapunnid peaks mõne päevaga kohale jõudma.
Siis mootor kokku, vana värv maha ja uus peale.
Mingi Dress up kiti peaks ka leiutama, et kapotialune nii hall ja igav ei oleks.
Kui see tehtud, siis peab hakkama põhjaplekke lahti võtma, mis taas aeganõudev töö.
Vahepealsed tegemised. 28.09.2013
Originaalmootor jääb tagasi panematta ja tuli keskenduda soetatud 360 - le
Mootor eelnevalt mitmeid kordi ümber tehtud ja saab näha, mis ta endast kujutab.
Sai üksipulgi lahatud, mis sellega siis tehtud on ja plussideks on suht- koht uued kolvid, mis on juba 0.3 -se ülemõõduga, nukkvõll, lihvitud vänt, ka kepsud on võrdlemisi uued.
Kahjuks ei ole mootori ehitaja siiski ka suht tolmustes tingimustes mootori kokku pannud, kuna selged liivaterade jäljed saaledel, peab vahetama välja.
Kolmel kolvil klapi jäljed, see siis kindlasti liigselt lihvitud kaante tagajärg ja jäi kahe silma vahele, et tõukurvardad jäid sama pikaks või isegi "muutusid pikemaks"
Tõukurvardad küll lühendatud, kuid ei sobi siiski tõukurite pesadesse nii, nagu peaks.
Tuleb asendada reguleeritavad vardad vist.
Kas ka klapivarred kahjustada said, seda peab nüüd kontrollima.
Nii, et samas kiidetud ja remonditud mootori asemel, mis pidi olema suht-koht valmis paigalduseks, tuleb ikkagi üle käia ja saaled, võibolla ka klapid vahetada.
Lõppkokkuvõtteks oleks pidanud ootama, kui ilmub müüki taastamata mootor ja see oma käe järgi ära teha.
Korrastamisele kuuluv uus jõuallikas Südameoperatsioon Silindriseinad olid juba roostetama kippunud pikast seismisest, õnneks hoonimine aitas
Tegemiste update 12.10.2013
Vahepeal pole muutunud suurt midagi, peale esi-ja tagapidurite korrastamise.
Voolikud vahetatud ja ka tagumised silindrid said uued.
Järge ootavad esimesed silindrid ja peasilinder, kuid nende aeg jõuab samuti varsti kätte.
Hoopis rohkem peavalu nõudsid plokikaaned sellest vahetusmootoriks ostetud 360-st.
Kui tuli aeg plokikaasi puhastada ja mootorit kokku panna selgus, et üks kaanest on saanud roostekahjustuse.
Tihend oli kaanes kinni ja see kogus omakorda niiskust, mis siis keeraski viimase tuksi.
Poleks probleemi, kui oleks lihvimise võimalus, kuid eelnevalt olid plokikaaned maksiimumini maha lihvitud ja lihtsalt tuli välja vahetada.
Leidisn väga mõistliku hinnaga stock konditsioonis otse sõidust kaaned, milledel eile järgi käisin ja ka hilisööni klapipesasid ning kanaleid siledaks lihvisin.ei saanud isegi ühte kahest paigaldusvalmiks kuigi kulus kolm tundi valukonaruste mahalihvimiseks.
Paar tundi veel, siis peaks kaanest juba korralikukl hongava asja saama ja ehk sinna pluss 20.-ne hobujõu piirile.....
Rohkem ei ole ajapuuduse tõttu suudetud teha, kuid tasa ja tagru, sest terve aito tuleb läbi käia ikkagi.
Lekkiv silinder Auto välimus antud hetkel.....midagi pole muutunud...
Mõni tund nokitsemist... 08.11.2013
Kahjuks on aega väga vähe ja mitte midagi ei lähe plaanipäraselt, kuid natukene sai siiski garaazis nokitsetud, lõpptulemuseks mahavisatud aeg...
Sai tellitud roolivõimendi pumba tihendikomplekt, et võimalikult palju originaalosi külge jääks ja siiski õlilekkeid ennetada, mõtlesin need asendada.
Kuid pumpa lahti võttes selgus, et võll ja rigmaratas kahjustada saanud.
Kiilupesad olid olematuks loksunud.
Saaks siiski need keevitatud-treitud tagasi nagu olema peaks, kuid lihtsam tellida uus pump ja vana riiulisse jätta.
Ei tea, palju mõttetut tööd veel tegema peab.....igasuguseid üllatusi tuleb ette, seda enam, et kõik toimis ja rool on ameeriklastele omaselt ühe näpuga keeratav, aru ei saa, kuidas rihmaratas lihtsalt võlli ümber tühja ei käinud, kuna kiilu polnudki enam.
Lahtivõetud pump, mis temast saab, ei tea veel..
Aeg lendab, töö ei edene. 08.12.2013
Muud olulist pole kirjutada kui, et lõpuks võib lugeda blokikaaned valmis lihvimiseks ja seejärel mootori kokkupanek, ehk saab sel nädalal viidud tegemisele, mille hea sõber oma õlule võttis.
Kaaned peaks tagama palju parema hingamise kuna sai pusitud nende kallal kokku kolm päeva ja umbes kilo lihvimispuru tuli töö lõpuks kummasti.
Klapipesad samuti üle lihvitud ja jääb oodata saabuvat karteripõhja, siis võib juba planeerida kokkupanekut.
Kuna sellega kiiret pole, hakkasin tasapisi taastama keskkonsooli, mis oli algselt roheline ja värvitud mustaks tavalise spray-ga.
Samuti oli pragusid tekkinud kinnituskohtadesse.
Epo liim aitas hädast välja ja tuleb oodata, millal värv posti jõuab( otsustasin peale kanda Plasty Dip kummisegu, eks paistab, mis välja tuleb)
Pruunikspõlenud konsoolituled said uued klaasid, varsti peaks sellega olema ka ühelpool.
Visalt aga kindlalt. 17.12.2013
Kuna suurtemate ja olulistemate juppide/varuosade tellimine jõustub alles praegu, tuleb nokitseda olemasoleva kallal ja päästa võimalikult palju originaalosi, mida päästa annab. Töösse läks keskkonsool, mis aastatega pragusid täis ja habras nagu paber.
Pidi kasutama omajagu klaasriiet, et saaks piisavalt tugev ja edaspidist murenemist ennetada.
Auto tehasevärv oli tumeroheline nagu ka sisustus, mis uutub mustaks.
Pärast konsooli paikamist sai see musta mati Plasty Dip kummipinna.
Saab näha kuidas see kulumisele vastu paneb.
Konsooli külgedel on kroomitud valgustid, mis said uued klaasid ärapõleute asemele ja kroomipind puhastatud.
Konsooli pealmine osa koosneb neljast kroomitud osast, mis vahelduva eduga näitavad vananemisemärke, kuid uutega ei asenda, kuna pole näituseautoks mõeldud ja soovin siiski originaalosi võimalikult palju kasutada.
Järgmisena võiks käsile võtta esimesed uksepaneelide ülaplekid, mis ootavad puhastamist ja värvimist. Tagumised on tehtud ja siis on ehk mootori kokkupanekuaeg, kuna sellelegi on lisandunud osi ja kaaned peaksid uueks aastaks vähemalt madalamaks lihvitud saama.
Keskkonsooli puhastamine Ootab paigaldust Värv eemaldatud, alt tuli välja suht korralik kroom
Südameoperatsioon 01.01.2014
Mootori aeg jõudis kätte pisut varem kui arvestatud.
Oli plaanis lihvida kaasi madalamaks, kuid siiski otsustasin, et kasutegur liiga väike, pole mõtet.
Kuna selle autoga võistlema pole plaanis minna, siis tavalise tänavakulgurimõõdu annab see mootor juba ammu välja.
Vana-aasta viimasel ja uue esimesel sai niipalju nokitsetud, et põhimõtteliselt ei pea mootori kallal rohkem nokitsema, kui uus veepump külge kruvida, kui see muretsetud saab, ning lisaseadmed samuti. Niikaua peab mõtlema mis värvi ta ikkagi värvida ja mis ülejäänud autost saab.
Hetkel pole muud tegemist, kui nipet-näpet puhastada ja värvida, kuna usapoolne varuosamüüja on eriti laisk suhtlema.
Ootab oma aega Prooviks sellist värvikombinatsiooni
Paigalseis. 06.01.2014
Kirjutada pole midagi.....asjalikku.
Lihtsalt endal parem ülevaade kui hiljem töötunde või lihtsalt kulutatud aega kokku arvestada.
Lõpuks sai ka olulised varuosad tellitud ja heal juhul paari kuu pärast jõuavad need kohale.
Niikaua peab hakkama põhja ja pagasnikut lahti puurima, et osade saabumisel saaks need kiirelt asemele keevitada.
Kuna igasuguste detailide puhastamine ja värvimine võtab omajagu aega, ehk suurema osa tööst otsustasin, et midagi taastama hakata pole mõtet(jutt käib siis roolipumbast, pidurisilindritest, lehtvedrudest ja nii edasi)
Kokkuvõtteks täna kolm tundi puhastus- ja värvimistööd kuid paigaldatud sai vaid paar kronsteini ja klambrit kick- downile ja gaasitrossile.

Armatuuri taastaine 12.01.2014
Tänaseks sai armatuur eemaldatud, mis omakorda eeldas ka esiklaasi eemaldamist, kuna armatuuri ülemised poldid on klaasitihendi all.
Tuleb korpus puhastada ja üle värvida, läbipõlenud pirnid vahetada, juhtmete ühendused puhastada ja kokku tagasi.
Omajagu tööd ka kere puhastusega armatuuri tagant.
Töötunde aina lisandub ja hakkab tunduma masin uueks hooajaks kokku saada võimatu.
Klaas ära, pääseb armatuuripoltidele ligi Segadus missugune Uuendamisele
Töö jätkub. 17.01.2014
Kolm päeva sai käidud garaazis paar tundi päevas peale tööd nokitsemas.
Kokkuvõttes võib öelda, et peab sitast saia tegema.
Käsil armatuuri taastamine.
Kell, reostaat, konditsioneeri ja puhuri lülitid vaja uued või töökorras hankida, tulede lüliti kroompind vigane jne...nimekiri tuleb pikk. Õnneks on uusi osasid võimalik saada, kuid hind on vastav.
Kui seda juba mainitud, siis arvestuste kohaselt saaks 2500-3000€ -ga näitusetasemel iluravi, kuid sellest autost ei olegi plaanis show-võitjat teha, piirdume tagasihoidlikumalt ja arendaks hoopis perfomance-i
Plaan oleks homme armatuur kokku lappida ja paigaldusvalmis seada.
Armatuuri tagant tulemüür puhastada niiskustkoguvast mürasummutusmatist, värvida tsinkvärviga ja uus värvikiht peale.
Peab leidma ka painduvaid torusid soojendusele ja nipet-näpet, mis hetkel meelde ei tule.
Nädalavahetusel lisaks sellele üritaks pagasniku põhja lahti puurida, kuna varsti peaks plekihunnik saabuma(tegelikult alles Usa-s) ja postkastist leidsin keevituspunktide puuritera.
Põhjataladele läheb peale tsinkvärv ja nn. põhjamastiks.
Tasapisi jätkub uute, õigemini kasutatud varuosade soetamine eBayst kui sinna vajaminevat postitatakse.
Rooste asemel on värv Ac/heater controller, vahetusse Järgmine ettevõtmine. Hetkeseis garaazis Poolel teel Edeneb.
Edusammud... 26.01.2014
Plaan oli eelmise nädalavahetusega pagasnik lahti puurida, kuid ei õnnestunud nii kiiresti.
Kokku kolm päeva nikerdamist ja põhiosa sain kätte.
Kuna oleks pidanud ka tagumise otsa küljest lahti puurima ning rattakoopa ääred, siis oleks pidanud ka värvima hakkama, kuid seda ei ole esialgu plaanis.
Tuli kasutada relakat, et servad ilusti lahti saada ja tuleb edasi mõelda, kas uut põhja veidi ümber kohandada..
Kiiret pole, kuna asendusjupid ikka veel Mikidemaal ja väikesed probleemid saatmisega. Pole hullu, saabki keskenduda raami puhastamisele ja värviisele, ning seest samamoodi, armatuur koos klaasiga tagasi ja vaatab hiljem edasi, kust jätkata.
Põhi avatud
Visalt aga kindlalt. 18.04.2014
Pika seisaku järel on, mida kirjutada, ning projekt edeneb vaikselt edasi.
Pagasniku põhi sai eile -üleeile paigale ja täna plaanis teha uued sisemised porikoopaääred.
Päeva lõpuks ehk õnnestub uus osa tsingi, värvi ja põhjakaitsemassiga üle käia ning siis hakkab veel suurem töö- salongipõhja vahetus....
Vahepeal pole nagu muud toimunud, kui pisidetaile soetatud ja ka esimene ketaspidurite sari soetatud. See võib veel oodata, kuni saan uued sarniirid ja peasilindri, siis korraga külge.
Värske põhi Ootab ikka H-hetke....
Pagasnik valmis 18.04.2014
Mitte lõplikult, kuid lõpusirgel. Pagasniku põhi, üks laiend, koopaservad vahetatud.
On paar kohta, mis tahaks viimistlemist, kuid need ootavad oma järge, kui plaan värvida tuleb.
Esimesed sõidud tahaks teha ilma, et peaks värvima hakkama, ning tulevikus vaatab.
Siis ilmselt ka tagumised tiivaservad ka vahetusse.
Homme värskele plekile ja keevitusele põhjamastiks peale, silikooniga tolmukindlaks ning algavad ettevalmistused salongipõhja lahtipuurimiseks.
Koopaääred Ennem Vahepeal Pärast
Liiga vähe aega ja palju tegemisi. 12.06.2014
Lootus sel suvel veel sõita saada pole kustunud, kuigi autoga on ajanappuse tõttu tegeletud väga vähe.
Suuremad ettevõtmised on edasi lükatud juuni lõppu.
Kere on vaja saada robotisse, et paremat poolraami kaks sentimeetrit ettepoole tagasi venitada. Selle taga seisab ka põhjapleki vahetus.
Hetkel on käsil kõikvõimalike detailide puhastamine ja uuestivärvimine.
Soetatud on klaaskiudkapott, mis tunduvalt kergem ja ka parema väljanägemisega, lisaks tagab parema õhuvoolu mootorisse.
Hetkeseis garaazis
Tegemiste update. 14.09.2014
Ega muud polegi lisada, kui vaikselt varutud uusi detaile tuuleklaasi ja sarniiride-rooliotste näol ning nädal tagasi sai auto viidud meistrimehe garaazi, kus ta peaks kererobotis oma parempoolse poolraami jälle oma algasendisse venitatud saama, kuna sinna oli omal ajal nähtavasti sisse sõidetud või kuskile posti otsa pargitud.
Sõit töökotta võib alata Kõver poolraam....
Vaikselt edeneb 01.10.2014
Dodge tagasi kerepingist ja põhjavahetus käib.
Poolteist päeva puurimist ja lõikamist, ning sai vana roostese pleki kätte.
Töö käigus siiski lisandus tegemist nagu alati- vahetusse lähevad ka mõlemad tagumised põhjad, kuigi vaid ühte oleks pidanud parasjagu paikama.
Otsustasin siiski vahetada mõlemad ja nüüd saab kolm neljandikku kogu auto põhjadest uued.
Jääb ainult tagaistme all olev osa vanaks, kuna seal veel tehasevärv ja pole roostes.
Homme-ülehomme peaks saama uued jupid sisse kui muidugi jõuan poolraamid ja karbid ilusti sodist puhastada ja tsingi-krundi-põhjakaitsmeainega üle käia.
Põhjavahetus Tühimik
Põhi hakkab looma 14.10.2014
Hetkeseis selline, et enam ei saa autos püsti seista ilma kummardamatta, põhi vahetatud ja saaks selle osa lugeda lõppenuks, kui ei peaks viimast vajaminevat plekkitükki ootama. Selle oleks vabalt võinud ise teha, kuid kolmveerand põhjast on vahetatud soliidsete paneelidega, siis võin paar nädalat oodata, ning tulemus on originaalilähedane.
Uus põhi ... Värvitud
Põhi valmis 28.10.2014
Põhja keevitus sai läbi, vaja ainult üks auk puurida shifterile ja veel mastiksit viimase plekiosa alla pritsida.

Kokkuvõtteks niipalju, et põhjaplekkide vahetus pole üle mõistuse keeruline ja tänapäevased varuosad siiski enam-vähem sarnased originaalidele(jutt käib ikka järgitehtud plekkidest), ning "sobitamist" oli suhteliselt vähe.
Üllatavalt olid uued paksemad kui originaal, vähemalt keevitades sulas vana metall kiiremini(sama vooluga siis).
Minul puudub lihtsalt aeg, et kasvõi iganädalaselt autoga tegeleda, sellepärast nii aeglased edusammud, kuid kaua ei tohiks minna, kui saab juba mootori häält kuulata.
Uus põrand Ilma põrandata Poolel teel
Tagasilda uuendatud 06.11.2014
Uued ja "paksemad"lehtvedrud ning coiloverid leidsid tee riiulilt oma õigesse kohta. Erinevalt paljudest eelistan veidikene kõrgema taguotsaga välimust vanade muskelautode puhul.
Nüüd, kui aega on, saab esiots uuenduskuuri, ehk rummelpidurid asenduvad ketastega ja vahetamisele ka kõik šarniirid ning roolisüsteemi "munakud"
Hetkeseis
Edusammud 03.12.2014
Et suvel registrisse saada ja omal jõul legaalselt liigelda, peab end sundima vähesest vabast ajast natuke järjepidevalt nokitsema.
Viimase paari päeva tulemus on esiotsa roolisüsteemi uuendamine, mille tulemusena on kõik liigendid ja sarniirid ning amordid vahetatud uute vastu.
Ja esimest korda pea 50.-ne aasta jooksul sai auto ette ketaspidurid.
Ettevalmistused laepolstri paigaldamiseks algasid, tuleb vaid polster ise ära tellida paljude muude vajaminevate osadega.
Roostes trumlid on ajalugu
Vaikselt edeneb 14.12.2014
Vahepeal niipalju edasi jōudnud, et mootor leidis omale ōige koha.
Ennem hinge sisse puhuma hakkab, peab veel palju vaeva nägema, mōningad süütesüsteemi juhtmed leidma. Lootsin juba jōuludeks selgusele saada, kas ja kuidas tööle hakkab, kuid vist peab ajakava uude aastasse ümber nihutama.
Seniks aga sisustuse ja muude asjadega vaeva piisavalt.
Valmis paigalduseks Paigale sai, see alles algus Leia neli erinevust
Jahutussüsteemi päev 19.01.2015
Originaalradiaator jääb ootama paremaid aeguja asendus 31" alumiiniumradiaatoriga.
Segastel asjaoludel sai ostetud liiga suur kuid mis seal ikka; "Bigger is better" .
Tuli keevitada kinnitused ja täna sain paigaldatud.
Eks paistab, kas hakkab poolraamidele vastu käima kuna äramahtumiseks pidin ka poolraame ümber tegema ja ikkagi jäi külgedelt paar millimetrit vaba ruumi.
Kinnitatud on kummipuksidele, seega on väike vōimalus, et hakkab suure vibratsiooniga vastu käima.
Teine mure on aku mahutamine, pole enam ruumi eriti, kuid mōtlen midagi välja ning alati saab aku pagasnikusse paigutada.
Fotolt näeb ka teist radiaatorit, mis jahutab käigukastiōli.
Originaalil oli ka kastijahutuse funktsioon, lisasin siis natuke efektiivsema asemele.
Parem kaks eraldi kui ühine, tekib parem jahutustegur, ehk jahutusvedelik ei "kuumuta" kastiradiaatorit.
Kōik sujus suhteliselt hästi pidi veidi kasti jahutustorusid painutama ja voolikutega jätkama kuni radiaatorini, kuid asenduskomplektis olid vajaminevad asjad kaasas.
Teine lugu oli jahutusvedeliku lōdvikutega, need peab kuskilt uued muretsema, sest sissevooluots on teises kohas ja ka suurused ei sobi.
See selleks, järgmine kord süütesüsteemi juhtmed paika ja ehk bensiinipaak, kardaan alla.
Radiaatorid paigaldatud
Tagumine ots koos/pea-aegu. 01.02.2015
Projekt edeneb samas taktis, mis siiani-aeglaselt.
K ks-kolm ōhtut on saadud nokitseda ja viimasest nädalavahetusest ohverdasin samuti ühe päeva.
Tehtud sai; süütesüsteemi juhtmed kinnitatud, märgid paigas, kaks päeva juba kulus paagi puhastamiseks vanast mastiksist ja värvimiseks, uus bensiinitaseme andur paigaldatud, kardaan paigas, stange paigas.
Viimane on küll nn. augutäide, sest mōlgiga ja kroom tuhm, kuid parema puudumisel ei saada seda ka kroomimisele, kindlasti ilmub sobiv millalgi müüki, samuti oli esimese stange puhul, tuleb vaid oodata ja silmad lahti hoida.
Tagumise otsaga olekski enam-vähem kõik, tuled ka üle kontrollida, kui armatuuri paika saab.
Nüüd jääb üle oodata laepolstrit, saaks ka seest hakata kokku lappama.
Proovikäivitamist ei saa teha kuna puuduvad sobivad lōdvikud radiaatorile, elektriline ve tilaator sai omale kohale, andur sellele koos sobiva asendustoruga sai samuti soetatud.
Hakkab looma
Visalt aga kindlalt 30.03.2015
Puhkus ja ajanappus pole lasknud projektiga tegeleda.
Lootus maikuus numbrid külge saada pole kustunud, pōhimōtteliselt nokitsemistööd , suuremad probleemid on suunatuledega ja süütesüsteemiga.
Viimase peaks saama lähipäevadel lahendatud, muretsesin MSD 7 seeria süüteboksi, lihtsalt juhtmetes niipalju müstikat, et Mopari oma boks ei hakanudki tööle, ei viitsinud jännata enam, kuigi ühendamine suhteliselt lihtne, kuid lihtsalt müsteerium selline, et alles süüte väljalülitamisel tekkis säde, ehk vooluahela katkestamisel, mis ongi just selle boksi ülesanne.
Ootan veel silikoonvoolikuid jahutussüsteemi jaoks, siis peab sisustusele keskenduma, laepolster on lōpuks paigas, kuid enam seda ise ei paigaldaks, pigem jätaks asjatundjatele.
Piduritorud , peasilinder koos võimendiga, , vedeliku jaotusklapp uued paigaldatud.
Homme ehk siis saab esiotsa kokku ja ka sädeme lōpuks paika.
Pidurid paigas Hakkab ilmet vōtma . Kaks projekti, Zim on müüa kui huviline leidub
Lōpuks ta ärkas! 20.04.2015
Viimaks sain siis mahti hääled sisse panna ja mis seal salata, heli oli nagu muusika kōrvadele.
Kindlasti kōik ehitajad teavad, mis see tähendab kui alati pärast remonti esmakäivitus tehakse ja kōik tundub olevat korras.
Samas aga tekkis ka kohe mitu asja, mida parandada.
Esmaseks kujunes radiaatorikork, mis tundus lekkivat, siis jahutussüsteemi parandada ühe 45mm torujupi näol, jääb kapotialune ka viisakam.
Radiaatorile elektriventika aümber tuulekoda valmistada.
Need otsesed mootori tööd häirivad tegurid.
Jäänud veel piduripedaalile üks detail treida, saab ka selle süsteemi toimima.
Käsipidur ei tundu korralikult siiski töötavat, uued klotsid ehk teevad muutuse.
Muu olekski nagu nipet-näpet, et numbrite järgi sōita saaks, kuid salongis samuti omajagu pusimist.
Peamine tōrge aga seisab puudulikes suunatuledes, mis peale jäävad, ehk aitab relee vahetus, mis küll aga vaevuusutav on, relee oli korras.
Lōpp paistab.
Vigade parandus 25.04.2015
Rōōm oli üürike, nagu kahjuks selgus.
Kui sumbutajast valge aur silma hakkas, tōmbasin ōlivarda välja ja kahtlused said kinnitust- masin pōletab jahutusvedelikku, mis omakord ka ōliga seguneb, ōli aga silindrisse ei jōudnud.
Täna hommikupoolikul vōtmed kätte ja lammutama, lōunaks siis selgus, et midagi selget ei ole....kaaned lihvimisse ja siis uuesti kokku, ennem seda peaks vōimalikud praod ka proovima avastada.
Lootus saada nädala pärast uuesti mootor kokku ja uuele ringile.
Uuesti lahti
Uus üritus 01.05.2015
Eelmine esmaapäev kaaned lihvimisele, kolmapäeval sain kätte.
Murettekitav oli aga töömehe jutt, kes ütles, et poleks vaja lihvida olnudki, olid sirged.
Otsustasin siiski proovida mootor uuesti kokku laduda ja lootsin, et kui natuke suurema momendiga kaaned pingutan, ehk seekord ōnnestub. Täna ladusin siis mootori kokku ja proovisin, kas on lekked pidama jäänud.
Tühjagi!
Blokk kōver, vōi mikropraod sees.
Siinkohad tänud müüjale, kellelt selle ostsin....
Hommikul otsustan, mis teen, kas sellest saab diivanilaud vōi hakkan seda siiski uuesti lahti kiskuma ja ka blokiki lihvimisse saatma.
Kuna plaan oli sel aastal tänavale jōuda, oleks lihtsam valmis mootor peale muretseda ja keskenduda viimastele lahtistele otstele, et numbrid külge saaks.
Kokkupanek algas.
Käib ja kukub. 22.05.2015
Asjad tunduvad liikuvat paremuse poole, mootorilekked said peatatud, mahlad ei segune ega tule põrandale enam.
Pidurid valmis saamas, veel võimendile toru ja klapp otsida. Vaikselt hakkasin elektriprobleeme harutama, esimene mis valmis sai oli sireen. Pasunat polnud üldse autol kaasas ja ka relee tuli soetada. Roolist kuni pasunani siis tehtud uus.
Suunatuledega veel pusimist, kuid tundub, et ka need hakkabad vaikselt tööle iseenesest.
Vahepeal ei töötanud, nüüd vaid parema poole suund toimib.
Ohutuled sain tööle. Veel oleks vaja aknapesu ja tulede kalad korda saada, signalisatsioon paigaldada ja ülevaatusele.
Alates ''68-.ndast on vajalik paigaldada vargusevastane seade. Kas immobilaiser või signa, et kindlustus rahule jääks ja ülevaatuse saaks.
Esimesed proovisõidudki tehtud, kuid siiani ei tea, mida mootor endast kujutab, suht järsu nukaga on, ei saanud eriti proovida, kuna pidurid poolpidused.
Aken liimitud Dodge
Hakkab looma 20.06.2015
Vahepeal on korrastatud tulesid ja saadud kõik toimima nii, kui peab, suunatulede probleemi lahendas lõplikult uus relee, mida siin pea igas autoasjandusega seotud poes võib leida, sobib üks-ühele ka vanasse pesasse. Hind olematu. Tuli vedada ka paar lisamaandusjuhet, kuid nüüd korras.
Põhimõtteliselt polegi muud, kui esimesed rattad paika reguleerida, uksepolsteitele viisakam kate peale kuniks uus komplekt tellitud saab.
Kapott kinnitada, istmed sisse, mis ka talvel ehk töösse saab viidud ja ülevaatusele.
Kuna suvi pole veel alanud ilmade järgi, siis saab ka sel suvel juba ametlikult ringi sõita.
Seniks aga saab soojenduseks sõita teise samalaadse autoga.
Palju pole jäänud '70 challenger 440 R/T
Ikka veel 28.07.2015
Pikalt oodatud suvi ja auto uued numbrid ei taha kuidagi tulla.
Käidud kaks korda ülevaatusel ja tänasest on masin tehniliselt sōidukōlblikuks tunnistatud.
Sai maadeldud alalaadimisega, siis ülelaadimisega ja viimaks on laadimine korras, ei vilgu tuled ega jää väike aku hätta ka käivitamisega. Suurem lihtsalt ei mahu kuhugi, kuna radiaator on päris suur pandud.
Tuled uuesti vahetatud, mis sisaldavad ka parke, kojameeste probleem lahendatud, istmed viisakamaks sätitud, uksepolstrid tehtud.
Vahepealseid toimetusi olnud palju, iga päev paar tundi nokitsetud ja ka nädalavahetused.
Kui homme asjad korda saab, antakse ajutised numbrid kolmeks kuus kuni siis lôplikud väljastatakse.
Seda kōike juhul kui on närvi jätkata jooksmist erinevate ametkondade vahel.
Lihtsalt teatud ametnike suhtumine ajab kopsu üle maksa ning ei välista, et augustis ehk saab auto hoopis Eesti numbrid.
Senika elame -näeme, hommik on ōhtust targem.
finish läheneb 29.07.2015
tänansest alates saab autoga s6iduteel liigelda.
anti kyll ajutised numbrimärgid, kuid sain vähemalt midagigi, kuniks toll l6pliku otsuse teeb ja vahetatakse ajutised pysivate numbrite vastu.
ehk siis ei muud kui s6itma.
sellega aga nokitsemised ei l6pe, sygisel uuesti uue hooga.
Selline see esimene siis tuli Hetkeseis hoovis Praegune number
Esimene "breakdown" 05.08.2015
Nonii, lähiümbruseS sai juba piisavalt tiirutatud, tuli võtta ette veidi pikem ots, plaan oli testida, kuidas auto käitub Trassil ja mis veel ilmsiks tuleb.
Ja tuli nii mõndagi..
Halvim, mis juhtus oli, et pärast järsku kiirendust hakkas auto alt suitsu tulema. Ei lendanud ükski tihend paigalt vaid käigukasti ja jahutusradika liides. See murdus pooleks ja lasi mahlad toast õue.
Õnneks juhtus kõik kohas, kust abi oli varnast võtta ja sain nii tööriistad ja õli, kui ka uue liitmiku, mis küll teeperves jäi vahetamatta, kuna ei saanud vana poolikut kätte.
Kasti radikale pime otsa, kastile samuti ja veeresin koju.
Ilmnes ka, et kaugtuled näitavad vähem kui lähituled, ehk peab veidi reguleerima siis.
Niisiis tuleb jäigad torud käigukastis vahetada kummivoolikute vastu kuna mootori liikumine põhjustaski otsiku murdumise.
Tehnilised probleemid jätkuvad. 26.08.2015
Mootori liigne liikumine kapoti all tähendaski siis ainult ühte- mōlemad padjad pooleks.
Väga palju ei saanudki sōita kui andsid järele.
Hetkel käib uute otsimine ja nii igas poes riiulis ka pole kuna standardseid enam ei pane, ōnneks tulid vihmased ilmad muidu oleks liigselt kripeldanud, et masin seisab.
Ennem pisikest puhkust Ebaseaduslikud pargid taas ühendatud.
Hooaja lōpp 19.09.2015
18 august jääb meelde kui päev, mil auto sai püsivad numbrid.
Kahjuks on ilmad vihmaseks muutunud ja aeg masin talvekorterisse panna.
Mingi imelik kolks tahab tuvastamist ennem järgmist hooaega, tundub tulevat turbiinist, kuid pole kindel veel.
Teisalt on teada müügisolev small block, mille vōiks kapoti alla visata.
Väike mōte oli praegune stroukida vōi teised kaaned- muud jupid vahetada, kuid juba valmis mootor olek mōtekam muretseda.
Ega ei ütleks ka 440 cu/in motist ära kui ette tuleb.
Sisustus peab korda saama talve jooksul ja rohkem nagu ei plaanigi teha.
Viimased sōidud sel aastal
Valmistume järgmiseks hooajaks. 21.10.2015
Kuigi suvi on läbi, tuli eile odomeetrile miile juurde, ei raatsi lihtsalt pooleks aastaks masinat seisma jätta.
Just sobivalt hooaja lōpus hakkas käigukast õli välja viskama ja mitte vähe.
Kas praeguse 904 asemele 727 või mitte, jääb lahtiseks, kuid jõuallikas tuleb jälle uus, kuna praegusel blokk kõver...
Ei viinud blokki kontrolli ja usaldasin liigselt müüjat.
Enam Maarjamaalt ei tiku ostma vaid hangin siit, kus kaupa liigub ja näiteks mootori ja ülekandeosade ajalugu saab lihtsalt välja uurida kuna kōik tunnevad kōiki.
Uueks jõuallikaks saab kevadel olema '69 mopari 340, millel '72 J blokikaaned.
Small blokkidest suht nõutud sõltuvalt just aastast, mil ameerikas veel saastele tähelepanu ei pööratud.
Kaaned annavad survek 10,25:1 juba tehasest tulles. Hilisematel aastatel sama mootori surveaste tõmmati paari pügala võrra juba alla.
Mootor hiljuti remonditud ja asendatud sepistatud kolvid, mis ka veidi surveastet tõsta aitasid. Tasakaalustustööd tehtud ja tänavasōiduks sobilik mitte väga järsk nukkvõll pandud.
Antud mootorile saaks strouk seti, mis muudab 340.- ne 414.-ks, mis minu plaanide listile kirja läks.
Tahtsin kohe bblocki 440.- se mootori panna, kuid ei taha esiotsa raskeks ja halvemini juhitavaks.

Hooaeg avatud. 03.04.2016
Auto põhimõtteliselt valmis hooajaks.
Lõplikult ta vist valmis ei saagi ja pole plaaniski veel ennem, kui pole Ameerika avarustest ühte teravaninalist kastikat leidnud, millega sõita, kuniks coroneti korralikult taastada.

Sügisel lekkima ja kolksuma hakanud kast käis remondimehe juures. Uus masterkit sisse ja sügavam õlipõhi, teine turbiin, mille järel kast alla ja proovisõidule.
Töötab korralikult.
Turbiiniks tuli kahjuks taas tehase originaal, mis samuti varsti arvestades sõidustiili alla annab, kuid mngil imelikul põhjusel soomlased ei telli enam Usa-st väikse Mopari kasti turbiine.
Otse ei hakanud ise tellima, läheb kaua aega.
Eile sain kätte ready-to-run jagaja ja asendasin vana kontaktidega jagaja elektroonilisega.
Mootori töö muutus palju sujuvamaks.
Eelmine suvi proovisin paigaldada kahte erinevat süütesüsteemi, kuid tulutult.
Selgus, et otse riiulist süüteboks osutus vealiseks- mahavisatud närvikulu koos eurodega.
Järgmine samm oleks kokkujooksu reguleerimine, vasakut esirehvi sööb seestpoolt ja mitte vähe.
Teine asi nimekirjas on tuuletunneli ehitamine.
Ja kolmandaks tagumiste pidurite reguleerimine. Hetkel kipub tagumine parem kõige varem pidurdama.
Rohkem hetkel ei plaanigi teha ja talvel ei teinud midagi, puhkasin närve.
Vaikselt tilgub vahetusmootoriks planeeritud 340- le juppe, mis külge kruvida, kuid need lihtsalt edevamad, muidu võiks kohe vahetuse teha aga plaan veidi praeguse 360-ga natuke sõita veel. Puudu on karburaator ja veepump. Tegelikult saaks need võtta praeguselt mootorilt, kuid otsustasin välised osad panna poleeritud alumiiniumist, siis ei hakka üldpilti vanadega solkima.
2017 09.06.2017
Selle aasta hooaja avamise rikkusid ära mõranenud kütusevoolikud, mis mootoriruumi omajagu bensiini päästsid ja auto kojutoomise talvekorterist päris meeldejäävaks tegi.
Miile pole praktiliselt kogunenudki viimase pooleteise kuuga, masin seisnud pukkidel ja oodanud meistrimehe järgi, kes tagasilda Yukoni luku installis.
Seoses sellega kõikvõimalikud tihendid ja laagrid ning piduriklotsid said taha uued.
Peavalu osutas ka kardaan või õigemini kardaani laagrite lukustusseibid.
Nimelt oli enda tagasilla yoke kunagi räsida saanud, ilmselt purunenud risti pärast ja läks vahetusse.
Sõbral juhtus olema sobiv mopari 741 case yoke, mis ka käiku läks.
Tagasilda kokku pannes selgus, et suurema kardaaniristi mõõt(nagu sai kontrollitud, et sama, kuid nii läks).
Probleemile leidub lahendus niinimetatud sekaristi näol, kus väike ja suur jagu.
Tuli ostetud ja aeg alla kruvida-ei sobi!!!
Nagu oleks ja ei ole ka. Antud kardaaniristil pidid olema sisemised stopperid, mis aga mõlemad kõrvade vahele ei mahtunud, ühe laagri sai fikseeritud, teisele splint peale ei läinud, kaks-kolm millineetrit liiga väike kõrvade vahe kardaanil või rist liiga pik???
Kiiruga asja Uspartsi selgitama ja muud varianti müüa ei olnud....
Asi hakkas juba paljutõotavaks kiskuma kui juhtusin vana ja uue kardaani lukustusseibe võrdlema- uuel poole paksemad. Rist tagasi kardaani sisse ja vanad splindid uude risti-probleem lahendatud, sai vajaminevad kolm millimeetrit mänguruumi.
Uued õlid tagasilda ja proovisõidule, natuke undab...... praeguei häiri, lukk toimib ja ei naksu. Jääb üle see korralikult sisse sõita.
Yukon Tagasild peab.
Velgede otsimine 15.07.2018
Sai otsitud ja mõeldud, milliseid ajastutruud jalavarjud sobiksid, peale jäi American Racing Outlaw II, neid näeb kõige vähem liikluses.
15" x8"
Rehvid paneks 275 taha kui sobivad, peab uurima, Cudal käivad koopasse kinni.
Ette ehk 235 laiad, tuleb veidi uurimistööd teha
American Racing Outlaw II
Hooaeg ametlikult lõpetatud. 11.11.2018
Eile sai auto liiklusest ajutiselt kõrvaldatud ja talveks garaazi nurka sätitud ja vaatab, mis temaga peale hakkab.
Kui isu on, siis mootor siiani ootab vahetamist, kuid süües kasvab isu, remonditud 340, mis ootab nurgas annab küll 300hp-d ja ehk rohkemgi, kuid tahaks ikka enamat, eks paistab.
Kuna Cuda vajab erilist lähenemist tundub, et kõike ei jõua kevadeks valmis, mis plaanis.
Talveks seisma
Tehnika vahetus 16.07.2019
Ajapuudusest ja võibolla veidi laiskusest tingituna on üks mootor seisnud riiulis juba liiga kaua, otsustasin vahetada nii mootori, kui käigukasti.
Viimasel kickdown ei taha töötada(see on tingitud omast lollusest ja raskest gaasijalast).
Sai siis tehtud veidi ettevalmistusi ja näpud saidki õliseks.
Kaks õhtut läks ära ja kõvera blokiga 360 sai asendatud 340-ga.
Nüüd mõlemas autos sama jõuallikas.
Midagi erilist ei juhtunud ja keerulist polnud, kuna mootorid on kinnituste ja muu suhtes sarnased, kuid käivitus ei õnnestunud esimese korraga.
Taas laiskusest ja kiirustamisest tingituna, oli süütenurk 180*
Vale.
Paika reguleeritult käivitus kohe ja peale paariminutilist tõukuriklõbinat, tundus mootor terve häälega.
Silma hakkas ja tagumikus andis tunda vibratsioon.
Nii, milles viga....?
Olin segamini ajanud, et vanalt mootorilt ei sobinud hoorats, oleks pidanud panema 0 tasakaalustusega hooratta, praegune 340 on sepiatatud väntvõlliga ja seespidiselt tasakaalustatud.
Olin aga paigaldanud välispidiseks tasakaalustuseks mõeldud puuduva “tükiga” 360-.ne oma.
340-.ne välispidiseks tasakaalustatud hooratas on väiksema puuduva “tükiga”, minul aga oli hetke hooratas, kus liiga palju välja “hammustatud”.
Vaja oli aga täis ketast või originaali.
Sammud Uspartsi ja järgmine õhtu läks hooratta vahetamisega mööda.
Väsimus ja libedad käed põhjustasid ka veel kasti mahakukkumise paigalduse ajal, turbiin põrkas samuti põrandal ringi!
Kastil visuaalselt ei olnud midagi viga, sidurikoja servas väike täke, otsustasin alla panna.
Turbiini vahetasin teise vastu.
Nonii, hääled sisse ja kohe parem, ei olnud enam tuntavat vibrat,
Päev taas õhtus ja lõpp hea, kõik hea.
Riiulist alla Värskenduskuur Rpm airGap+ 650 quick fuel Vana välja, 5 aastat pidas kenasti vastu Sinna läks Keerame võtit Käigukasti vahetus lõppes
American Beauty 16.07.2019
Ebameeldivad asjad juhtuvad ikka ebameeldival ajal....
Jäi see üritus minu jaoks ära, kuigi sel aastal olin kindel mineja.
Neljapäeval õhtul poest koju sõites selgus, et autol “saba taga”
Punase õli tuvastanud teepealt, hakkasin kiirelt nuputama, mis kõige mõistlikum teha oleks.
Ma siiani pole välja uurinud, kumb lõpuks järgi andis, kas turbiin või käigukast, kuid mootori töötades ja seega käigukasti õlipumba töötades, lekkis ikka korralikult.
Oli juba suht hiline õhtu, aega oli kolm päeva, et Soomes tagasi olla, pidi langetama kiire otsuse, mida teha.
Kaalusin varianti jätta auto Eestisse ja tulla hiljem varuosadega tagasi, kuid see ei meeldinud kuidagi....ehk siis reedel algav American Beauty möödub arvatavasti autot remontides.
Natuke aega läks ennem, kui sündis otsus.
Võimalikult vara hommikul laevale ja Soome, poest autopukid ja mootoritoe, õlid, nipet-näpet, kodust teine auto, käigukast, turbiin, tungraud ja mõned tööriistad veel kaasa ja kiiresti laevale tagasi.
Eestis olingi tagasi alles öösel vastu laupäeva, mõned tunnid magatud, tuli asuda Coronetil mutreid keerama.
Tingimused selleks olid aga alla igasugust arvestust.
Lähedalt ei õnnestunud koheselt mõistlikke ruume saada, tuli operatsioon suvilas kruusateel lageda taeva all ette võtta.
Liiv on muidugi tehnika jaoks see viimane asi, mida ümbrusest leida tahaks, kuid mis seal ikka.
Vihmasadu segas samuti ja hakkas närve seest sööma.
Kui lõpuks alles kahe paiku sai esimese poldi lahti, siis kuueks oli masin koos ja käima pandud tõdedes, et järgmine hommik kannatab sellega laevareis ette võtta küll.
Et siis selline vabaõhuüritus oli Beauty asemel.
Hooldusauto... ... Poolel teel Vihma tuli Proovisõidule Taas korras
Uus lehekülg. 11.05.2023
Tehnikaga tegelemine käib tõusude ja mõõnadega, aga eks nii on elus muude asjadegagi.
Peale viimaseid õnnetuid sõite Dodgega, kus mitme asja kokkulangemisel tuli sõidetud keset metsi ja põlde kilomeetreid mootoriga, milles polnud jahutusvedelikku, jäi masin seisma koguni kaheks hooajaks.
Küll lõppes motivatsioon ja teisest küljest aega nappis ning samuti ruumid harrastuse jaoks.
Ühesõnaga, mootor sai tugevasti kõrvetada ja põlesid/sulasid vist kõik tihendid, mis kõrbeda said.
Sel hetkel tekkis plaan lahti kiskuda ja stroukida, ennem siis kontrollida, et mis karu kõhus on.
See jäi siiski teostamatta, kuna panin auto ootele.
Lugu juhtus Maarjamaal ja oli vaja saada tahasi põhjanaabrite juurde, see reis tuli ette võtta lekkiva mootori ja käigukastiga.
Tõenäoliselt oli kuumus ka kasti turbiinikaela simmeri ära sulatanud.
Surve radiaatoris ja vett tilkudes sai siiski reis koju tehtud.
Varutud oli piisavalt vett, et vahepeatustel lisada.

Juurdlesin pikalt, mis sellega peale hakata, kas lammutada, kontrollida bloki seisukord ja stroukida, uued kaaned samuti.
See oleks tähendanud nullist ülesehitust, millega polnud aega tegeleda.
Kuna 340 on suht tahetud mootor mopari meeste hulgas, siis sai ta maha müüdud samale inimesele, kellelt ostsin.
Müühis leppisime kokku talvel ja siis küpses plaan sinna asemele soetada mingi teine small block, mis ka natuke paremini masinat liigutaks.
Hakkasin otsima siis valmis mootorit ja üks leiduski Eestist, millest kahjuks ilma jäin
Mingil hetkel tekkis Soomes võimalus osta koostamisel olev 360, mis kevadeks lubati kokku lapata.
Huvitav juhus oli see, et selle Eestis maha müüdud mootori oli sama mees kunagi teinud, Soomest rändas see Eesti edasi omal ajal.

Tänaseks on tulevane jõuallikas komplekteeritud, tõukurvarraste tellimine võttis pikalt aega, muidu oleks juba saanud paigaldama hakata.
Hetkel on düno järjekorras, see näitab siis parameetrid ja määrab ka hinna.

Tõenäoliselt nädala pärast peaks olema H hetk, mil saab hakata uue jõuallika paigaldust planeerima.

Kaks nädalat tagasi sai kapoti alla ruumi tehtud, ehk vana välja.
Kripeldama jääb asjaolu, et eelmine, 340, oli just kokku lapatud ja töötas laitmatult, sain aga ainult kaks nädalat sellega sõita, selle aja sisse mahtus veel üks käigukastivahetus.
Küünist välja ja 200km-i sõitu südameoperatsioonile. Tagasi eelmisele omanikule koos originaalosadega. Esimesed pildid uuest jõuallikast
Hakkab looma. 16.06.2023
Aeg lendab, kahe aasta asemel oli tegelikult neli, kui masin pole liikluses osalenud, see loodetavasti muutub päevade jooksul.

Mootorivahetus sailõpetatud täna, ülejäänud(pidurid, tuled ja viled) käin läbi siis, kui aega tekib.
Algne plaan oli kahe päevaga tehnika ümber tõsta ja ülevaatuseks pilk peale visata ning templiga paberid saada, kuid sel korral läks kõik visamalt kui kunagi varem.
Juba poole päeva töö läks raisku kui mootori omal kohal oli ja kasti ei õnnestunud korralikult otsa saada.
Turbiin ei olnud piisavalt sügavalt kasti võlli otsas, uuesti mootor välja ja taas tagasi.
Kuklas ütles mingi hääl, et peaks kontrollima turbiini ja hooratta sobivust, kuid mul oli ka abimees, kes aastakümneid mutreid keeranud sellistel masinatel ja kõik pidavat ok olema, no problem…..
No oli problem, mina siiani näinud aftermarketi hoorattaid ja LA Mooari originaale, praegune mootor aga Magnum.
Kui eile õhtul ennem südaööd turbiinipolte hoorattasse tahtsin keerata, sain aru, et neid hääli kuklas peab kuulama, vana(LA small blocki) turbiinipoltide samm ei ole sama Magnumi small blocki hoorattaga.
Rahvas ehk teadis seda varem, nüüd tean mina ka.
Ühte hooratta neljast kinnitusaugust peab viilima ovaalseks, et viimane polt hoorattast läbi läheks ja turbiini kinni saaks keerata.
Vot nii….
Kõik muu sai kahe päevaga tehtud välja arvatud see pusimine ja süüte paika ajamine, jätsin tänasele päevale.

Kuna auto asub tunniajalise sõidu kaugusel, ei viitsinud öösel edasi pusida.
Koju magama ja järgmisel päeval(täna), edasi.

Ei läinud ka viimane etapp libedalt,
Mul sõber otsustas üles näidata aktiivsust ja asjateadlikkust, sai süüte paigast, 180 kraadi.
Mina aga paigaldasin süütelukust tuleva 12v toitejuhtme süütepoolile maanduse alla.
Natuke läks aega, et säde üles leida.
Siis oli selge, et peab jahaja rootori ümber keerama.
Selleks ajaks aku juba suht tühi, mõõtmisel selgus, et hakkab ära väsima, on juba 10aastat vana ka teine.
Uus aku ja võtit, ellu ta ärkaski.
Tuju tõusis kohe omajagu. Süüte kontroll, 3000 rpm ja 33* nii tundus kõige optimaalsem olevat, nii jäigi.
Kui nüüd lugejad(kui keegi isegi loeb) arvab teistmoodi, siis võrdluseks minu esimese 360cuin mootoriga oli juba see ajastus palju mõistlikum. Sellel oli 3000rpm ja 40* alla selle ei püsinud isegi tühikäigul.
Rusikareegel siis Mooaril 32-33* süüte ajastus, mida rohkem stock konditsioonis, seda kindlamini ka mootor paremini töötab.

Masin kuumaks, kuni elektriline ventilaator lülitub, siis hakkasin lekkeid otsima…..
Ahjaa, esimene leke tuli ennem käivitust, bensiinipumba surveliini ühendus.
Taaskord kõike aftermarketit kirudes ühendused lahti, uued voolikud, stutsid ning kokku.
Pidas.
Teine leke ilmnes termostaadi juurest.
Siia mul polnud rohtu, pidipingutama.
Kuna võtsin termostaadi koos koleda ümbrisega ära, mis oleks niikuinii lekkima hakanud, panin oma eelmise asemele, see jälle mõõtudelt väiksema termostaadi jaoks ja ka sisselaskes liiga suus auk nüüd.
Masin jahtus vahepeal, vedelike kontroll, kuumaks uuesti ja taas lekete kontroll.
Nüüd tundus korras olevat.

Hea tundega sõitsin koju, kirjas mõned asjad, mis peab üle vaatama ja ka vahetama.

Järgmise korrani.
6.0
Numbrid masinast… 16.06.2023
Nii, see osa, mis kõiki huvitab….
Kogu aeg kui auto Maarjamaal liigub, tuleb esimese küsimusena “Palju võtab?”
Ei tea, kõik võtab ära.
Mitu liitrit sajale kilomeetrile võtab, selgub siis, kui katsetan.
Kunagi sama mootoriga rahulikku sõitu ilma jahaja vaakumita võttis miinimum 15L sajale kilomeetrile.
“Palju kilovatte on?”…. Ei tea, arvutage, hobujõude on 370
“Kui suur mootor on, kas 5,7L?” Ei ole plastikHemi ei ole ka chevy small 350 small block.
On ülepuuritud Mopar 360 Magnum small block, mis ümberarvutades annab litraaziks 6.0
Ma isegi ei tea, miks peaaegu igaüks pakub 5,7 kohe mootoriks, isegi ei küsita, mis auto see on või mis konserni mootor on… pole suutnud vastust leida.

Numbritest edasi….kastiks on Mopari väiksem A-904, veidi tugevamate pandadega ja turbiin aftermarket TCI stalliga 3000
Tagasilla peaülekanne diffrilukuga ja on numbriga 2,92
15” velgedel tänavasõidu 245 rehvid.

Nüüd numbritest niipalju, et nendest selgub, miks jään vastuse võlgu küsimusele; “Palju kiirendab 0-100km/h?”
Ei tea, pole isegi tahtmist hakata maksimumi proovima sellise ülekandearvuga.
Miks ei ole vahetatud järsema vastu? Sellepärast, et sõidan pigem pikemaid otsi ja ei osale kuskil kiirendustel, pole eesmärk. Lihtne põhjus, miks olen selle”kõrbe ülekandenumbri juurde jäänud.

Küsimus, mida kunagi pole küsitud, mainin siiski numbrid, “Palju väänet on?”

Seda on oma 570Nm

Suht tasasesti väänav mootor tühikäigult alates, mis mulle kruiisimiseks sellise tagasillaga just sobib.
Siin on need olulisemad numbrid.
Mootori kombost kõike ei tea, mis sinna sisse pandi, aga taotud vänt, rpm airgap kahetasandiline sisselase koos ühetollise spaceriga holley 750cm topleltpumbaga karpaga.
Klappidest ja kolbidest, samuti nukast ei tea ennem, kui nimekirja saan.
Ahjusoe 360 magnum
Kõik toimib jälle. 02.07.2023
Coronet jälle liikluses.
Kolm päeva tagasi sai ülevaatus puhaste paberitega läbitud( siinkohal pean tänama sõpra, kes vaatas pidurid üle, vahetas tagumised töösilindrid ja andis mulle õige suurusega õhufiltri ja käis minu eest ülevaatusel kuna endal polnud lihtsalt aega).
Kilomeetreid on siiski kogunenud alla viiesaja veel, täpsemalt ei tea, mis peale pikka seismist elustamist vajaks.

Eile õhtul oleks peaaegu pidanud kahjukäsitlusega tegelema hakkama, kuna vasakpööret sooritades tehti möödasõit. On igasugu juhte liikluses.
Siis kruusateel tuli vibraga välja, et peab signaali relee ära vahetama, oli vist praak ja põrutades läks sisu korpusega kokkupuuttesse, kuna korpus metallist, tekkis lühis.
Kadus ära signaal ja immobilaiser, ehk ei saanud käivitada.
Õnneks ei läinud vea leidmine keeruliseks, sai mõne minutiga uuesti liiklema.

Tuledele peab relee lõpuks vahele monteerima, et lülitid ja juhtmed üle ei kuumene, kaob see vilkumine ära, mis suht ebamugav pimedas endale ja ka teistele.
Teine variant muidugi LED pirnid panna, aga vist siiski mitte.

Praeguseks siis kõik hästi ja sujub, kütusekulu kisub sinna 18L/100km sõltub muidugi sõidustiilist.
Puhkama Roheline sobib loodusesse
Ja jälle…. 05.08.2023
Ajalugu kordub teatud intervallidega.
Minul kordus see samas kohas, samal ajal, aastaid oli edasi läinud ainult.
Ehk siis, puhkusel olles oli hea meel, et auto taas liikluses ja kõik tundus nagu positiivne, kuni ühel hetkel masin enam hoovist edasi ei soostunud sõitma.
Käigukast oli katki läinud.
Ei edasi, ega tagasi.
Korraks käis turbiin peast läbi, kuid kahtlustasin siiski õlipumpa.
Mis seal ikka, auto seisma ja tuli tegeleda pakilisemate asjadega.
Pealegi mul oli lähiajal võimalik probleemile keskenduda.
Mis asja koomiliseks tegi, oli see, et plaan oli ka Haapsalus korra käia, seda siis ei juhtunud ja järjekordne American Beauty jäi sama rikke pärast külastamatta, mis viimati.
Kastirike…..jälle….
Kastivahetus. 05.08.2023
Möödus kolm nädalat, autosse pakitud varuosad ja vahetuskast, sai hakata auto poole teele asuma, ilmad ei soosinud remonti ja kuna antud kohas katusealuseid remondikohti pole, pidi ootama sobivat ja kuiva päeva täpselt, nagu viimanegi kord.
Õnneks ei pidanud mitut päeva ootama ja remont sai samas kohas ette võetud, kus mõned aastad tagasi, keset sissesõiduteed.
Masin üles tõstetud, hakkasin vaikselt polte keerama.
Tuju polnud ja seekord võttis kõik palju kauem aega samuti.
Huviga ootasin, et näha, kumb siis katki on, kast või turbiin.
Selgus lõpuks, et kasti õlipump, hambad maha kulunud, mis turbiiniga haakuvad.
Teine kast alla ja sama turbiin, oli plaan….ei õnnestunud, millegipärast ei saanud turbiini kastile otsa korralikult.
Nõme lugu, sest sellega oli juba masin hoopis teistsuhune, 3000 stall, samade pöörete juures ka mootoril maksimum vääne, 1000 pööret lisaks ja ka maksimum hobujõud, dyno järgi.
Pidin leppima teise turbiiniga, mis on stock.
Auto kokku ja proovisõidule, nägu läks mossi kohe, kuna erksast masinast on saanud poeskäimissõiduk, selle turbiiniga.
Mis teha, small blockile on keeruline saada hetkel järelturuturbiine millegipärast.
Mingisugune kolks veel on samuti, kui tagurpidikäigu sisse lülitan, seda aga hetkel ei hakka uurima, põgusalt vaadates tundus kõik kinni ja paigal olevat.
Kuna kast on suht tundmatu, paar nädalat mul kunahi all olnud, võib seal ka mingi kotermann olla.
Kickdowni peab järgi andma ja siis võib juba taas sõitma minna.
Et siis nii seekord.
2019 juuli 2023 august Ajaluhu kordub