P O N T I A C F I
R E B I R D
1987.a.
Mootor 5,0 l LG4 200 hj
Bensukulu 15-20 l 100'le
Auto pesitseb Tallinnas.
Minu, Pontiac Firebirdi omanikuks
saamise lugu oli kas juhuse tahe või saatuse keerdkäik.
Eelmine talv 2001, kui ma soovisin
endale uut autot osta, polnud mul üldse plaanis Firebirdi osta, vaid
94´ Ford Probet (kuna ma aga sain teada, et see on Mazda mootoriga
jäi kaup katki). Nimelt olin ma endale minevikus lubanud, et ma ei
sõida kunagi riisi-riikide poolt valmistatud autodega ja selle auto
süda oli ju riis. Järgmised reaalsed võimalused olid minu
jaoks kas Volvo 900 seeria, Jaguar XJ6 või XJ12. Siis aga nägin
lehes Firebirdi kuulutust ja kuna F-body oli mulle juba lapsest saati meeldinud
(nimelt tõi hea Ameerika onu mulle 1985. aastal Chevrolet Camaro
müügikataloogi ja see oli vist see hetk kui ma leidsin, et Ameerika
autod on need ainuõiged) läksin Pontiaci vaatama. Auto
oli talv läbi õues seisnud ja nägi üpris õnnetu
välja, aga käima läks paugust. Ja kui kõrvu kostsid
madalad V8 helid olin müüdud mees. Kaup sai peaaegu hoobilt tehtud....
Auto on 1987.a. Pontiac Firebird,
305 cid ehk 5.0 L. Mootori tüüp on LG 4, see märgib 5 liitrist
karburaator mootorit, võimsust 165 hj. 1987 oli üldse viimane
aasta kui F-bodyle paigaldati karburaator mootoreid. Auto on Targa katusega
ja lisadest oli paigaldatud el.aknad ja konditsioneer (mis on kahjuks nüüdseks
juba manala teed läinud).
Auto on toodud Eestisse 1996.a.
Soomest ja selle esimeseks omanikuks Eestis oli Lauri Kuriks, siis vahepeal
oli veel paar inimest ja viimaseks omanikuks oli Lauri Tõnspoeg
ehk „Jörm“ või õigemini tema naine. Ise sain selle auto
õnnelikuks omanikuks 2002 aasta Veebruaris (ametlikult 2002 Aplillis).
Autole oli tehtud eelmine 2001 kevad käigukasti ja mootori remont
(mootori remondist on Delfi portaalis ka artikkel üleval, http://auto.delfi.ee/news/autondus/iseteenindus/article.php?id=1168135
) mille käigus korrastati ja lihviti plokikaane sisselaskekanalid
ja tõsteti mootori surve astet, lihvides plokikaanelt 1mm maha.
Karbuss sai vahetatud Edelbrocki 650-cfm karburaatori vastu, millega tuli
ka kaasa uus kroomitud õhufiltri korpus. Käigukastile lisati
remondi käigus shift-kit mis teeb käiguvahetused kiiremaks, ning
autole on paigaldatud ka sport summuti.
Ise olen auto juures tegelenud peamiselt
mootoriväliste juppide vahetuse ja remondiga. Remonditud sai roolikarp,
mis keeldus õli sees hoidmast. Vahetatud sai veepump ja generaator.
Ning vana tavalise õhufiltri asemele sai ostetud K&N-i preformance
õhufilter.
Loomulikult sai enne auto igapäevast
kasutuselevõttu tehtud täishooldus, mille käigus vahetati
kõik õlid ja filtrid, ning tosool ja ka süüteküünlad.
Hetkel on tarkade inimeste arvates
autol võimsust 200+hj ja on loomulikult väga hea isuga, bensiini
kulub 14 – 20 liitrit 100 kilomeetri kohta normaalse sõidu puhul,
kui aga auto tigedaks ajada läheb bensiini nii et näidiku seieri
langemist on võimalik silmaga näha.
Sellel kevadel ja suvel on autoga
läbinud palju (ca 4000) positiivseid kilomeetreid, pole kordagi
jätnud teele ja ka hommikusi käivitusprobleeme pole esinenud.
Ühesõnaga on kaasnenud selle autoga palju meeldivaid elamusi.
Ainuke negatiivsem kogemus oli esimese vihmaga seoses, nimelt tilgub Targa
katuse vahelt tugeva vihma korral vesi sisse.
Mis autost tulevikus saab pole veel
päris kindlalt paika pandud, kuna on tekkinud väike lootus, et
äkki on võimalik saada mõne Corvette õnnelikuks
omanikuks, kuid see on juba järgmise aasta plaan. Talvel on plaanis
teha kindlasti autole mõningaid parandusi. Näiteks tuleb vahetada
eelpool mainitud Targa katuse tihendid, on plaanis teha ka keretöid.
Tehnika poolepealt tahaks autole paigaldada torukollektorid, ning dual-echaust
summutid ja pidamise parandamiseks on plaanis autole lisada difrilukk.
Need on hetke reaalsed plaanid, kuid eks ole ka tehtud kaugele ulatuvamaid
plaane, aga need pole veel täpselt paika pandud ja summad kipuvad
ka väga karmideks minema.
Kohtumiseni kohtades kus liiguvad
Ameerika autod.......
Omanik - Fire |