www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Ford Windstar 1995


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (5) tagasi

 Ford Windstar 1995

 Omanik: alland

Aku tuli läks põlema 30.06.2013
Hakkas paari päeva eest suurematel kiirustel aku tuli vilkuma, esialgu kui üle 100 läks kiirus, siis juba ka 90 ja allpool. Kui hoog alla võtta, siis jäi veel mõneks ajaks kustu. Aga paarisaja kilomeetriga, mis oli vaja sõita, enne kui asja juurde sai asuda, läks asi ikka käest ära - tuli põles kogu aja.

Kui oli hetk, et kodus asi üle mõõta, oli voltmeetriga näha, et generaator voolu ei tee, pinge veidi üle 12v. Peaks pööretel ikka 14 kanti olema.

See akutule aeglane areng andis alust arvata, et tegemist harjade otsasaamisega. Aku varal sai veel viimased hädavajalikud sõidud teha ja siis genekas maha. Selleks läks vaja 13 ja 15 võtit, mootoririhm ka maha ja veel 8 võtit, et väike genekatugi eest ära saada.

Pingeregulaator käis ära nelja torx10 poldiga nurkadest ja seal ta oligi - üks hari oli praktiliselt otsas. Uurin nüüd, kas saaks harju eraldi (neid saaks väikese nikerdamisega seal vahetada küll), või tuleks terve regulaator võtta. Regulaatori tüüp mul Motocraft F4ZU-10316-AC.
Enne rihma mahavõttu on hea meelde jätta, kuidas see käis. Generaatori pingeregulaatorile ilma genekat mahavõtmata hästi ligi ei saa Genekas maas ja tööriistad, mida vaja oli Pingeregulaator, üks hari kulunud Rootori lameelid ka omajagu kulunud, aga ehk kestab veel ühe harjakomplekti Selle kaane all on vahasse läbipaistvasse tarretisse valatud pooljuht pingeregulaator - peaks kohe näha olema, kui miski kärsanud on.