www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Mercury Cougar LS 1986


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (10) tagasi

 Mercury Cougar LS 1986

 Omanik: hirax

Algus 30.09.2007
Alustan seda päevikut paari kokkuvõtva sissekandega.
Mingi aeg meeldis (ja tegelikult ka siiani) sirgelt langeva tagaklaasiga kerekuju.
Ning juba ette vastates küsimusele esiosa sarnasusest ühe saksa auotmargi omaga, tuleb nentida, et paraku jahh on mersude esiosa selle masinaga sarnane. Mitte minu auto ei jäljenda neid, vaid sootuks vastupidi on lood :)
Sai siis 2005 mai kuus soetatud selline isend projektiks ja harjutamaks kätt.
Kohe alguses oli teada, et tuleb teha mootorile korralik remont ja natuke kere kõpitseda.
Kere osas pidin paraku hiljem tõsiselt plaane muutma. Selgus, et on vaja ikka päris kapitaalselt taastada.
2005 suve ja hiljem olude sunnil ka pool talve kärutasin niisama ringi.
Uued said Cooper Cobra tagarehvid, esiklaas, küünlajuhtmed ja Accel süütepool.
Kaks kuud peale ostmist juhtus selline asi, nagu pildil.
Tuleb välja, et üle 299999km hakkab jälle 100000-st pihta. Mitmes ring see tal on - pole aimugi.
jälle alguses ?
Alustame siis 30.09.2007
2006 suve lõpu poole otsustasin töödega alustada
Esiots väljast paljaks
Mootor maha ja puhtaks 30.09.2007
juba tuleb natuke veel ja käes ta ongi mootori pesu käimakast kah puhtaks
Kerega kurvad lood 01.10.2007
Lammutustööde käigus selguski tõsiasi, et kerega tuleb oodatust kõvasti rohkem vaeva näha.
Olematud bensupaagi kinnitused ja paak ise ka lapitud, üsnagi aukliku olemisega salongi põhi, vasak küljekarp täiesti läbi, porikoobaste ääred koosnevad vaid pahtlist, vasak tagumine poolraam stange kinnituste kohalt läbi, esimene parem poolraam aku alt läbi roostetanud jne jne jne.
bensupaagi kinnitus juhi jalgealune üldine vaatepilt polegi kõige hullem :) läbi küljekarbi näeb otse õue vasak küljekarp pani asjale punkti
Talv 2006-2007 05.10.2007
Talve jooksul sai mootor ja käigukast algosadeks lammutatud.
Käigukast suht ok - ainult teise siduripaki vedruplaadis oli mõra, ülejäänud puksid ja kettad kulunud lubatud piires.
Mootori silindritel päris suur rant sees ja rõngad läbi. Mootorit käsitsi ringi keerates susises karteri poolel üsna vägevalt. Vaat et pool silindri lähmakat lendas karterisse. Kepsusaaled olid kõik kollased ja käega tuntav loks sees, raamsaaled enam-vähem.
Tagantjärgi paneb kõvasti imestama, et sellises seisus mootor üldse midagi jaksas - tegin ju enne lammutustööde algust kõva burnout-i, et õlisid soojaks ajada
Samal ajal sai vaikselt tellitud kohalikelt ja üle lombi tarnijatelt, rockauto-st ja ebay-st igatsugu juppe. Uus bensupaak koos vitsadega, käigukasti tala, esimesed pidurikettad, klotsid, voolikud, esimesed ja tagumised amordid, esi- ja tagasillale täielik pukside komplekt EnergySuspension-ist, hunnik sisemuse lüliteid, aknamootor, akende tihendeid jne. Käigukastile remondikomplekt,neutral safety switch, pidurilindid, pukside komplekt ja shift kit. Mootorile tihendite komplektid, uued kolvid, nookurid, nuka kett koos hammasratastega, veepump, õlipumba remondi komplekt jne. Ei mäletagi kõike - igatahes terve tuba uusi, ootevalmis juppe on ootamas oma aega.
Selle ajajärgu Ford-i V6 mootorile on jube raske leida mingeid perfomance juppe. Näiteks nukkvõllide tootjad on sellise mootori oma valikus täiesti ära unustanud. Lõpuks leidsin ainukesena Isky tootevalikus natuke karmimad nukkvõllid sellisele mootorile. Tellisingi siis nendelt paar kraadi kangema nukvõlli komplekti koos tõukurite ja vedrudega.
Samuti tellisin Mac header-id, mis on uuema mootori omad. Väljamaa foorumites on olnud juttu, et 94-95 aasta Ford Mustangi omad saab kõige väiksema modimisega külge aretada. Eks näis.
Plokikaantel kõrvaldasin sisselaske poolel valujäägid ja järsemad nukid. Väljalaske poolel samamoodi, pluss kanalite poleerimine. Klapitööde puhul kasutasin jällegi firma Windorf teenuseid. Tehtud sai ka sisselaske ja kaante port matching.
1 2 3 4 5 6 8 7 9 10 11
2007 lühike kokkuvõte 10.02.2008
2007 suvele lendasin peale ülimalt optimistlikult. Lootsin sügisel masina värvimisse saata.
Vanas veneaegses garaaziboksis oli liiga kitsas lammutustöödeks. Ostsin 3x6m telgi ajasin auto õue, telk ümber ja...
..ja hakkasin tegema kerepukki (body rotisserie). Möödus kaks kuud ja valmis ta oligi. Vahepeal auto lammutamisega tegelemiseks aega eriti ei jäänudki. Laiali võtmise käigus sai aina selgemaks, et sügiseks ei lähe see masin küll kuhugi värvimisse. Samas õue teda ka jätta ei saanud. Nüüd hakkas kibekiire koristamine ja ehitustöö, et teha kõrvalhoone kuurialusesse uus garaaz. Sinna läks kolm kuud ja novembri alguseks võis sellegi töö lõppenuks lugeda. Suvi ja sügis olidki märkamatult möödunud. Uues garaazis kütet pole ja tuleb "tuppa" sooja kolida, et lõpetada mootori ja käigukastiga.
armatuur  hakkab tulema Kenake hunnik juhtmeid jäi alles Enam vähem tühi uus varjualune
2008 talv ja kevad lühidalt 15.04.2008
2007 suvel käisid mootorijupid Soomes, R-Koneistus tegemisel. Tänud siinkohal Erkkile!! Silindrid puuritud +0,75mm, plokk ise puhastatud haavlipritsiga, väntvõll tasakaalustatud, uued kolvid kepsudele, nukkvõlli saalede vahetus.
Plokk ja muud pisividinad värvitud Fordi tumesiniseks. Osaliselt aerosooliga ja mis võimalik see pulbervärviga Sauel.
Käigukast ja mootor kokku laotud. Mootoril jätsin tõukurvardad paigaldamata, et klapivedrud "puhata" saaks. Teada on, et niipea ma mootorit autole panna veel ei saa.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
keretööde algus 15.05.2008
Vahepeal garaazi koristamise ajal sai masinale ka natuke päikesevalgust näidatud.
Tagumiste poolraamide ja pagasniku põhja tegemisel paremaks ligipääsuks võtsin maha tagaseina. Kõigepealt vahetasin ära vasaku poolraami otsa.
1 - kevadpäikest nautimas 2 - kevadpäikese nautimine 3 - esiots 4 - pagasniku tagasein lännu 5 - eesootav tööpõld ülevalt 6 - põhja tagaosa vaja enne teha 7 - natuke painutamist ja sobitamist vahepeal 8 - tagasein paigas ja poolraam väljas 9 - vana poolraami ots 91 - jälle painutamine ja sobitamine ja keevitamine 92 - põhjaplekk ka peale ja see osa peaaegu ok
Uued avastused 12.06.2008
Pigimatte eemaldades ja muidu veel edasi torkides tuli päevavalgele suur ja lai tööpõld.
Eelpool mainitule veel lisaks pagasniku põhi, tagaistme alune, tagatiibade alumised ääred, salongiventika õhu sissevõtt ja esiakna alune. Isegi katusel on seespool roostet, mis on õnneks pindmine. Näha on, et salongis on niiskus kogu aeg olnud. Seda on põhjustanud ilmselge tehase praak. Paljudes kohtades pole kerehermeetikut korralikult pandud ja vihmavesi on terve selle auto eluaja salongi, karpidesse ja igale poole mujale vahele lekkinud.
Sihuke tunne on, et tuleb jupphaaval terve kere alumine osa uus teha.
1 - pagassi vasak pool 2 - pagasniku parem pool 3 - tagaistuja seljatagune 4 - tagistme alune 5 - tagaistuja seljatagune vasakul 6 - tagaistme alune vasakul 7 - tagatiiva alumine äär (teisel pool samasugune) 8 - salongiventika õhuvõtt 9 - esiakna alune
Vasaku poolraami keskosa remont 10.07.2008
Vasakult plekki eemaldades tuli nähtavale roostesodi paksult täis poolraami keskosa.
Kui lahtine rooste eemaldatud, sai selgeks, et ka raamil endal augud sees. See raami osa ei ole sirge ja ma ei saanud seda ühes tükis välja painutada. Tuli teha mõnes mõttes küsitava väärtusega lappimine jupikaupa. Lapid keevitatud mõlemalt poolt. Väljapoolt üleliigne keevisõmblus maha käiatud ja ajutiselt tsink aerosooliga üle lastud. Seest epokrundiga värvitud.
Kõigepealt aga tegin ajutise liivakambri ja puhastasin raami sisu liivapritsiga ning töötlesin ortofosforhappega.
1 - roostet täis poolraam 11 - ajutine liivakamber 12 - liivapritsiga puhastatud ja ortofosforhappe lahusega töödeldud 13 - kaare tegemine 14 - kaare tegemine 15 - kaare tegemine 16 - jupphaaval edasi 17 - jupphaaval edasi 18 - jupphaaval edasi 19 - jupphaaval edasi 20 - keevitatud mõlemalt poolt 21 - ülearune keevitus maha käiatud ja ajutiselt zinc spray-ga kaetud 22 - seest esialgu epokrundiga üle tehtud