www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Chevrolet Caprice Classic 1987


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (14) tagasi

 Chevrolet Caprice Classic 1987

 Omanik: California

Kingitus 25.08.2006
Nii ta siis läks, et enne sünnipäeva tuli kange tahtmine midagi ilusat kingiks saada. Eks siis tegingi kingituse, võttes kaela järgmise "nuhtluse". Kingitud hobuse suhu teadagi ei vaadata, kuid seekord siiski just sinna piilumegi.

Kuna masin oli pildil päris kobe, siis saigi teist vaatama mindud. Ja järgmisel päeval koju toodud. Kus hoolikamal vaatlusel ta enam nii kobe ei olnud. Nagu ikka.

Koju jõudes esimese asjana kohe käed ka õliseks. Vahetusse läksid õlid-filtrid ning sai ka otsitud põlema hakanud SES tule süütajat. Veakoodid näitasid surnud lambdat ning vigast seguklapi andurit. karburaatoris... Karm kosmosejaam see Rochesteri karburaator. Lisaks sai sama soojaga paika ka ventilaatori termosidur, mis ostes üldse puudus! Seega ainult külma ilma ja maanteeauto. Temperatuurid kontrolli all sai juba autot kohapelgi käiata ning üritada asja korralikult tööle saada. Veel ei saanud.

Peale ventsiduri paigaldust hakkas jooksma veepump. Ei meeldinud liigutamine. Nüüdseks uus olemas ning lähipäevadel saab ka külge keeratud. Vana tilgub ainult seistes, sõites seisab vesi korralikult sees. Õnneks.

Nüüd saigi TPS karbussis ära vahetatud. SES tuli kenasti kustus, kuid mootori töö sellest paremaks ei läinud. Pigem tühikäigu osas hullemaks. Torust väljub üsna bensiinilõhnalist õhku, mis viitab rikkale segule, aegajalt sureb lausa ära ning käivitades on ilselged täistõmbamise tunnused. Et aga sõjatehast meenutava karbussi kallale minna, tuleb koguda infot antud isendi omapärade kohta. Neid paistab jaguvat. Lisaks tuleb üle vaadata kõik vaakumid ja järelpõletused ja ... kõik see tore kola, mis sinna vabrikust selga on istutatud ning mis kunagi kindlasti väga heasti toimetas ja õhku puhtamaks tegi. Praegu aga vastupidist effekti annab. Uuringud käivad!


Vesi kinni! 11.09.2006
Lõpuks leidus aega, et juba nädalaid autos kaasa sõitev veepump ära vahetada. Tänu mõnele tõrkuvale poldile jätkus isetegmise rõõmu terveks pikaks päevaks. Nüüd kenasti veed õiges kohas.
Lisaks sai kummivoolikuga lapitud (sic!) piduritoru korrektsemalt ühendatud. Maameeste värk. Traat ja teip...
Veel ootavad oma järge esimesed pidurivoolikud. Siis vähemalt pdurid peaksid OK olema.
Plaanis ka kütusetorustik täielikult uuendada. On teine üsna hõre.
Pidurid korda! 16.09.2006
Tore avastus oli seegi, et taha suunduv piduritoru oli kahest jupist kokku pandud. Kummivoolikuga, kus 6-7 klambrit peal...
Lihtne ja geniaalne, kui tundus veidi ebakindel olevat. Ikkagi üle kahe tonni stardikaalu tavaliselt.
Seega see porno likvideeritud ning esimesed pidurivoolikud samuti vahetatud. Nüüd võib julgemalt vajutada!

Järgmisena tuleb kütusetorustiku vahetus. Sellega peaksid suuremad lekked ja ohuallikad likvideeritud olema. loodame parimat!
Kütusetorud vahetatud! 27.09.2006
Nüüdsest peaks autoalune tulevikus kuiv olema ja ka autos ning selle lähiümbruses suitsetamine on taas lubatud! Bensiin laekub hobujõududeks ümbertöötlemisele ilusaid, uusi läikivaid torusid pidi. Ja laekub päris kenasti!

Testsõit Pärnu - Tartu - Pärnu andis kuluks umbkaudu 13L/100KM. Arvestades jätkuvalt jonniva karburaatori otsest suhet kütusekulusse ning 100-110km/h trassikiirust ei olegi lugu väga hull. Ja kindlasti saab ajapikku paremaks!

Kollaseks tõmbuvad puud annavad märku, et peagi sügis käes ja siis tuleb ju tavaliselt talv ka. Aga auto peab ikka veel tänaval elama, kuna pole õnnestunud leida Pärnus piisava suurusega garaaźi, mille asukoht ja hinnatase ka toredasti ühte jalga käiksid. Peab vist ise ehitama?
Rege rauta suvel, vankrit talvel... 06.12.2006
Nüüdseks auto juba jupp aega kenasti koos teiste omasarnastega varju all olnud. Teised küll veidi vanemad, valjuhäälsemad ja väärikamad, kuid ikkagi sarnased!
Ja veidi olen ka nokitsenud. esialgu puhastanud ja kraapinud. Eelmiste omanike ajal pole kaanealuse pesemine vist väga popp olnud. Kui samas vaimus kraapimist jätkan, saab auto kevadeks mõned(kümned) kilod kergem küll.
Lisaks on riiulile kolinud konditsioneeri pump koos torustikuga ja õhupump koos torustikuga. Ei töötand neist kumbki. Peale antud agregaatide eemaldamist avanes võimalus näha ka parema poole küünlaid. Siiani olin neid vaid katsunud...
Lisaks on remonditud generaator, vahetatud klapikambrikaante tihendid, kaaned puhastatud-värvitud, aku alus puastatud-värvitud jne. Tuhat muud pisiasja. Peale lähevad uued küünlajuhtmed ning mõned andurid.
Järge ootab aga kõige valusam asi - karburaator. Selle saatus ja tulevik on vaja lähiajal ära otsustada. Kas remontkomplekt või taastatud "uus" mikidemaalt? Selles on küsimus! Või tegelikult ikka hinnas...
Kaklus roostega 30.01.2007
Jupp aega jälle mööda läinud ning hea hulk vajalikke töid ka tehtud. Suur hirm karbussi lahkamise ees sai hetkel otsa! Peale ~100 raha maksva temperatuurianduri vahetust hakkas masin kordades paremini käima. Hurraa!!! Mitmed õnnestunud ja suht vinguvabad külmkäivitused tõestasid seda. Hea seegi, et tekkis mõte igaks juhuks andurivahetust proovida... Testriga mõõdetud takistus oli soojal autol küll normi piires, kuid külmalt käivitades väitis andur ajule, et jube külm on. Ja aju surus seepeale ülirikast segu. Ning oligi segadus käes.
Lisaks on eemaldatud vana tagaluuk, leitud on ka asendaja, mis oluliselt rohkem luugi moodi on. Vaja ta veel maalritele viia, kes asjale õige värvi annaks. Ja siis tuleb ta muidugi tagasi ka panna.
Lisaks sai taastatud signaal, tööle pandud aknapesu ning lisatud ka tahhomeeter. Kaua ikka pimeduses kobada ja kõrva järgi pöördeid mõistatada!
Veidi tatine radikas läks remonti. senikaua asendasin ühe soojaga ka termostaadi ja peotäie lõdvikuid - klambreid. Et Pärast vaeva vähem oleks. Nüüdseks ka radikas korras ning ootab ametipostile naasmist.
Seni, kuni radikat lapiti, tegelesin ülemiste õõtshoobadega. Võtsin nad küljest ning puhastasin. Nüüdseks ka värvitud. Lisaks vahetan ühe hooga ka śarniirid. Juhipoolne oli näituseks kinnineeditud variant (originaal?), mis küll tihe, kuid kuiv. Paremal aga umbes 2cm loksega (igas suunas...) poltidega kinnitatud varuosa. Nüüd siis tean, miks rattaid välja keerates paremalt huvitavaid hääli kostus. Suure puhastamise mõte eelkõige selles, et kevadel silda reguleerida saaks. Ilma gaasilõikaja sekkumiseta.
Ees ootab veel tõsine raami puhastamine igivanast mastiksist, millega kogu auto altpoolt paksult kaetud on. Ja roostest ka!
Tööd jagub, kuid asjad siiski liiguvad. Ja õnneks mitte eriti palju aeglasemalt, kui kevad meie poole.
Esiosa komplekteerimine 27.02.2007
Järg nüüdseks sealmaal, et esiosas raam puhastatud ning uuesti mastiksiga kaetud. Ülemisi õõtsasid tagasi pannes avastasin veel vahetamist vajavad rooliotsad ning "profülaktika mõttes" keersain puruks ka parema stabilisaatorivarda pikenduse. Ohkasin ja läksin keerasin teisel pool ka! Nüüdseks uued tükid tellitud ja käes.
Mootoriruumis on radikas taas omal kohal, jahutusvedelik püsib kenasti sees ning masin läheb soojaks kah. Seega kaan kinni!
kui sillapudinad külge keeratud saavad, võib liikuda eestpoolt tahapoole.

tagapool ootab järge luuk, küljekarbid ning kuskil põhjas on ilmselt ka auk, kustkaudu vesi salongipõrandale jõudis. Sügisel garaaźi ajades oli taga põrandal kena jääkate. Nagu Kihnu trassil praegu! Sulas seal jupp aega.
Lisaks muidugi luuk, mis lähiajal teel värvimisse. Ja siis peab keegi ta kokku panema ja külge riputama ka. Kõlab ju lihtsalt...

Ja kindlasti leidub veel midagi huvitavat, mis enne kevadet hoolitsevat kätt saada tahab. Vahepeal paigaldatud ja edukalt töötanud tahhomeeter andis ka otsad. Lihtsalt.
eks vaatame, mis sellest saab. Garantiiaeg ikkagi. Või kaebuste ja pretensioonide esitamise aeg nagu praegu JOKK on!
Hakkab looma 04.04.2007
Peale sisu ja vaiba eemaldamist selgus kurb tõsiasi, et lisaks küljekarpidele vajab keevitamist paar "augukest" tagaismete piirkonnas, tagakoobastes ja eriti tore kraater pedaalide all. ühesõnaga esialgu paistnust mõned korrad rohkem tööd... Aga et auto kõrval nutmine eriti ei aita, siis tuli leida oskajam mees, kes asja ära teeks. siinkohal suured tänud Raerile, kes hädast välja aitas ning plekitööde probleemid lahendas.
Samaaegselt tegeleti ka tagaluugiga, mis nüüdseks uue läikiva värvkatte saanud ja kenasti auto küljes oma funtsioone täidab, avanedes nii küljele kui ka alla. Täpselt nagu insenerid kunagi välja mõtlesid.
Lisaks on tegeletud veel paljude pisemate asjade taastamisega, millede kõikide üleslugemine kole pikaks läheks. Mõte ikkagi selles, et kõik auto küljes olevad asjad ka töötaksid.
Hetkel on käisil salongi kokkupanek ning mõne päeva pärast tahaks juba auto kevadõhku nuusutama viia. Tunduvalt värskemana, kui sügisel talvekorterisse ajades.

Lisan ka mõned pildid.
sisenemine talvekorterisse Rauad rivis ehk naabritega koos Halb üllatus Tagaistme alune
Sõidame! 03.05.2007
Meiegi autod edukalt kevadõhku nuusutama viidud. Sellel puhul tegime ka pisikese kruiisi ning istumise. Lisaks ka kerge fotosessioon.
elutähtsad funktsioonid kõik toimivad, kuid hommikul käivitub esialgu vaid pool mootorit. Peale 15 sekundit korralikku puterdamist ning suitsemist hakkavad kõik silindrid siiski tööle. Lisaks kõigub ka tühikäik. seega ikkagi tarvis karburaatorit lahkama hakata. Vähemalt esialgu ajan kõik Rochesteri kaele!

Seljataga on ka esimene Pärnu kruiis, kus koos lugematu hulga tsiklimeestega linnaliiklusesse mõnusa kaose tekitasime. Vabandused kannatajatele. Edaspidi oleme targemad ja sügiskruiisil loodame rivi ühes tükis hoidmisega hakkama saada.

Lisaks ka mõned värskemad pildid.
Rivistus suured rauad mõlemad kolm rauda...
Kiired ajad 10.07.2007
Üle pika aja tuli meelde ka veidi päevikusse kirjutada. Juhtunud on kõiksugu auto tervisele meeldivaid asju. lisaks loomulikule mahlade vahetusele (mootoriõli lausa 2 korda, kastiõli ja pidurivedelik kah) on nüüdseks omale kohale asunud uued pidurikettad (made in chiiina...) koos uute laagritega, külge sai keeratud ka uus parempoolne pidurisupport koos uute poltidega ning remontkomplektiga kostitatud vasakpoolset. Ja muidugi ka uued klotsid. Parempoolse sadula pidin vahetama tänu kinni mädanenud niplile ning auto eelnevas elus läbielatud ratside tõttu, kus ülemist polti asendas traktorilt laenatu, mida kemppi keevitusega täiustatud oli. Sellest ka tore jalakijaid ärksaks teinud kolin sõidul. Enam ei kolise!
Käigukasti padi samuti vahetatud ning mootoripadjad ootavad oma aega. Las ootavad.
Kuna kevadest saati vaid selle masinaga ratsutanud, siis pole ka eriline ime, et kodupoe parklas lõpuks ühe tölliga juhitud mazdaga kokku sain, kes tahavaatepeeglite otstarbest veel teadlik polnud. Ehk nüüd jõudis kohale. Õnneks vigastused siiski suht tühised ning saime kaubale. Tuju rikkus ikka ära. Korraks.
Ja kui nüüd suurema kipsi- ja puidupuru salongis välja imeda (kodus remont) ning pesupäev ka korraldada, siis võib Haapsalu poole vaatama hakata.
Ilusat suve!
pestud, kustud, kammitud... Nanowaxi reklaam, modell tundmatu. nägu ka puhas
Sügisesed jutud 13.10.2007
Lõpuks sain mahti teha fotosüüdistus, kus auto kõhualt võib näha väljumas kahte toru endise ühe asemel. Ühesõnaga sai suve lõpus heade meistrimeeste abiga täielikult uuendatud summutimajandust.
Leitud on ka põhjus hommikusele ~15 sekundit kestvale "suituskattele" peale käivitamist. Taaskord süüdi karbuss, mille tooreklapindus liigse agarusega õhu pealevoolu piirab. Probleemiga tegeleme talvepoole, kui auto talvekorterisse pistetud.
Seni veel naudime sõitu!
kaks toru peeglike, peeglike...
Jälle talvekorteris 05.01.2008
Juba jupp aega auto katuse all, kuid siiani pole olnud veel mahti tõsisemalt kallale asuda. Tellitud ja ka füüsiliselt olemas karburaatori remontkomplekt, mis oma aega ootab. Tegelen kaasasoleva paigaldusjuhendi läbinärimisega. Kuna enne mind pole karbussis tõsisemalt vidinaid vahetatud, siis katsun järgida põhimõtet "read the fucking manual". Aega ju on...
Lisaks paar ülesvõtet, et ka vagun võib pulmas asja ära ajada. eriti, kui kõik originaalistmed olemas on ning tagaluuk kõiki oma funktsioone täidab. Rõngastatud olid rahul.
eputav auto pulmalised
Kevad käes... 21.05.2008
Sel talvel eriti suuremaid töid auto kallal ette ei tulnudki. Kui karburaatorile rebuilt kit-ipaigaldamist mitte arvestada. Lauale lahti võttes sain aru küll, miks keegi seda tõugu karbusse väga oma laual näha ei taha. Vähemalt Pärnus küll ei taha.
Aga kokku ta sai ning ka tulemused on olemas. Positiivsed koguni!

Auto juba jupimat aega sõidus ning mõnel ürituselgi väljas olnud.
Aga et perre sai lisaks soetatud ka G20 van, siis hetkel tegelen rohkem uue "armukesega". Teate ju küll neid segaseid tundeid...
Pulli tegemas
Võõrandatud... 28.11.2008
Prem hilja kui veel hiljem!
Nimelt on autol juba suvest saati uus omanik, kes soovi korral tehtust ja toimuvast pajatada võtab.
Tänu kevadel saabunud G20 van`ile jäi masin nukralt konutama ning nii sündiski raske otsus müügi kohta. Mis ta ikka niisama seisab...