www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Ford LTD Landau 1976


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (12) tagasi

 Ford LTD Landau 1976

 Omanik: LTD76

Üks ilus LTD Eestis lisaks 03.08.2006
Tänud Raulile. Auto Eestis ja arvel. Arvele võtmine ja registreerimine on praegu imelihtne ja kiire. Tuleb vaid auto ette näidata ja hea oleks eelnevalt konkreetse auto kohta mingi inf internetist välja otsida, ja ongi kõik. Autol kõik toimib ja töötab, ainuke jama on see, et geneka rihm ei püsi peal. Kas on keegi varem sellise asjaga kokku puutunud? Eks nüüd tuleb vaikselt seda projekti edasi arendada.
Esimene pikem sõit. 06.08.2006
Eile sai siis läbitud teekond Tallinn-Tartu-Elva-Tartu-Mustvee-Tallinn, et näha kuidas masin käitub ja palju kütust kulutab.
Kõik laabus suurepäraselt, kui välja jätta koditsioneeri pumba sidur, mis poole tee peal kärssama otsustas hakata. Kütuse kuluks tuli ca 18,5 L 100/km, mis minu meelest ootuspärane, kuna gaasi andmisega väga tagasi ei hoidnud.

Tähelepanekud:
Kiirusel 70 tekib imelik vibratsioon, arvatavasti tasakaalustamata rattad.
Mida miil edasi, seda ühtlasemalt ja mõnusamalt mootor töötab, ilmselt on masin kaua seisnud ja nö "lõõrid kinni"

Lähituleviku plaanid:
Vahetada mootori kett, esiotsa tihendid, õlid, filtrid, rihmad, küünlad ja juhtmed.
Otsida masinale "talvekorter"
Jurmala Retroauto 2006 28.08.2006
Sai siis ka üks pikem reis ette võetud. Tallinn-Valga-Jurmala-Valga-Tõrva-Tallin - 1100 KM, ei ühtegi probleemi ja keskmine kulu 16L/100KM, mis mu meelest väga hea tulemus, kuna Jurmala vahel sai sõidetud pikalt kolonnis ja mis sel salata, ka vähe kummivilet lastud. Rattaid tasakaalustades selgus, et autole on USA-s hiljuti tehtud pidurite remont, all on uued kettad ja klotsid, ka tagumised amordid on uued - jess!
Jurmala Jurmala rand Jurmala Jurmala rand
Talvised tegemised 05.02.2007
Sai siis LTD-l sisu välja lõhutud ja avastatud, et põhjamatid on küll märjad, aga põhi roostes ei ole! Küll on aga täiesti ära ussitanud põrandavaip ja vaibaalused villamatid.
Mis plaanis: 1. kleepida sissepoole pigimatid
2. vahetada põrandavaip
3. teha istmetele keemiline puhastus
4. paigaldada helisüsteem, säilitades väliselt
esialgne väljanägemine.
Pildid tulevad hiljem...
Lugu sellest kuhu viib helisüsteemi paigaldamine. 07.04.2007
Plaan oli siis lihtsalt auto sisemus pigimattidega katta ja mõned kõlarid paigaldada. Kuhu see aga välja viis, on näha piltidelt. Igatahes on LTD praeguseks jagunenud väga paljudeks osadeks ja automaalriga kokkuleppele jõutud. Tundub, et hooaja algust tuleb pisut edasi lükata.
klaasid läinud armatuur välja taguots katuselt nahk maas siia oli/on plaanis kõlarid panna tiivad kas radikas jätta? esiots seest sai siis selline eest
Värvitud! 24.05.2007
Värvimistööde kohta saab lugeda
gaz24-02.blogspot.com/2007_05_01_archive.html
Eks nüüd saab siis seda LEGO taas kokku korjama hakata.
Järgmisel nädalal saab sadulsepa (Autopolsti Vello) käest ka nahaga kaetud istmed kätte, eks siis lisab ka mõned slaidid.
1 2 3
Hetkeseis 16.06.2007
Väike fotoreportaaz töödekäigust ja hetkeseis. Tööd jätkuvad... Eesmärk - Haapsalu ürituse ajaks sõidukorda!
Siinkohal tahaks tänada oma sõpru Kaidot ja Vellot,nende abita ehitaks ma seda autot vist veel paar aastat!
11 Kaido ja logarid 1 12 Tagatuled küljes 14 Salongi pigitamine 13 15 16 Pagasnik 17  18 Poroloon liimitud 19 20 21 22 23 õmblus 24 kaks akut 25 vilt laes 26 nina kokkupanek on üks paras LEGO 27 Saab juba silma pilgutada 28 Tagaaknalaud. Ja naturaalsest nahast! 29
Visalt, aga edeneb 23.06.2007
Väljastpoolt hakkab nagu looma. Terved liistuklipsid hakkavad otsa saama - krt. Kui keegi teab kohta, kust kiiresti fordile klipse saab, siis igasugune info on teretulnud.
Järgmisel nädalal läheb siis kõvaks polsterdamiseks, seejärel klaasid ette ja...
Tuled küljes ... number ka Armatuur  ja nahaga kaetud Keskmised küljeaknad koos liistudega paigas Lagi tuli siis selline Veel üks pilt ninast
Lõpusirgel 01.07.2007
Tänaõhtuks sai siis nii kaugele, et puudu veel vaid esiuste polstrid ja esiistmed(vaatan lootusrikkalt sadulsepa poole...) Paigaldamist vajavad veel ka üks lai liist ja muud nipet-näpet, aga see on juba tühiasi. Slaidid ka.
Tagumine klaas veel puudub klaasiliim (Kiilto Masa Liimamassa) klaas paika tagaakna liistud oma õiges kohas küljeakende liistud ... see meie presidendile meeldiks küljepolstri sobitamine Diivan paigas - on ikka ilus küll! Vaibaga ma rahul ei ole, aga eks näis... armatuurist ka üks pilt Üks esimene liist veel puudu küljelt Ja veelkord kolm lõvi
Sõidab! 08.07.2007
Suuremad tööd siis selleks korraks tehtud. Eks neid väikseid asju jõuab veel ekspluatatsiooni käigus ka teha.
Veelkord tänud Vellole, Kaidole ja automaaler Taavile, kes kogu asja täie pühendumisega kaasa tegid. AITÄH!

Nüüd jutt sellest, et mõnikord peab ikka vedama ka!

Esimeks sõiduks sellel hooajal oli pulmasõit ja see jääb ilmselt kauaks meelde.
Mul oli peigmehega kokku lepitud, et olen kl. 10.00 Jänedal, kus ehime auto ja sealt edasi läheb sõit Rakverre, kus kl. 12.30 on registreerimine, pärast mida toimub pulmarongkäik nagu muistegi. Sõidan mina siis rahulikult Jäneda poole ja kl. 9.50 olin Aegviidus, vaatasin et aega on ja tegin poe juures väikese peatuse, et üks pudel vett autosse kaasa osta. Tulen poest välja ja ei usu oma silmi – üks esimene rattakilp lännu! Kohe meenus ka see kõlks mis umbes 40 km tagasi ühe teeaugu juures käis. Kiire pilguheit kellale ja kohe sain aru, et asi on s..t – ajagraafik on täiega p....s! See oli ka selge, et sellist varandust(kolme lõviga kilp!) ei saa sinna tee äärde jätta. Kiire kõne peigmehele, ots ümber ja tuld. Siinkohal vabandan kõikide kaasliiklejate eest, kellest 100(miili) rauas mööda lendasin, ausalt tavaliselt ma nii ei tee. Peatanud arvatavas „õnnetuskohas” auto, hakkasin kohe teeääre kraavi läbi kammima. Õnneks olin jalga tõmmanud nahkpüksid, sest kraavis oli hein rinnuni, kastemärg ja jube tolmune. Olles seal veerand tundi mütanud, nähes välja pisut hullem madagaskari tolmuahvist, leidsin kaks plastmassist rattakilpi ja ühe värvipurgi kaane, mis mu tuju kuigivõrd paremaks ei teinud. Aeg oli juba nii kaugel, et oli selge, et enam edasi otsida ei ole lihtsalt võimalik. Helistasin juba närvilisele peigmehele, et tal tuleb leppida autoga, kus kolm ilukilpi ja olin juba kurja saatusega leppimas, kui nägin eemal põlluvaheteel rattaga poisikest sõitmas.
Mõtlesin, et kasutan ära viimase õlekõrre ja viipasin poisi enda juurde. Pakkusin talle 100 krooni, kui leiab kilbi üles ja mulle helistab. Poiss vaatas auto küljes olevaid kilpe ja oh ÜLLATUS, ütles, et puuduv kilp on nende kodus, mis paistis üle põllu! Tuli välja, et poisi vanaisa oli näinud, kui kilp lendu läks, korjas selle üles ja viis koju. Poiss sai sinise otsaga raha, mina oma kilbi ja taas sama kiiresti Jäneda poole teele, kuhu jõudsin kl. 11.15. Ega ma Rakverre ka palju aeglasemalt sõitnud, aga selle eest jõudsime 15 min enne tseremoonia algust kenasti kohale ja niikaua kui pruutpaarile sõnu peale loeti, jõudsin ennast tolmust puhtaks nühkida ja ka auto ära ehtida. Lõpp hea, kõik hea!
Ülejäänud sõit kulges ilma ihasuguste viperusteta ja mina olen autoga hullult rahul.
Järgmine sõit tuleb juba Haapsalu üritusele.
Kõik liistud küljes ... näitab tagatulesid pikk nina juhi töökoht ... ja näitab ust Tähtis päev - õigeks ajaks kohale ja KILP küljes!
Naudime suve... 22.07.2007
Peale Haapsalu kokkutulekut ei ole auto juures midagi tehtud.
Teed sa jee, kui sellised naised ümber auto...
Tegelikult käisin ise Raudruunaga Ventspilsi tsikliüritusel ja sõber/sugulane Kaido sattus autoga fotograafide kokkutulekult läbi põikama, ehk väike vaheldus küünalde/rihmade/veepumba vahetamise juttudele.
1 2 3 4 5 6 7 8
Ettevalmistused Baikali tripiks 28.03.2012
Kuna viimasest sissekandest juba pea 5 aastat möödas, värskendaks pisut teemat.
2008 kevadel sai vahetatud veepump, paigaldatud line lock, originaalkarbussi asemele läks Edelbrock ja ega peale tavpärase hoolduse midagi eriti tehtud polegi. Ainult puhas sõidurõõm.
Sel kevadel tuli koos sõber Pikaga hull mõte minna omal jalal Baikali äärde Irkutskisse, kus toimub igaaastane "БайкалМоторШоу", seda enam et korraldajad lubasid meid kohapeal hästi vastu võtta.
Kuna vahemaa Tallinn-Irkutsk on 6300 km, siis sai auto kriitiliselt üle vaadatud ja esimene mõte oli, et kurat tagumine ots on liiga madalal ja teades venemaa auklikke teid, hakkab see kindlasti vastu maad käies meie hoogu pidurdama. Egas midagi, sild alt ära ja Pikk keevitas vedru tallad 6cm kõrgemaks. Et oleme edevad ka, otsustasime lisaks veel tagasilda difriluku installeerida, see töö tehti Top Partsis. Vahetatud said veel pidurivoolikud ja mõlemad kardaaniristid.
Sai päris hea ja nüüd näeb auto normaalne välja ka kummipõletamiseks mõeldud väiksemate tagaratastega.

Kapotialust uurides, tundusid kahtlased pragulised mootoripadjad.
Otsustasime needki vahetada. Et patjadele ligi pääseda, tuli maha võtta konditsioneeripump ja kollektorid. Imelik küll, aga kõik poldid avanesid suht lihtsalt. Konditsioneeripumba otsustasime üldse riiulisse tõsta, siis lihtsam vajadusel kapoti all toimetada ja ega seda konti nüüd nii väga vaja ka pole. Seda enam, et siduriosa oli pumbal niikuinii ära kärsanud.
Riiulis oli mul seisnud juba paar aastat uus starter, selle vahetasime samuti "igaksjuhuks" ära, mootor oli ju üles tõstetud ja seda oli lihtsalt mugav teha.

Kaasa võtame veel mootori tihendite komplekti, uue bensupumba, jagaja ja esiratta laagrid. Vüibolla läheb vahetusse ka genekas.
Sellest peaks vast ettevalmistusteks piisama.
Mai esimesel nädalavahetusel tuleb väike "test drive", Minskisse ja 15.mail stardime Irkutski poole.

Difri luku testimine
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4A-bmJBXc4A
sillatööd Pikk tööhoos sild all vana ja uus mootoripadi, tegelt polnud ka vanal veel häda midagi, aga uus on ikka uus... uus starter paigas