www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud >


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (31) tagasi

 

 Omanik:

ost 04.05.2004
Täna sai siis masin ligi võetud.Tegu oli vana tuttava tagasiostmisega nö. sest olin seda autot aidanud taastada nüüd juba üleeelmisele peremehele.Masinal on tehtud kereremont...keevitatud alla poolraamide ühendused ja värvitud tumedaks kirsipunaseks. Eelmine omanik oli paigaldanud Holley "sinise" bensiinipumba ja küpsetanud käigukasti otsakorrale.Treileri peale ja koju...Esimese asjana sai patsient viidud haiglasse nimega Taket kus Heigo jälgimisel tehti käigukastile kap.remont.Proovisõit oli lootustandev...Järgnes pikem paus garaashis mil sai jõudu kogutud ja plaaane peetud.Mingil vahepealsel ajal remontisin ära esisillatala ja venitasin äravajunud esilonsheronid kokku tagasi.Rattad sai märksa lõbusamalt sirgu. Ja seda päevikut peakski alustama tänasest päevast mis nagu hea endena on ka teatud suure riigi iseseisvuspäev ...4.juuli 2006.
esituled ja tagasilla õlivahetus 04.07.2006
Nii...täna oli aega pikemalt toimetada.Muretsesin Laki Autost lähitulede elemendid(500,-tk)ja H4 pirnid...Nüüd esituled töötavad...kui kaugtuled peale tõmmata siis särab korraga 4-st laternast...vägev.Mitu tundi jamasin, et välja puurida esisuunatulede klaaside kinnituspolte...lõpuks õnnestus köndid tänu Knipex-itele ka välja keerata...huhh!Üks tuleklaas on katki...Loctite abiks ja nagu uus:)
Edasi -tagasillas õli vahetus.Kaane sain maha mis on paksult roostes...samuti 10 polti...selge...10bolt tagasild on.Kraapisin roostet veidi õhemaks ja jätsin kogu kupatuse ööseks ortofosforhappe lahusesse ligunema...eks homme vaatab.Meeldetuletusena turritas kaanepoldi all plekist teade, et kasutaks ainult LS lukuga tagasilla õli mida olin hankinud Top Partsist 2 liitrit(kui arvate, et see spetsõli odav on siis eksite-iga tilk on arvel:)
Närvide rahustamiseks töötlesin tagastanget kroomihooldusvahendiga ja lõin läikima.Paar roostetäppi jäid aga pole üldiselt hullu.Paari meetri kauguselt mööda sõites paistab nagu uus.Mingi vana EST kleepsu soojendasin ka lahti ja selle alt tuli välja CH riigi tunnus.Saingi kinnitust jutule et see masin oli uuena Shveitsist ostetud.
Aitab tänaseks...
tagasilla õlivahetus 05.07.2006
Tagadifri kaas koos poltidega on siis öö otsa roostesurma sees küpsenud.Relakaga lasin kogu sodi maha pealt ja katsin krundi ning musta läikiva värviga...poldid seevastu tulid hõbedased.Talvesoolaga lähevad nagunii rooste aga vähemalt on endal viisakas kokku panna:)Musta tihendisilikooni vahele ning kenasti valmis ta ongi.Pumpasin siis õli ka tagantjärgi vastavast august sisse 1,5 liitrit ning kork ette.Valma...las toibub homseni!Vahtisin bensuvoolikute ja -filtrite kompotti mille eelmine omanik oli kenasti installeerinud...vaja paak mingi aeg maha võtta sest andur ei toimi või on juhe kusagilt massis...Lõuna!
tagadifri kaas
bensupaak 06.07.2006
täna toimus varupaagi anduri mahakeeramine ning voolikurägastiku harutamine ümber Holley sinise pumba.Ostes oli bensu pealeandmine viidud nii läbi peale- kui ka tagasijooksutoru , et eelmise omaniku tulevikuplaane arvestades mootori osas kütusest puudus ei tuleks:)Ka sain voolikujupi abil auto paagist bensu kätte oma 25 litra.Täpsest kogusest polnud kellegil aimu sest auto peal oleva paagi andur ei toimi...Samuti tegin nimekirja stutsidest-üleminekutest mida on vaja pumba-regulaatori ja karpa ühendamiseks.
Aga päeva sündmus oli see, et Jörm kinkis kaks estonia vormeli esirehvi mis loodetavasti peaksid hirmsal kombel tossu tekitama Sunbirdi saba all.Halvem variant on muidugi see, et pehmed slikid haakuvad nii hästi, et mingist burnout-ist ei maksa unistadagi.Proovida tasub igatahes sest on olemas kaks vaba 13" originaalvelge mis on liivapritsiga üle käidud ja pulbervärviga värvitud.
Homme katsun teise paagi liivapritsiga puhtaks saada ja kruntida värvida.Liivapritsiga lasen puhastada paagi valtsitud servad ja ärakeeratud paaginurkade vahed.Sirged pinnad jäävad relaka ülesandeks sest liivaprits kisub tõenäoliselt need laineliseks...vaatame edasi siis homme.
7. juuli 07.07.2006
nii...väike pettumus sest bensupaaki ei võetud liivapritsi vastu.Ja põhjuseks see, et paak oli seest bensuaure täis.Ja liivapritsiga puhastamisel kipub tekkima sädemeid.Niiet...järgmine kord proovime uuesti.
Pesin paaki seestpoolt fairy-ga ning kuivatasin päikese käes ära-bensulõhna küll ei tundnud seal enam...
Hüdroscand-ist ostsin stutsid ja üleminekud bensupumba ja -regulaatori jaoks.
Viisin rehvitöökotta veljed ja rehvid.
Antennimees kontrollis üle bensutaseme anduri- töötab ja korras.
Paberimäärimisega tegelesin ka-vormistasin kuuks ajaks liikluskindlustuse.
Jou!
elektrikamm 09.07.2006
Tänane päev möödus signaali , tagumisi gabariidi- ja piduritulesid taga otsides.Signaal oli totaalselt kadunud, tagatuled põlesid mingi korrapäratu süsteemi järgi.
Kaitsmeploki lähedal rippus üks tore relee mis signaali kontaktidele vajutades klõpsus aga häält ei olnud kuulda kusagilt.
Samuti oli relee küljest üks juhe puudu.
Keerasin pasuna maha ja proovisin laua peal-töötas...ja mitte vaikselt.Niisiis puhastasin massi ja keerasin pasuna tagasi.Järgmisena tekitasin releesse puuduva + voolu võttes seda mingi lihtsalt lahtisena rippuvast juhtmest kaitsmete kõrvalt.Töötab!
Rooli keskmise osa võtsin ka lahti ja puhastasin seest ära, et kõik oleks kindla peale korras.
Tagatuledes ei leidnud mingit viga-puhastasin pesad ja massiühenduse ning nagu hakkasid kõik ilusasti tööle....äkki oligi massi viga?
Suunatuledesse käivad 18w pirnid...krm ei tulegi meelde, et selliseid oleks kusagil müügil näinud.
Järgmisena võtsin vana bensiinipaagi maha ja selgus et sinna ei lähegi ühtegi anduri juhet.Ja pole isegi mingeid lahtiselt rippuvaid otsi ka kusagil näha...no uurime seda tulevikus.
Homme siis varupaagiga liivapritsi teisele katsele...


liivaprits 10.07.2006
täna hommikul toimetasin bensuanduri juhtmetega.Mingid vabad otsad olid pagassis ja hakkasin siis nendega katsetama.Pika pusimise peale sain aru, et kust midagi puudu on ja õnneks ei olnud puudujääk minu kõrvade vahel.
Ühesõnaga sain anduri juhtmed korda.
Bensupaagi viisin ka liivapritsi koos vitste ja kere külge käiva kõriga...kogu kupatuse eest küsiti 200 raha.
Paaki kätte saades oli üllatuseks kümmekond väikest augukest paagi laes vasakus eesnurgas...kus enne oli laiunud rooste.Proovin ennem värvimist need kohad epovaiguga kinni valada.Päikese käes on hea avastada selliseid väikseid augukesi...paistavad paaki piiludes selgelt ära...
Proovisin alla ka väikseid 13" tagarattaid plekkvelgedel mis kavatsen Haapsalus tossuks lasta.
paagi nurk
paagi remont,värvimine ja paigaldus 11.07.2006
liivapritsitud paagi lasin relakaga ja traatharjaga kergelt üle, et pind saaks veidi siledam.Siis määrisin augulise ala epovaiguga kokku.Augukesed polnud õnneks eriti suured...nagu nõelaotsaga torgatud.Epot segades lisasin nitrolahustit, et möga tuleks suht vedel ja saaksin pintsliga peale määrida.Epo peale ja paak päikese kätte kuivama:)
Paagi tahenedes oli aega pensukõri ja paagi kinnitusvitsadega mässata-needki said krundi ja värvi selga.Vitsade siseküljele liimisin õhukesest kummist ribad, et paak haiget ei saaks.Samuti liimisin kummiribad põhja alla nende talade peale kuhu paak vastu toetab.
Kui paak krunditud ,värvitud ja kuivanud oli siis paigaldasin anduri,juhtmed ja voolikud.
Paigaldamine ise oli lihtne...ent sellele vaatamata läks 7 tundi kogu tänase töö peale.
Ja muidugi ei unustanud vooliku vahele keerata suht suurt läbipaistvat bensufiltrit.
Valasin uhke näoga 15 liitrit bensa sisse ja bensupumba lüliti "on" asendisse-vaikus!
Mis jama?kontrollisin kaitset ja liigutasin pumba toitejuhet ning...tööle hakkas.Holley sinine on tuntud oma häälekuse poolest-igatahes pole auto kõrval seistes kahtlustki kas pump töötab või mitte:)
Tänaseks kõik...
pump,paak ja tagadiffer
uste katted 12.07.2006
tegin uued uksepolstrid mingist vaibatükist:)Kurjam...terve päev läks ja ei tulnud eriti ilusad ka.Aga nagunii on nad ajutised.Varsti panen pildi ka...
Vahetasin ka mootoriõli ära...nüüd on talveni muretu.
uste katted
sõitma!Ülevaatusele! 13.07.2006
Täna puhastasin tagapidurid ära,pesin auto puhtaks ja sõitsin ülevaatust tegema.See möödus ilma suurema peavaluta, märkusteks oli üks rooliots,üks sharniir ja käsipidur mis pidas ühelt poolt paremini kui teiselt poolt.Ühesõnaga läbi sain!
Ennast häirivad kõige rohkem esipidurite klotsid mis oma pesades kolisevad...ilgem klõbin on taga kui sõidad...ehkki see pole ohtlik on nõme ikkagi.Uurin seda asja...
Päris hea oli liikuda lõpuks linnavahel:)
Ja homme siis Haapsallu!
NII...PEETIS KÕIK!
TÄNA PÄRASTLÕUNAL OTSUSTAS STARTER TÖÖLEPINGU ÜLES ÖELDA.SELVERI UKSE TAGA.
Keerasin võtit-vaikus!
Vool kuhugi siiski kaob.
Egas midagi, tuli nööriotsas kurvalt koju veereda.Proovisin kontroll-lambiga...starter voolu saab aga tõmberelee ei tõmba.Starteri mahavõtmine on paras peavalu-tuleb sumps alt ära võtta ja puha ja see jäigi sobiva tööriista puudusel homseks.
Haapsallu vist nüüd ei jõuagi:(
shifter+lülitid
starter 14.07.2006
Täna hommikul leidsin siis vajaliku võtme, et sumpsi alt ära keerata , et starterit maha võtta.Nii...starter laua peal ja aku pealt juhtmed külge-töötab.Igaks juhuks kiskusin lahti ja määrisin vasemäärdega vajalikud kohad ning panin kokku tagasi.Tagasi installeerimine läks märksa lihtsamalt tänu ohtrale vasemäärdele keermete vahele.Minu autol on starteri klemmidele ligipääs äärmiselt keeruline...ainult sõrmeotsad ulatuvad mutriteni aga õnneks on mul korralik võtmekomplekt millest on palju abi.
Starter toimib!Kas ka soojalt?See sumpsivärk on ka väga lähedal starterile ajades ta ülearu kuumaks.Üleval on starteri kohal kohe parem väljalaskekolle ja alt pöörab pükste toru täpselt starteri juurest minema...nutune lahendus temperatuuri mõttes tõesti.
...aga...enam ei lähe põlema õlirõhu hoiatustuli!Mida v....(värki)
Hakkasin siis juhtmeid uurima ja võtsin isegi armatuurlaua lahti kellade ümbert, et pirni vahetada-ei midagi.Puhastasin suvalisi ühendusi ja lõpuks hakkasin lihtsalt juhtmeid kapoti all liigutama...tuli vilgub!
Tore!Vea leidsin aga raskesti ligipääsetavas kohas!Süüdlaseks osutus mingi juhe suures kimbus mis jookseb kapoti all kaitsmeplokki.Pika pusimise peale leidsin tõrkuva juhtme üles ja selgus, et viga oli hoopis klemmis mis oli kaitsmeplokki minevast suurest pistikust lahti tulnud.Keerasin kogu krempli lahti ja puhastasin ära ning panin kokku tagasi.Korras.
Nii...kuus tundi jälle möödas!Aitab tänaseks.
ikka starter jamab 15.07.2006
täna määrisin piduriklotside taha kuumakindlat silikooni ja sain nad vaikseks.Kohe oli vaja linna peale cruisima minna...Kurb üllatus ootas mind siis kui garaashis proovisin sõidust tulles uuesti mootorit käivitada.Starter ei toimi!Tõmberelee ei võta ennast järgi ehkki saab voolu peale..Kurat!Esmaspäeval lähen Hiiule starterite remonti nõu küsima...ei taha mitte mõeldagi uuesti mahavõtmise peale.Deem!
starter külmalt toimib 16.07.2006
Nii...proovisin külmalt käivitada...starter toimib!Selge!
Tõmberelee kuumalt ei tööta ehkki saab voolu peale...homme uurin seda asja edasi...
juhtmed 17.07.2006
täna korrastasin juhtmeid ümber starteri ja kapoti all üldse.Tekitasin uue massi nii mootorisse kui ka keresse, samuti vedasin uue plussi akust starterini.Kaablite kingad tinutasin üle, et oleks hea.See juhtmete korrastamine on selles mõttes tänuväärt töö, et hoiab ära probleeme tulevikus.Nimelt avastasin, et selles juhtmes mis võtab voolu starteri plussi alt terve auto tulede-vilede jaoks on ühes kohas ainult paar niiti järel.Sai ilusasti ära parandatud.Ja üldse ei saa ma aru miks peab see juhe minema ümber mootori ja siis läbi kõige kuumemate kohtade starteri juurde-võiks ju otse tuleseinast minna akuni näiteks?Ning teise hea ideena...kui see starter ikka on nii tundlik temperatuuri suhtes edasi...tuli see, et võiks paigaldada nupust käivituse:)
Jama on ikkagi käivitamisega -töösoojalt ei võta starterit järgi...homme kisun ta uuesti maha ja viin töökotta kontrollimisse.
starteriga remonti 18.07.2006
Starteri mahavõtmiseks läks pool tundi...teen juba edusamme sellel alal...viisin Hiiule remonti ja lubati õhtuks teada anda, et mis seis on.
jälle sõitma 20.07.2006
Täna sain starteri remondist kätte ja selgus ka põhjus miks ma pidin peaaegu nädal aega vaevlema ja mõistatama.Nimelt ei saanud tõmberelee hoidemähis korralikult voolu ja oli ühenduse juurest peene traadi läbi kõrvetanud.Viga oli nii väike, et remondirahaks küsiti 75 krooni-vedas seekord mul.Egas muud kui starteriga koju ja külge-töötab.Kuumalt-töötab!Tundub kõik superkorras olevat.Mida rõõmu!Täna oligi siis esimene korralikum sõidupäev selle autoga ja päris lahe oli...ei ole küll v8 aga siiski.
Korrastasin veel veidi juhtmestikku ja tõin starteri juurest kuuma käest kõigi tulede-vilede "+" juhtme otse aku külge.
Nii...tänaseks kõik:)
aku vahetus 22.07.2006
täna vahetasin aku väiksema vastu välja kuna siiani peal olnud patarei oli mõõtmetelt liiga suur ja istus totaalselt viltu tänu sellele.Samuti tuli uuesti valmis meisterdada korralik kinnitus uuele akule.Nüüd on kapotialune ka märksa korralikum jälle.Võtsin lahti ja määrisin kojameeste varraste kuulliigendid ja võllid.
istumine mugavamaks 25.07.2006
Täna sai juhiistet tahapoole kinnitatud.Kuna ma ise olen väga pikka kasvu ja istumisasend rooli taga ei olnud kõige mugavam siis nihutasin juhiistet tahapoole 15 cm.Pontiac-is pole sees veel mingit heliisolatsiooni ega põrandamatti siis polnud eriline probleem istet nihutada.
Istme tagumiste jalgade alla tuli metallnurgast teha ainult toed kuna seal oli põrand viltune.Tõmbasin keevitatud kohad ja auguümbrused krundiga kokku ja jätsin kuivama , eks homme kui aega on kruvin istme korralikult paika.
jälle sõitma 26.07.2006
üle paari päeva saab jälle liigelda.Istme panin paika ja keerasin kinni-kohe teine tunne on rooli taga olla.Esipidurite suppordid loksuvad oma pesades kui aukudest läbi sõita.Muidu pole masinal viga midagi ainult vahitakse millegipärast...:)
põhja õlitamine 1 28.07.2006
Täna pritsisin põhja alt bensu ja grafiitõli seguga kõik üle.Põhja alt on kõvasti keevitatud ja plekkide vahed on hetkel kuivad.Nüüd las õli poeb igalepoole pragudesse ja vahedesse ennem kui vesi sügisel sinna jõuab.Mingi aeg jätangi niimoodi tahenema kuni on soojad ilmad siis tõmban veel mingi paksema möginaga üle.Minu idee on selles, et bens aurab ära ja grafiitõli jääb väikestesse vahedesse alles ja takistab veel sinna tungimist.Vaatame mis sellest asjast saab.
tahavaatepeegli liimimine 01.08.2006
täna lasin liimida tahavaatepeegli jala esiklaasi külge.Maksis 25,-.Nüüd näeb siis ka mis taga toimub sõidu ajal...mis pole sugugi paha.Või mis?
põhja õlitamine 2 08.08.2006
Täna määrisin autopõhja väljaspoolt teist korda üle.Segasin vana head Movil- it veidike bensiiniga, et tuleks suts vedelam ja jookseks igalepoole pragudesse vahele.Minu masinal on nö. kandevkere ja igasugu plekist kokkukeevitatud kronsteine ja servi on kohe hulgi põhja all.Kuna tavaline Movil on minu arvates liiga kõva ja jäik siis lisasin veel veidi mootoriõli.Loodetavasti saab nüüd hea.Paar nädalat tagasi sai põhi ülepritsitud grafiitõliga millel oli tänaseni aega imbuda kõige kitsamatesse vahedesse.Plaanis on nüüd mingi aja pärast kõige alumised ja suuremad pinnad millegi veel tihedamaga üle käia ja talve jooksul aegajalt juurde määrida.Hea et on kuiv ja soe õhkküttega garaash...siis saab talvel ka soojas midagi teha.Täna aga lükkasin Pontiac- i päikese kätte soojenema ja tilkuma.
Vaatame mis saab.
Salongiventika mootor 31.08.2006
Sai installeeritud selline puhur kuna subjekt lihtsalt puudus.Vastu talve hädavajalik vidin.Tänud Ragnarile .
uued esipidurid 04.09.2006
Täna installeerisin uued esipidurite suppordid koos neid ja klotse paigalhoidvate jubinatega.Loodan, et olen sellest vastikust metallikolinast lahti saanud mis oli siiani pidevaks saatjaks.Lähipäevil on plaanis paigaldada kesklukk...ja alustada iluvõre renoveerimisega.
kesklukk 15.09.2006
Eile sai masinale kesklukk orgunnitud.Kuna värvimise ajal sai ustest lukud elimineeritud siis kesklukk oli hädavajalik.
sumpsi modifitseerimine 27.09.2006
Täna loobusin vanast tagumisest sumbsipütist mille asemele sai installeeritud 60mm. läbimõõduga toru.Hääled muutusid meeldivamaks ja visuaalne "minek" ilmselt kindlasti ka.
paar vidinat USA-st 29.10.2006
e-bay -st sai ostetud kroomitud võre ümber tulede ja samuti panin külge originaal iluvõre.See pole küll 100%terve aga talvel ajab asja ära.Eks kui päike jälle kõrgemalt hakkab käima siis lakume selle ka ilusamaks.
USA-st muretsetud terve parempoolne kroomvõru.
uued ustetihendid 24.11.2006
Täna sain kätte uued ustetihendid.Koheselt panin need ka külge sest see vastu jalgu puhuv külm tuul hakkas vaikselt ära tüütama:)
Auto endiselt igapäevases kasutuses ja siiani tundub kõik toimivat.
tagastange vahetus 01.09.2007
Ära vahetatud tagastange üleni kroomitud variandi vastu.Endine stange leiab uue omaniku Lätist.
Aku pagassi. 02.11.2007
Aku paigaldatud pagassi eraldi akukasti sisse.
OPTIMA punane.
põhjalikum veermiku remont 02.11.2007
Paar päeva tagasi lasin AB-s ära vahetada tagapidurite silindrid, klotsid,kinnitusvedrud ja käsipiduri süsteemi tagatrumli sees.Üks uus piduritoru sai ka pandud taha ning uus pidurivedelik ka loomulikult.Siis sai uus genekas, geneka ja roolivõimu rihm,tagumised amordid,välimine rooliots,alumine parem sharniir,üks kardaanirist ja mootoris õlivahetus tehtud.Muretsetud sai uus õli sissevalamise kork klapikambri kaane peale.Samuti ostsin uued kojamehed.Spido näit on 500.
Käidud sai kohe ka ülevaatusel.Kõik OK!