www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Chrysler 300C 2008


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (11) tagasi

 Chrysler 300C 2008

 Omanik: kuripiiritus

Algus 10.08.2016
Kuna teine auto veel sõitis ja kõik oli käe-jala kaugusel eniveis, siis eriti kiiret auto ostmisega ei olnud. Peale pikka valmist sai lõpuks otsustaud siiski süssleri kasuks. Piisavalt suur, isikupärase välimusega ja noh veab kah õigest otsast. Järgmisena sai hakatud seadma valikut piiravaid tingimusi. Peaks olema kindlasti alates 2008 aastast, kui tuli facelift ja autosse paigaldati üsna mõistlik kettaga raadio ja peaks omama SRT-design pakett (kuna tavaline nahksisu on suht juustu välimusega). See vähendas valikud suht väheste autode peale. Nii saigi kompromissina valitud välja antud isend. Kui korda teha ja normaalselt hooldada, siis võiks täitsa norm igapäeva liikur olla.
Praeguseks hetkek sõitnud umbes 10-15k ja tavalise sõidustiili puhul linn/maantee nii 40/60 on keskmine alla 8 ehk siis üli öko.

214000 pealt sai välja vahetatud mootori õli, piduri- ja roolivõimu vedelikud ja kõik võimalikud filtrid.
Pihustid 13.09.2016
Auto suitses siniselt veidi kui kohapeal seista töötava mootoriga või foori taga oodata. Hooga sõites suitsu ei täheldanud. Esimese hooga sai kahtlustatud turbot, et lekib õli. Kuna aga ajamöödudes püsis õlitase muutumatuna jäi süüdistav näpp pihustite suunas vehkima.
Stendis käidud, selgus et kõik tilguvad rõhu muutudes vaikselt. Lisaks ühel ka tagasivool mööda.

222076 pealt sai kogu koplekt välja vahetatud. Esimese hooga tundab et töötab eeskujulikult jälle.
Kurjamid rivis
Hea nali 01.04.2017
1. Aprill tegi üks kits veidi nalja. Tundub, et polnud suurem asi naljamees, kuna nali ei tulnud eriti välja. Ise sai otsa ja võttis ka auto parema nurga kaasa.

Positiivse küljepealt peab ütlema, et hea suur ja tugev auto. Maantee kiiruselt peale tuhmi mütsu salongist muud arusaada polnud. Arvestades, et see raibe oli päris suur.

See jama tõi endaga kaasa suurema jandi. Kindlustus küll tagus kõik kinni, aga aja kulu oli meeletu. Kõigepealt lappasin ise asja nii kokku, et enamvähem viisakas olen ja saaks ringi lonkida sellega kui vaja. Kui läksin kindlustuse jaoks autot ette näitama, siis öeldi, et sellega ei tohi liikluses sõita, kuna tuld ei ole. No ma ei tea, päevasõidu tuled (udukad) toimisid ju normaalselt. Linna piires oleks olnud ju ok kulgeda. Aga see selleks.

Võeti järtsu auto et esiots lahti teha ja kõik kaardistada, mis vahetamist parandamist vajab. Nädalaga sai umbes tehtud.

Siis hakati juppe tellima, mis võttis ka mitu nädalat ja siis hakkas töö lõpuks peale. Töö käigus selgus muidugi, et palju jupid mis tellitud ei sobi. Facelift mudel ja SRT disain pakett ka peal, ju see sellega siis mõned liistud olid teistsugused jne. Igatahes paar kuud läks mööda, enne kui auto tagasi sain.
Sellega ei olnud muidugi saaga lõppenud. Uuel tulel oli blokk või midagi vigane, mis ei suutnud kuidagi autoga suhelda. Sellega sai käidud mitu korda tuld vahetamas ja diagnostikas. Lõpuks sai päriselt korda alles septembri või oktoobri alguses. Õnneks tööde vahepeal sai autot kasutada.

Töid teostas Hiteh. Kokkuvõtvalt võin öelda, et kui see juppide hankimine ja vea leidmine välja arvata, siis võib töödega üsna rahule jääda. Auto suutsid nii ära värvida, et jäi täista ühtevärvi. Mõne kohapealt kui otsida, siis ise leian väikse erinevuse, aga see on norimine juba. Asendus autodega on neil ka defka. Selle pead paar kuud ette bronnima :D

Silma väljas Silm väljas Naljamees ise kah There i fixed it
Regulaarne hooldus 19.07.2017
Autole oli ette kerinud 233973 ja oli aeg õli ära vahetada.

Seekord sai valitud selline mödi - Mobil Super 3000XE 5W30
Koos õliga läksid ka õli ja õhu filter.


Lisaks sai vahetatud tagasillas ka õli.
Sinna sai valituks - Castrol Syntrax Limited Slip 75W140
Läbisõit Tagasilla tökat
Kui post ründab 18.10.2017
Juhtus nii, et kitsastest oludes välja tagurdades jäeti esiots valveta ja nina keeraski kohe vastu posti.

Sai võetud jälle tee kindlustusse ja juba tuttavasse töökotta, kuna eelmine kord saadi seal värvimisega üsna okilt hakkama.

Seekord läksid tegemised oluliselt kiiremini, kuna auto eripärad olid teada ja telliti esimese korraga õiged jupid.
Nurk kraabitud
Anomaaliad 01.02.2018
Vahepeal on auto natukene jukerdanud. Kui käima panna siis sureb paari sekundiga välja. Seda suvalise pöörde pealt. Vaatasin skänneriga, et annab võtme süsteemi errorit ja ei saa ühendusts. Ühesõnaga immo sekkub, kuna ei saa võtmega ühendust. Sai igaks juhuks proovitud teise võtmega ja ka natuke eemale lükatud ja uuesti proovitud, ega mingi asi ei sega või võti pole lolliks läinud.

Kui diagnostikasse vedasin, siis selgus et TPMS trigger või kui iganes seda junni, mis otsustab kus rehv asub, on maha surnud ja nii lollilt, et tõmbas ka kogu CAN'i maha. Vahetati välja ja elu läks edasi. Pool aastat hiljem sama jama. Koodid samad, lohistasin jälle diagnostikaase. Nüüd teine trigger surnud. Vana võeti küljest ja telliti uus. Auto sain kätte ja sõitma.

Sain vahepeal uue triggeri kätte, aga külge panna veel ei jõudnud ja auto jälle surnud. Nüüd siis ühendasin teise ka lahti ja proovisin. Ei miskit. Lohistasin jälle diagnostikasse. Seekord selgus, et stange sees olev juhtmekimp on lühises. Fixisid selle ära ja panid ka triggeri külge, elu jälle ilus. Pakkusid, et kui parandamine alt veab siis võivad uue kimbu müüa - 600€.

Nüüd otsustasin, et vahetan kimbu ise igaks petteks ära, kuni auto veel sõidab. Interneedusest sai uus tellitud ja usast koos tollide ja transpordiga alla 100€. Kui poleks kuskilt mõistliku hinnaga saanud, siis oleks ilmselt ise pununud selle uue.
Regulaarne hooldus 03.02.2018
Vahetusse läks Õli, uuesti sama Mobil Super 3000XE 5W30.
Lisaks õli, õhu ja kütuse filter.

Välja said vahetatud ka kojamehed. Läksid tagasi samad Boshi raamita, mis ennegi olid. Kui mõtlema hakkasin, siis need kestsid ikka väga hästi, ma neid 2 aasta jooksul polnudki vahetanud ja praegu ka otseselt ei karjunud veel.

Ls: 245858
Regulaarne hooldus
Hooldus 24.08.2018
Jääle aeg õli ja filtrid vahetada. Sisse naguikka Mobil 3000 XE. Filtrid MANN.

Läbisõit 261971
Normaalseid inimesi leiduba ka veel 19.03.2019
Vahepeal tagurdati parklas vastu auto nurka. Ime kombel seekord sattus normaalne inimene olema ja jättis kontaktid akna vahele. Ise oleks jumal teab millal avastanud kui pesulast kunagi tuled jälle. Kindlustus kiitiks heaks ja puhkuse ajal vahetati ja värviti vajalikud detailid. Nüüd kõik läigib jälle.

Sai õlid ja filtrid ka vahetaud jälle. Nagu ikka Mobil 3000 XE ja MANN'i filtird.
Ls: 269999

Parem ülemise õõtsa vahetasin ka ära. Alguses kõik vaikne kuid nüüd kolin jälle. Kuna vahetus ise oli jörk kepp, neid krdi polte andis vedrude vahelt kätte saada, siis ilmselt lasen kuskil vaadata. Õppind mehed ja õiged tööriistad or smth.

Pagassis sõidavad veel kaasa ka tagumised käändmikud, peaks need ka mingi hetk alla viskama. Siis peaks suveks valmis olema.
Rehvivahetus 26.03.2019
Kuna temp tundub pigem ülespoole nulli olema ja teed juba kuivad, sai ette võetud rehvivahetus. Kaua sa ikka naeltaga krõbistad.

Mis alguses tundus lihtne ettevõtmine, kujunes normaalseks saagaks. Rehvivahetuse käigus selgus, et ühel veljel on servas mõra. Õhku peab veel, aga pikas perspektiivis on ikaldus. Mõeldud tehtud, või enamvähem. Alla läheb tõllaratas. Kuid selgus tõsiasi, e originaal mutrid liiga lõhikesed pleki jaoks ja ei tõmba lõpuni kinni. Täiesti müstika, kuna mingiaeg tagasi, kui ventiil ikaldus, sai just see alla pandud ja siis nagu lokusma ei jäänud - müstika. Kuskil leiti asemele komplekt vähe sügavamaid mutreid ja ratas sai siiski alla.

Velg läks keevitusse ja paari päeva pärast võis uuesti tulla viimast ratast vahetama. Nüüd selgus tõsiasi, et lühikesed mutrid olid poldi otsi veidi kahjustanud ja mutrid ei tahtnud enam peale minna. Müstika, kuna plekile keerati need pikemad sõrmedevahel peale. Ehk siis hea tükk jändamist, et see viimane ratas ka alla saada.

Nüüd plaanis hankida üldse ring uusi mutreid ja kohe veidike pikemad kui originaalid, et häda korral ka varuratast kastuda õnnestuks.

Kogu sellest jandist hoolimata leidsin omale uue rehvivahetuse koha - Rehviring.ee Viimaste aastate jooksul proovinud erinevaid kohti ja seal on siiani parim suhtumine ja teenindus. Veljed pesti ja puhastati enna balanseerimist ja pärast keevitust vahetati viimane rehv sama "diili" raames ilma lisa küsimata, kuigi selle käigus oli janti rohkem kui vaja. Ehk siis otsingud läbi ja sügisel jälle.
Kaunis viimane ponnistus
Käigukast sai värske õli 30.05.2019
Vahepeal on lisaks veel AB's käidud ja esisillas peoga pukse ja otse vahetatud. Lisaks sillastend ja nüüd mõnus vaikne auto jälle.

Kuigi otseseid kaebuseid ei olnud, kõik vahetas ja töötas sujuvalt, sai täna Hõbenooles käidud. Meelitasid musta õli välja ja puhta asemele. Mettali puru ega midagi muud põnevat ei leitud.

Tööde järjekorras veel tagasillas pidurite uuendus, vaatab millal jõuab garaazi nokkima.
Läbisõit vahetus