www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Pontiac Firebird 1991


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (40) tagasi

 Pontiac Firebird 1991

 Omanik: rnx

Auto enam-vähem koos, ABCS 2011 ka rivis oldud 27.07.2011
Napilt enne Haapsallu sõitu sai veel viimased asjad kiiruga kokku lapitud ning ikka kohale jõutud. Tegemist veel on - elektrikalad elimineerida, väljalase uuesti ehitada jms nipet-näpet.

Haapsalus hakkas tiksuma ilmselt ka üks klapitõukur. Alguses pidasin plõginat lekkivaks väljalaskeks, aga lähem uurimine näitas, et see pigem klapikambrikaane alt pärineb. Loo moraal - remonditud mootorisse võiks ka komplekti uusi tõukureid poetada, mitte loota sellele, et vanade puhastamine aitab.

Viimasel ajal pole eriti sõita saanud, kuna tagasi jõudes otsustas otsad anda järjekordselt jahutusventilaatori lülitusahel ning pole aega olnud viga elimineerida hetkel… Terve tee toimis kõik ideaalselt, kuid Tartusse jõudes hakkas kuum liiga tegema ning selgus, et plokikaanes oleva termolüliti ahelas on katkestus. Pole ka ime, kuna juhtmestik on torukollektorile nii lähedal, et pistik on ebamääraseks känkraks sulanud. Muuseas, mootori töötemperatuuri ohjamiseks on väga kasulik vidin Buick Grand Nationali termolüliti, mis lülitab ventilaatori tööle tunduvalt madalamal kraadil, kui originaal.

Võimalik, et järgmisel suvel hakkab seda aparaati liigutama hoopis 350 CID klassikaks kujunenud SBC ning sissesõidetud mootor jõuab hoopis ühe nelja ratast ringi ajava riistapuu vahele. Aga eks elame-näeme :)

Üks eputamise pildike ka veel juurde.
ABCS 2011
Hooaja vaikne algus 28.04.2012
Sai siis ka paari nädala eest auto talvekorterist välja toodud. oli vaja veel enne igapäevast tänavatel veeremist mõned nipet-näpet asjad korda teha: vahetada lekkima hakanud piduri peasilinder, uurida välja, miks ei hakka tööle ventilaator, vahetada peale puhastamist tiksuma hakanud klapitõukurid, korrastada natuke elektrit. Peasilinder sai vahetatud, ventika puhul tuli välja, et eelmine kevad vahetatud tutikas termolüliti ei rakendunud, peale uue lüliti paigaldamist see jälle rakendub.

Täna sai freespingis välja kröösitud sisselaskekollektori poltide nurga muutmiseks vahepuksid. Nimelt on vanema tüübi kaantele mõeldud kollektoril neli keskmist auku teise nurga all, kui uuemate kaante (87-up) jaoks mõelduil. Selleks, et vanema tüübi kollektor paigaldada, selleks peab auke natuke pikendama ning siis poltide nurga muutmiseks 18 kraadi alla kaldu pinnaga ning vastavalt diagonaalis läbipuuritud vahepuksid tegema. Vaheplaadi TBI paigaldamiseks karburaatorile mõeldud sisselaskele sain ka paari nädala eest vesilõikusest kätte.

Loodetavasti lähipäevil saab ka klapitõukurid vahetatud ning seega ka plaanitud Edelbrocki kollektori ning korralikud tihendid paigaldatud. Kollektoriks siis paljukirutud Torker II single-plain, kuna muu kapoti alla mahutamisega on tänu madalale kapotialusele suht problemaatiline. Sisselaset sai mõnevõrra porditud, eelkõige kuna kanalite suudemed olid tihendis olevatest avadest ning nendega ühte mõõtu freesitud kaante portidest umbes 6 mm kitsamad. Kuigi väidetavalt single-plain pole tänavale just parim sisselase, julgen väita vastupidist oma igapäevaliikuri näitel, mis on tehasest justnimelt high rise single-plain tüüpi sisselaskega varustatud ning mida ka TBI toidab. Eks elame-näeme.
Auto leidis uue omaniku 09.04.2015
Täna, 9. aprilli õhtupoolikul loovutasin pisut raske südamega auto uuele omanikule. Vaikselt hakkab projektidest küllastumine tekkima, millestki tuleb vahel ka loobuda :)