www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Pontiac Firebird Formula V8 1994


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (29) tagasi

 Pontiac Firebird Formula V8 1994

 Omanik: jaak

Auto käes! 08.02.2005
Tehing tehtud ja auto minu valduses. Ostetud sai auto Buytor Group OÜ käest, mis oli auto USA oksjonilt Eestisse toonud. Kuulutust märkasin auto24.ee's. Läbisõit 117000 miili. Kõik tundub, et toimib kenasti. Müüa sõnul heas korras auto, aga eks aeg näita. Sai teine Top Partsi juurde viidud, et seal tõstaks auto üles vaataks põhja alla, vahetaks õlid filtrid ja peaks muus osas plaani.
Auto salongipessu 09.02.2005
Nii et siis nüüd läheb lahti. Top Partsi juurest Paldiski mnt Esma Autosse sõites kadusid peale kiirendust kõik käigud ära ... ehk on jama seotud proovisõidu ajal täheldatud vibratsiooniga WOT all. Kõne müüjale, lubati paari päeva jooksul ühendust võtta ja omapoolne lahendus anda probleemile. Omalt poolt pakkusin välja kasti remondi kulude pooleks tegemise. Loomulikult ei helistanud mulle keegi ja probleemi eest mindi ära peitu.

Uus aku sai ka soetatud Top Partsist. Delphi 12V 54Ah.
Kast maha 16.02.2005
Auto treilaga viidud Järve Autolommutusse, kus hea mehhaanik Jüri kasti alt kaksab. Edasine saatus on Paldiski mnt Imre juures.
Kast maas 17.02.2005
Jüri helistas, kast on maas. Homme vuta vuta Imre juurde. Vahepeal selgus ka, et roolilati tolmukaitsmed ja esimesed õõtshoova puksid vajavad vahetust.

Puksid ja tolmulutid tellitud Top Partsist:
Õõtshoova puksid - E1Z-33164R (Energy Suspension)
Tolmulutid - EU-881575 (Mingi blaah firma oli, aga no vast tulevad tolmu tõrjumisega toime;))
Kast remonti 18.02.2005
Hommikul kohe koos kastiga Imre juures. Tegime plaani, et kisub pulkadeks ja vaatab rahulikult asjale otsa ja siis otsustab mida vaja vahetada ja mida mitte. Plaani võetud ka kasti tugevdamine ja tõenäoliselt uue konverteri hankimine millel kõrgem stall speed ja muud hea omadused.
Tuuning jutud 20.02.2005
Praeguseks on netis kataloogide vahtimisest silmad punased. +5 hp, +10hp, +25hp, +100hp jne ... krt asi kisub põnevaks. Olen laskunud Advanced Inductioniga kirjavahetusse kaante portimise, nukvõlli, klappide ja nookurite osas. Tore oleks ju 400hp peale asi saada.
Kast laiali võetud 21.02.2005
Imre võttis täna kasti laiali. Kast oli seest igati heas korras. Kulumised olid minimaalsed. Mis nagu vajaks vahetamist on 3-4 vahemiku kettad ja lint. Need pistab sinna miskised "Performance" tükid. Loomulikult ka kõik tihendid ja igaks juhuks ka puksid.

Vea leidsime ka ülesse. Selleks oli konverter, sealt tuli puha metallitükke välja ainult. Õnneks sai kohe veale jaole ja kahju ei levinud käigukasti siseosadele.
Tellitud kraam vol1 15.03.2005
Täna sain kätte:
1. OBDI kaabel ja OBDI digibox
2. Hurst Line Lock korraliku burnout tarvis
3. EMPI rooliotste tolmulutid - tunduvad plastist olema, mis on nagu natuke jäigad, aga eks ole näha kuidas istuvad
4. Energy suspension esimeste õõtsade puksid

Konverter on ka kohal Imre juures. 2200 stall speed tugevdatud laagritega, mida Soome mehed teevad. No proovime ära!

TCI Pro Kit on veel tulekul Top Partsist k.kastile.
OBDI kaabel + digibox Hurst Line/Loc EMPI cover Energy suspension õõtsapuksid
Tellitud kraam vol2 16.03.2005
Imrelt tõin ära turbiini 2200 stall speed.
Soome mehed ütlesid et pidi hea olema, proovime siis. Garantiid ja jutud anti ka kaasa, hea ligi soomes asju ajada.
Konverter 2200rpm
TCI Pro Super Kit 23.03.2005
Mida sisaldab TCI poolt pakutav Pro Super Kit? Endal oli jupp aega uurimist, enne kui sain vastuseid, mis mind rahuldasid. Seega loodan, et teen teiste elu lihtsamaks kui panen üles info piltide näol, mis Kitiga kaasas oli.

Komplekt koosneb:
1. Ajakiri Power & Performance aastast 2002 ;)
2. Kettad ja lint - High Energy
3. Tihendid
4. Puksid - Clevite
5. Kuulid
6. Servo vedru
7. Konverter Lock-Up klapi vedru
8. Servo tihendid
9. Jahutustorude klambrid ja tihendid
10. Õlipumba "sõelfiltrid"
11. Õlifilter
12. Õlipunn õlivannile
13. Trans-Scat Valve body Kit
14. "Suurem Corvette" servo - ligemal uurimisel kui Kit kohal, selgus siiski, et sama servo nagu kastil küljes, aga noh uus on ikka uus.

Kaasasolev infomaterjal

Tootja info siin:
www.tciauto.com/service_kits/index.htm
378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI 378951 Pro Super Kit TCI
Raport remonditöödest 30.03.2005
Kast ilusti all koos uue turbiiniga. Hetkel veel tööd pooleli. Vahetatakse esimesi õõtsapukse, roolilati lutte. Starter sai ka profülaktika mõttes üle lastud vaadata, oli korras ilusti. Igaks juhuks sai ka värskelt määritud starteri puksid. Küünalde vahetus oli igavene jama. Kuna aga kast oli eest ära ja starter maas, oli natuke lihtsam kahe parema poole esimese küünla kallale minna altpoolt. Peab tunnistama, et päris hästi ei saanudki aru, kuidas peaks valge inimene sellel autol "lipsuga" küünlaid vahetama. Avastatud sai ka murenenud tolmukaitsmed rooliotstel ja miskil imelikul põhjusel murenenud MAF'i ja Throttle Body vaheline kummist ühendusmuhv. Rooliotste tolmukaitsmed sobisid hästi Moskvichi omad. Saadaval Volga poes Videviku tänaval 8 eeki tükk.

Termostaat Hypertech 160F ehk 70 kraadi.
Rooliots Duct Elbow Accel Accel U-groove Hypertech 160F Hypertech 160F-2 Hypertech Read Me
Auto käes ja sõidab 31.03.2005
Lõpuks ometi on auto valmis ja sõidab!
Esimesed elamused on väga positiivsed ja meeliülendavad. Ütleme nii, et Patroli roolist sinna istuda oli ikka väga huvitav. Esiteks oli Pontiacil selline huvitav kasutajaliides parema jala all, mis auto vägagi erksaks tegi ;)

Ok, tehtud on siis nüüd järgnev 117600 miili juures:
1. TCI Pro kit on installitud 4L60E kasti
2. Uus 2200 stall rpm konverter
3. Energy suspension puksid ette õõtsadele
4. Roolilati tolmulutid uued
5. Rooliotste tolmukaitsmed uued
6. Uued Accel küünlad
7. Tagasilla õli LSD sünteetiline
8. Mootori õli 5w-40 Castrol
9. Õlifilter PH30 Fram
10. Starter kontrollitud
11. Kokkujooks ja muud kalded kontrollitud/regullitud
12. Jahutusvedelik vahetatud
13. Süüteküünlad "Accel 526 U-Groove"

Tööde käigus ja esmase sõidu järel avastatud järgmist, mis vajavad tegemist:
1. Õhumuhv murenenud TB ja MAF vahel
2. Keskluku nupp juhi uksel ei tööta
3. Soojareguleerimise nuppude juures üks pirn ei põle
4. Pult ei tööta alarmil
5. Sooja puhub lahjalt, kuigi temp on 210 peal??
6. Kont ei aja piisavalt külma välja
7. Rool tundub, et on nagu raske natuke??
Hoolduspäev maakodus 03.04.2005
Tehtud sai:
1. Soendusradiaatori läbipesu Comma Xstream Radiator Cleaneriga. Voolikud küljest kapoti alt. Suruõhuga radikas puhtaks väljavoolu toru kaudu (vasak). Siis Comma Cleaner sisse, vesi otsa kuni hakkas välja ajama. 3h seisis sedasi seal ja siis voolava veega jällegi väljavoolu toru kaudu korralikult läbi uhutud tagurpidi siis.. Igast pruunikat möga tuli kõvasti välja. Aga peale seda operatsiooni vähemalt läheb salong ilusti soojaks;)
2. Piduri õli vahetatud. DOT 4 sünteetiline.
3. Roolivõimu õli vahetatud. Comma Power Steering fluid. Rool läks kergemaks, asi lahendatud.
4. Throttle body soendus tagant ära ühendatud. Jahutusvedelik enam sealt läbi ei käi.
5. OBDI konfimuudatused: FAN1 108c->98c; FAN2 114c->104c peale toodud. Tulemuseks palju jahedamalt ja stabiilsema temperatuuri juures töötav mootor. Üle 210F enam osuti ei tõuse, isegi alla selle istub. Maanteel osuti natuke üle 160F. Tuletan meelde et termostaadi temp on 70c. 100rpm võrra pöördepiirajat muudetud ja kiirusepiiraja ära võetud.
6. Suunatulede ümbertõstmist uuritud, aga ilma el. skeemita jäi asi segaseks.
7. Number ajutiselt ette pandud, kuni OE numbrihoidik tuleb.
8. Raadiojuhtnupud korda tehtud, mehaaniline osa, aga tööle ikka ei hakanud.
9. Tagaluugi sulguri asendit reguleeritud.
10. Uksehinged ja lukud määritud.
11. Puldi patareid (2016) vahetatud, pult töötab.
12. Katkised pirnid igal pool vahetatud ja tagumise tule tagurpidikäigu pirnipesa puhastatud.
13. Auto pestud ja vahatatud.

Silma jäi ja tegemist vajab:
1. Keskluku nupp juhi pool on katki ja lüliti ise õhtal.
2. Värvkate vajaks kohendamist, ilmselt paras hetk natuke autot huvitavamaks teha.

Esimese pikema sõidu järel kütusekulu 14,2L/100km.
Sõidetud sai 178km, millest 140km maantesõit 90-105kmh cruisiga. Ülejäänud linnavahe ja katsetused külavahel Datamasteriga. Seega enam vähem ok.

Xstream Soendusradikas Pirnipesa Kesklukk rear front side
OBDI "tuuning" 07.04.2005
Sai siis tehtud järgmist. Võetud üks 94 aasta LT1 Corvette tagasillaülekandega 3.07 BIN fail ja vaadatud kuidas seal elu käib. Kuna mootor ja kast samad, mis LT1 Firebirdil, kuid sõiduomadused äkilisemad, siis oli lootus leida sealt midagi, mis sellele ka otseselt viitaks ja mida ehk ka oma tuuningu juures saaks kasutada.

Uurimisel selguski, et Corvettel on peamised erinevused käigukasti juhtimisloogikas ja väga väikesed erinevused mootori juhtimises. Kütusesegu tabeleid ei hakanud näppima, kuna puudub Wide band O2 sensor täpseks järelmõõdistuseks. Küll aga sai muudetud siis järgmist: süütemomenditabeleid, käigukasti survetabeleid, shift pointe, kick down tabeleid, upshifte, downshifte, Normalmode, Manualmode ja muid pisväärtusi nagu jahutusventilaatorite töötempe ning spidomeetrit sai kah kalibreeritud.

Tulemus oli hea. Datamasteriga tehtut monitoorides võis rahule jääda põhimõtteliselt kõigega. Detonatsioon oli suht väike ja kõik muu samuti normi piires. Tagutsadünole meeldisid uued käiguvahetusmomendid eriti. Käiguvahetused olid rohkem kontrollitavad ja veelgi konkreetsemad. Mitte et kanalite ülepuurimine ja vedrude vahetus koos suurema servoga seda juba teinud ei oleks.

Üldiselt on sõita hea. Diiselmaasturi roolist Firebirdi rooli istuda on ikka jube suur erinevus. No näiteks on see minu jaoks suht harjumatu, et kui kohalt ära minnes vajutada rohkem kui veerandgaasi, siis ei saa kohe kuidagi sealt minema kuna rattad käivad ringi ja linnavahel ei saa möödasõite enam täisgaasiga teha, peab ennast tagasi hoidma kuna jällegi tahab taguotsa ujuma võtta jne. Seega BRO värk!
Päevasõidutulede install 23.04.2005
Et ei peaks klapptulesid pidevalt üles-alla ketrama, panin ette lisatuled. Samas oli ka eesmärk ära kasutada neid kollaste parktulede likvideerimiseks. Leidsingi sellised "Motorali" valikust tehtud "Siriuse" poolt. Lambis sees dioodid parktule tarvis ja 55W pirn päevasõidutule tarvis.

Kollased tuled likvideerisin sedasi:
1. Ühest pesast pirn välja
2. Sellest pesast, mis suunaga koos on lõikasin pruuni juhtme läbi ja ühendasin lisatulede dioodidega kokku.
3. Alles jäi ilus kollane vilkuv esimene suund ja valget värvi parktuli.

Päevasõidutuled ühendasin sedasi:
1. 30A kaitsmega relee (Autopood BEN) tuledele vahele
2. Releele signaalvool salongist lisatulede pistikus, mis asub tulede lüliti juures. Saab ligi, kui ümber kellade olev plast ära võtta.
3. Signaaljuhtmele omakorda vahele pisike lüliti (A-kaabel), et vajadusel lisatuled ikkagi ära kustutada kui öösel klapid üleval on.

Samas sai installitud ka esimese numbri alus (Top Parts) kood-1013-8808.

Eemaldatud ka katalüsaator.

EDIT:
Vahepeal sai tutvutud tehnonõuete uuendusega.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=882352

Kus kirjas selline jutt:
Kood 204. Seisutule laternad

Nõue: vähem kui 6 m pikkusel ja vähem kui 2 m laiusega M ja N kategooria sõidukile võib paigaldada seisutule laternaid. Teistele sõidukitele on seisutule laternate paigaldamine keelatud. Kui seisutule laternad on paigaldatud, siis peavad nad vastama E-reegli nr 77 või direktiivi 77/540/EMÜ nõuetele ja nende paigutus E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele. Paigaldada võib kaks ettepoole valget valgust andvat ja kaks tahapoole punast valgust andvat seisutule laternat. Seisutuled võivad olla ühitatud ääretuledega. Kui seisutuli on ääre- või suunatulega ühes laternas, on nende värvus merevaigukollane.

Kood 212. Küljeääretule laternad

Nõuded: 1) 1994. a või hiljem valmistatud sõidukil peavad olema küljeääretule laternad ja need peavad vastama E-reegli nr 91 või direktiivi 76/758/EMÜ nõuetele ja nende paigutus E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele. Alla 6 m pikkusele sõidukile on küljeääretulede paigaldamine soovitatav. Küljeääretulede tähised on «SM1» või «SM2»;

Seega panin pirnid ääretuledesse tagasi.

Relee Tuleseina auk Salongi poolt vaadatuna Sirius Lüliti Numbrialus Päevasõidutuli põleb Päevasõidutule dioodid Küljeääretuli põleb
Kütusekulu kontroll 25.04.2005
Sai tiirutatud Tallinna vahel ja käidud Haapsalus.
Kütusekuluks sain 11.3L/100km peale.
Sai rehvi vilistatud linna vahel ja maanteel kiirendusi möödasõiduks tehtud. Üldine sõidustiil oli siiski pigem rahulik kui äkiline. Arvan, et võib kuluga rahule jääda.
Knock module 05.05.2005
Saabusid jupid:
*Ukseluku lüliti ACDELCO - p/n:10402843
*LT4 Knock Module ACDELCO - p/n:16214681
*Kasti cooler B&M - p/n:70264

Lüliti vahetus käis lihtsalt.

LT4 Knock module (detonatsioonimoodul) install oli ka kerge, 5 minuti töö. Akul juhe maha. Kompuuter parema tiiva küljest lahti. Knock Module kaan lahti, moodul välja uus sisse ja asjad kokku tagasi. Piltidel vana moodul, kui kedagi huvitab. Installi käigus polnud kaamerat käepärast. Milline on tulemus? Stock ajukonfiga oli detonatsioon võib öelda, et olematu! Kui vana LT1 mooduliga ikka aeg ajalt tuvastati detonatsiooni ja keerati seega süüdet julmalt hilisemaks, siis enam niimodi ei juhtu. Vana moodul on tundlikum igast "krõbinate" peale ja seega tegid GM mehed LT4 tarvis vähe uuendatud mooduli, mis võimaldas mootorit vähe rohkem piiri peale häälestada. Seega saan ka mina nüüd natuke rohkem süütetabelitega mängida.

B&M jahutusradiaatori komplektis on kõik vajalik installiks olemas, eks kui maale lähen keeran ka selle külge.
KM LT4 KM LT4 Powerlock pakend koos koodiga KM LT1 KM LT1 B&M B&M B&M B&M B&M B&M B&M
Kütusekulu vol 2 06.05.2005
Et siis sai väääga raske jalaga sõidetud ja ühed kummid pea olematuks põletatud...kütusekuluks sain 17.3L/100km peale...hea tulemus!
Kütesekulu vol3 ja PCM tuuning 08.05.2005
Sai järjekordselt natuke aju näpitud.
Seekord tegin süütemomendi tabelid natuke agressiivsemaks ehk siis keerasin süüdet varasemaks. On ju jahedam termostaat ja LT4 detonatsioonimoodul installitud, seega peaks ehk õnnestuma? Lisasin üle kahe tabeli +1 väärtuse. Testisin tulemust Datamasteriga ja Knock Count oli sama nagu enne, ehk siis praktiliselt olematu. Samas täheldasin, et käiguvahetuse hetkel aeg ajalt keerati süüdet siiski hilisemaks. Seda otsustasin ravida moodusega, et disablesin "Burst Knock" pööretest 3200 ja ülessepoole (allapoole 3200rpm ei keeranud väärtusi nulli, kuna siiski näiteks 3 või 4 käiguga madala kiiruse juures kiirendades võib esineda detonatsiooni kuna koormus suur ning väike ohutus võiks siiski sisse jääda) ning samuti Manifold Air Pessure tabelitest sai alates 70MAP kuni 100MAP "Burst Knock" esinemise ajal süüdet hilisemaks keerav väärtus 0 pandud. Sai uuesti Datamasteriga logitud, no oli parem küll! Üldiselt tundub kogu auto natuke erksam, eelkõige on "throttle responce" paremaks läinud. Kogu seda ettevõtmist kroonis ka kütusekulu langus 11.3 pealt 10.6 peale. Kusjuures autos oli 3 inimest ja sai sõidetud äkilisemalt kui vana tulemust kirja saades. Ok, seega ehk olen õigel teel. Kütuse etteande tabeleid ei hakka ikka veel endiselt näppima, kuna puudub lairiba O2. Sealt annaks veel ehk natuke erksust juurde pigistada mängides süütenurga ja kütuse kogusega.

Samas tegin ka muid pisemaid muutusi:
*EGR disabled
*Fan Threshold High Speed 35mph
*Fan 1 low speed 93 Deg c
*Fan 1 high speed 95 Deg c
*Fan 2 low speed 99 Deg c
*Fan 2 high speed 101 Deg c
*Fan hysteresis low speed 4
*Fan hysteresis high speed 3
*Low speed PRNDL Upshift speed Threshold 60mph (See paneb paikka, milla lülitatakse sisse 2 käik, kui valits on asendis 1. Minul oli seal 37mph ja mulle ei meeldinud, et ma ei saanud esimese käiguga redlineni välja sõita, nüüd saan)
Dynopäev 11.05.2005
Sai mindud Laki Tuuningusse düno peale. Auto setup stock, väljaarvatud äravõetud katalüsaator ja muudetud ajukonf. Viimast tuuningut sai veelgi muudetud enne düno peale minekut. Põhiline muutus oli 3600rpm ja ülessepoole segu lahjemaks keeramine. Allapoole 3600rpm mind ei huvitanud eriti, kuna see põhiline cruisikiirus ja seal on hea, kui segu vähe rikkam on. Detonatsiooni oht sellevõrra väiksem. Ja kuna eesmärgiks oli WOT (Wide Open Throttle) ajal erksust juurde saada, siis sellest ka kõrgetel pööretel eesmärgiks segu muutmine lahjemaks.

Õhu ja Kütte (AFR) segu on LT1 mootoril stock seades 11.7 @ WOT peale häälestatud. Piisavalt turvaline konf mootorile, kui dumbass kasutaja valimatult kütet paaki kallab või muid lollusi teeb. Minu tehtud konf andis kohe esimesel testil ilusti 12.9 @ WOT, mida võib pidada ideaalseks LT1 puhul. Sama konfiga sai eemaldatud õhufilter ja laksti oli AFR 13.8 @ WOT, see juba liiga lahja segu ja pikemas perspektiivis ehk ka natuke ohtlik. Kohapeal sai laost toodud JR koonusfilter ja peale mõningasi tuunimisi AFR saadud 12.6 @ WOT, no suht ok. Igaks juhuks jooksku parem natuke rikkamalt kui lahjema seguga.

Tasub meeles pidada, et auto on pea 190000km sõitnud ja seega pole mootor just esimeses nooruses. Samuti ka seda, et mõõdeti tulemusi tagarattast. Natuke jama oli ka pöörete alumise otsaga, kuna WOT sai rakendada alles 3500rpm pealt. Automaat kippus 3 pealt kickdowni tegema 2 peale, sedasi aga ei saa dünoda. Sellest ka imelik kõikumine graafikutel pöörete alumises otsas. Samas oli huvipiirkonnas siiski ülemine ots ehk 3500+rpm

Test 1
187.8kw
392.4nm
Filter küljes ja ajus konf, millest ülevalpool juttu oli

Test 2
192.5kw
403.6nm
Ilma filtrita ja ajus konf, millest ülevalpool juttu oli

Test 3
190.6kw
400.4nm
Ilma filtrita ja segu natuke rikkamaks keeratud, kuna AFR oli WOT ajal 13.8 test 2 ajal. Tulemus läks kehvemaks, seega testime veel.

Test 4
186.7kw
390.6nm
Ilma filtrita ja tuli mõte keerata süüdet veelgi varasemaks. Süüde oli juba +1 kraadi üle tabeli varasemaks keeratud, aga panin veel +1 kraadi. Tulemus läks veel kehvemaks.

Test 5
189.4kw
400.1nm
Uue JR filtriga ja süütetabelitest sai eemaldatud sinna lisatud +1 kraadi. Ka segu sai rikkamaks keeratud, kuna WOT ajal oli AFR tublisti üle 13. Samas mõjutas filter segu ikkagi niipalju, et nüüd oli AFR jällegi 11.8 WOT ajal, mis liiga rikas.

Test 6
192.9kw
405.9nm
Kuna eelmine test oli segu liiga rikas. Siis selle testi ajal sai segu lahjemaks keeratud. Tulemus paranes märgatavalt ja numbrid on isegi suuremad kui parim ilma filtrita tulemus. Ilmselt on üheks faktoriks ka hea filtri kvaliteet.
Test 5 ja 6 Test 3 ja 4 Test 1 ja 2 dyno dyno dyno dyno dyno dyno dyno dyno
3-4 käik kadunud 17.05.2005
Kast Järve Autolammutuses Jüri juures maha ja Imre juurde.

3-4 kettad on sisse kärssanud. Huvitav on asja juures see, et välimiste ketaste välised pinnad on ilusad ja paki sees olevad kettad on ära küpsenud. 2-4 rihm on ilus, nagu uus. Huvitav on asja juures ka see, et käigud kadusid ilma hoiatuseta. Ei libisemist ega muud jama käiguvahetuse juures. Lihtsalt olid ühel hetkel linnavahel cruisides kadunud. Ja veel põnevamaks teeb asja see, et vahest tulid tagasi ja kast töötas jälle laitmatult. Ei libisemist ega muid jukerdamisi. Ja siis jälle kadusid jäägitult.

Kastis olid õhemad kettad, 9 friktsioonketast. Tavaliselt käib 6 ketast. Teeorias peaks rohkem kettaid parem olema, kuna juba kasvõi soojus eraldub õhema küljest kiiremini ja kui rohkem kettaid, siis peaks ka läbilibisemise oht väiksem olema. Samas kuna kettad õhemad, siis nad ka kuumenevad kiiremini. No ja ilmselt oligi nüüd mingi jama seal soojaga tekkinud ja paki sees olevad kettad olid lihtsalt kokku "kleepunud" ning mahajahtumist ei toimunud.

Nüüd lähevad 6 Borg Warneri ketast (Taketist) sisse ja vaatame kuidas siis asi töötab. Vähema arvu ketastega "kleepumise" oht peaks väiksem olema. Samas kontrollib Imre ka veel kõik kohad topelt üle...praegu tundub, et peaks nagu väga hea olema. Aga parem ikka 9 korda mõõta ja üks kord lõigata.
3-4 käik jälle tagasi 24.05.2005
Kast on siis praeguseks kokku pandud ja auto all tagasi. Lisaks sai ära vahetatud ka rihmad ja rullikud. Lisatud sai ka B&M Jahutusradiaator kastile. Kasti pani alla ja rihmad rullid ning jahuti pandi külge Järve Autolammutuses Jüri juures.

Kus oli siis viga. Viga oli 3-4 käigu kettaid kokku suruvas kolvis. Kolvil oli mõra sees ja osa survest lasti lihtsalt teise kambrisse. Kettad kulutati siva ära ja ühel hetkel ei olnud enam lihtsalt kuhu haakuda. Üldiselt on korras kastiga ikka hea sõita küll. 2->3 peale minek on palju parem ja shift point ei "uju" enam üles alla. Vahetus on konkreetne ja täpne. Loodame et nüüd siis kestab jälle mõnda aega.

Temperatuur kastis oli maantee peal 85-88 kraadi. Pedaali tallates tõusis 94-96 kraadi, aga mitte kunagi üle ja rahulikult kruisides langes kiirelt alla 90 kraadi.
Forward clutch piston piston piston piston part no
VATS maha! 25.05.2005
Kuna nüüd jõudis ka minu GM autol kätte hetk, kus süüteluku juures olevad VATS juhtmed kulusid läbi, siis tegin VATS'le väikse workaroundi. Internet on täis materjale, millele ma tuginesin.

VATS on siis GM "ärandusvastane" moodul. Lülitab välja kütusepumba ja starteri käivituse. VATS maha võtmine 93 ja uuematel GM autodel on siis järgnev. Aju kontrollib VATS moodulilt saadud signaali abil kütusepumba tööd. Starteri käivitusrelee saab otse VATS'i moodulist käsu. Minu meetodi puhul ei ole vaja ajust VATS'i maha võtta, kuigi ka seda võib teha.

Põhimõttelt on VATS'i üks oluline osa võtme sees olev takisti. GM on 15 erineva takistusega võtit, mida siis kasutati oma autode juures. Juhtmed (kaks valget juhet) tulevad süütelukust mööda roolisammast oranzis kõris alla. All on pistik. Pistikuni saamiseks tuleb eemaldada kate, mille küljes on pagasiluugi nupp. Sisuliselt tuleb pistik lahti võtta ja sobilik takisti sinna panna. Oma lahendusse lisasin ka mõned peidetud salalülitid, mille asukohtades või kuidas täpselt ma seda tegin siinkohal ei räägi ... igaks juhuks.

Takisti, lülitid, juhtme, termorüü ja muu vajaliku sain Tevalost.

Lisan ka kaks weebisaiti, mis annavad kogu vajaliku info töö tegemiseks.
1. VATS joonis
2. VATS takistid
Kasti aju vahetatud 10.06.2005
Imre vahetas kastil aju ära. 3 käigu sissejäämine hakkas juba päris tüütuks minema. Sai Riias käidud pikemal otsal proovimas. Antud reisil probleeme ei esinenud. Seega ehk sai abi.

Samas peaks nüüd vana aju kuidagi uurima "röntgeniga" ja otsima mõrasid või midagi mis viitaks veale ajus, mis põhjustas probleemi.
Summuti ehitus 16.06.2005
Originaalpüti asemele sai tehtud 3" roostevabast torust asendus, kuni otsteni välja. Hääl sai vali, isegi liiga vali. Peab mõtlema, kuidas häält natukene mahedamaks saada.

3 Auto üleval Tagantvaade org summuti Uus toru vasak Uus toru parem Töö pooleli Valmis! Valmis ja all Külje pealt vasak ots Tööjoonised ;)
Hooldus ja summuti 17.07.2005
Vahetatud õli:
Gulf 5w-60
Filter Fram PH30
121100 miili odomeetri näit

Moroso Spiral Flow 3"summuti lisatud väljalaskesüsteemi. Hääl sai 5+. Mõnus madal müdin, ilma kõrge resonantsita salongis. Maanteel sõites avastasin enda jaoks raadio uuesti autost;)
Hooldusejärgne mõttetera 26.07.2005
Uue õliga 5w-60 Gulf täissünt on õlisurve armatuuris näidiku järgi otsustades kõrgem kui vana õliga, milleks oli 5w-40 Castrol täissünt. Kui ennem oli tühikäigul sooja (98c) mootoriga õlisurve alla esimest veerandit, siis nüüd on sooja (98c) mootoriga üle veerandi julgelt seieri jagu. Praeguseks uue õliga sõidetud 1000km.
Pilte autost 05.02.2006
Sai tehtud natuke pilte autost. Eelkõige sisust, kuna auto müügis ja ostjatel suur huvi sisu vastu. Lisasin ka mõned videoklipid. Eks nautige siis!

Pildid ja videod
Auto müüdud! 10.04.2006
Autol uus omanik. Nael kummi!