www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Chevrolet Caprice Classic 1994


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (25) tagasi

 Chevrolet Caprice Classic 1994

 Omanik: tanel

Armumine esimesest silmapilgust 05.05.2004
2003-2004 sai ringi liigutud juhuslikult minu kätte sattunud 1992 Ford Taurusega. Sõber kolis kolmeks kuuks Austraaliasse jättes oma auto minu hooldada. Sai enda jaoks avastatud ka TQHQ. Lemmikautoks oli tol ajal juba kujunenud Chevy Impala 1994-1996. Ja kui järjekordselt lugesin TQHQ-st kuulutust Impala klooni müügi kohta käis peas klõps ja otsus ta endale saada muutus kinnisideeks. Helistades sain teada, et tegelikult pole sel autol Impalaga muud seost kui iluvõre. Ei 5.7st LT1 mootorit ega salongi ja välimuse sarnasusi. Aga sellel polnud enam vahet. Caprice hakkas väga meeldima ja hind oli tal ka juba päris sõbralikuks muutunud. Auto ost oli otsustatud.
Minu esimene ameeriklane - Ford Taurus 1992 3.0V6 Pilt, mis oli TQHQ müügikuulutuses Minu esimene V8 - pisike, aga tubli (L99 4.3) Teine pilt TQHQ-st aastast 2004
ARK 04.06.2004
Täna hommikul kell 10 sain siis kokku müüjaga Saue ARK ees ja juhtuski mu dream come true. Loobusin rahast ja vastu sain punase iluduse. Tehnilise passi pealt lugesin, et autos istekohti 5. See pisike viga parandati kohe ja 5 min. pärast hoidsin käes oma uue armukese dokumenti kus omaniku koha peal oli minu nimi ja istekohtade arvuks märgitud 6.
TopParts ja Karu 07.09.2004
Esimene sõitmishullus möödas tuli hakata mõtlema auto heaolu peale ja viisin Chevy TopPartsi üle vaatamisele. Vahetatud sai kõik õlid ja paika pandud, et kiiresti peaks investeerima amortidesse ja piduriklotsidesse. Kuna tegemist on politsei variandiga Capricega on amordid vähe jäigemad ja ketaspidureid 4. Jupid tellisin kohe ära.
Jupid kohal 28.09.2004
Kõne TopPartsist ja meeldiv uudis käes. Asjadele võis järgi minna. Sama päeva õhtupoolik sai muidugi garages veedetud ja kella kaheks öösel olid uued klotsid-amordid küljes.
:( 05.10.2004
Õliplekid auto all panid muretsema ja UsPartsis läks vahetusse väntvõlli otsa simmerling. Poole päeva pealt saadud remondimehe kõne ei teinud just väga rõõmsaks. Oli avastatud vända 5mm pikilõtk. Peale väikest konsulteerimist otsustasin, et las jääb nii hetkel. Uus simmerling külge ja sõidan seni kuni saab. Esimest korda sai mõeldud mootori vahetamise variandile. Finantsiliselt tundus see võimatu ja mõtteks ta jäigi.
Teine suurem tagasilöök 04.12.2004
Vaidast Tallinnasse sõites oli korraga tunne nagu oleks käsitsi kasti neutraali peale lülitanud. Auto veeres vaikselt teepervele. Mootor töötas ilusti ja kui esimene hämming möödas ning kõiki variante proovitud sain aru, et TQHQ-st loetud põhiteema on tabanud ka mind. Kast oli surnud.
07.01.2005 - 29.07.2005 07.01.2005
Periood enne mida oleks pidanud ära tegema korraliku kodutöö ja mille jooksul sai loobutud hunnikust närvirakkudest. Vahetusse läks käigukasti sisu (rem. komplekt) ja õlipump. Mootor sai uue väntvõlli koos saalekomplektiga.
29.07.05a sain suure sõjaga remondist kätte auto millel lekkis dosooli, ei töödanud jahutusventilaatorid, tühikäigu pööretel puudus tagurpidi käik, summuti lörises ,kere oli mitmest kohast kriibitud ja salongi põhi oli ühtlaselt kaetud tavotiga.
Sõit ABSC-le võis alata :).
Omad vitsad ... 12.09.2005
Hommikul tööle jõudes ja töötava auto juures seistes hakkas kõrvu võõras klõbin, mis tuli käigukasti kandist. Loobusin kontakteerimast oma vana remondikohaga ja helistasin Eesti ühele automaatkasti jumalale - Imrele. Sai kokku lepitud aeg käigukasti kuulamiseks sama päeva pärastlõunaks. Sinna muidugi enam ei jõudnudki. Peale auto käivitamist hakkas klõbin valjenema kuni käis üks kõva pauk. Siis oli vaikus majas. Auto töötas ilusti. Proovisin käigukasti nii D kui R peale lülitada aga tulemus oli sama mis N peal. Imrega konsulteerides sai selgeks, et esimene samm on kast maha.
Peale tööd viisime auto nööri otsas Eriku e. antennimehe(tqhq) juurde, kes lahkelt aitas ja järgmine päev oli kast Imre juures. Kõik uudised Imre käest olid pehmelt öeldes sitad. Eelmine kasti remont oli olnud poolik ja tänu sellele ka asjata. Järjekordselt oli purunenud pump ja kõik selle tükid olid kastis palju kahju teinud. Rikutud oli ka turbiini ots. Polnud mõtet pikalt kurvastada ja kõik vajalik ka. tugevdatud turbiin soomest sai tellitud. Tänu Imre väga suurele vastutulelikusele võttis kogu töö kõigest 2 nädalat koos juppide kohale jõudmisega. Eriku juures auto kokku ja esimene sõit tegi selgeks, et minu käes pole see kast kunagi päris korras olnud. Käiguvahetus oli täielikult teisest puust. Sõit autoga oli nüüdsest pidev orgasmilähedane nauding :). Järjekordselt mitte igaveseks.
Valmistumine "hooajaks" 2006... 14.04.2006
Kuna lumi oli juba kadunud tuli kiiresti auto üle vaadata ja kuiva asfaldi hooajaks tiptop korda seada. Plaanis oli vahetada õlid-filtrid, süüteküünlad ja kulunud jupid veermikus. Auto kokkulepitud kellajaks antennimehe juurde ja töö võis alata. Õli ja filter vahetatud pani Erik mootori tööle ja 10 sek. pärast lisandus mootori häälele tugev metalne klõbin. Oli suht selge, et mingi pisike remont mind ees ei oota. Kuna kõik olid tööhoos oli poistel plaan kohe mootor maha tõsta ja minulgi polnud selle vastu midagi.
Uued tuuled 16.04.2006
Niisiis. Mootor maas. Lahti võetud ka. Pole midagi head. Kahel silindril on rõnga tükid rikkunud nii kolvi kui hülsi. Vända raamsaaled ja kaelad on vaja lihvida järgmisse remontmõõtu. Õudus. Uus plaan on uus mootor. LT1. Kindel plaan.
Valel mandril elame... 26.04.2006
Alustasin Eesti turu läbikammimisega. Suht tulutu. Müügis on põhimõtteliselt ainult 1 auto millelt saaks osta LT1 mootori. Tegemist on 1996 Pontiac Firebird Formulaga. Hind on nagu ok. Segavad muud jamad. 1996 a. autot toodeti juba teistsuguse ajuga ja selle mootori minu autole istutamine pole enam lapsemäng. Viimases hädas kogun veel igasugust infot, et ikka Pontu mootori kasuks otsustada...Aga tundub, et jooksen vastu seina. Tuleb üle ookeani piiluma hakata.
Ilus päev... 12.07.2006
Järjekorde telefonikõne keset päeva oli kahtlemata eriline. Aja maha võtmine oli ennast lõpuks ära tasunud. Oli leitud sobiv doonor ja läks planeerimiseks kuidas ta kiiresti Eestimaa pinnale saaks. Autoks oli avariiline Buick Roadmaster sedaan aastast 1994. Ja mootoriks muidugi LT1 5.7 V8. Kohalikus auto kirjelduses oli mootor märgitud ideaalselt töötavaks. Sellele liialt loota ei julgenud.
Ja ilusamaks läheb 22.07.2006
Telefonist antennimehe vastamata kõne leides tekkis korraks juba tavapäraseks saanud hirm halva uudise ees. See oli aga asjata. Tagasi helistades sain teada,et olen jälle ühe sammu võrra lähemal oma Chevy korda saamisele. Buick oli konteinerisse pandud ja nädalate pikkune teekond Eesti poole alanud. Ka asitõendid piltide näol olid vahepeal minuni jõudnud.
Välimus on pea alati petlik... Pisar tuli silmanurka selle pildiga... Jällegi varjatud ilu (tehasepoolne dual exhaust :) )
Ootamine on motherf... 29.08.2006
Täna sain uut jõudu jälle. Erik rõõmustas teatega, et konteiner Amsderdamis juba. Pole enam kaua...
Lõpuks ometi... 06.09.2006
Jällegi Eriku kõne. Ta on muuga sadamas. Ajab Buick-i treileri peale. Mootor töötab. Kolksude ja klõbinateta. Veel. Loodan, et nii jääbki. Kuradi hea päev :)))
Oma silm on kuningas 09.09.2006
Käisin antennimehe töö juures uudishimu rahuldamas. Nii hea oli kuulda LT1-e ühtlast müdinat ja gaasipedaali tallata. Hetkel tundub küll, et mootoriga on väga vedanud. Aga kiita on tegelikult vara veel... Ikkagi on sisetunne hea ja kui auto tollitud läheb kibedaks tööks. Eriku arvates ümber lappamisega mingeid komplikatsioone tekkida ei tohiks kuna tegu ju põhimõtteliselt sama mootoriga. Ootan väga, et teada saada kui tagumikuga tuntav on 46 kW juurde saamine :).
Püha päev 17.09.2006
Pühapäeva hommik. Lülitasin telefoni sisse. Kohe tuli Eriku sõnum "Helista". Helistades sain käsu auto tema juurde vedada. Täna on SEE päev. Läheb mootori sobitamiseks :)
195 kW 18.09.2006
Sõber tõi oma 2001a. 3.8 V6 Camaro täna minu kätte. Pidin selle viima antennimehe juurde. Viisin ja nautisin natuke autot ka. TQHQst olen aru saanud, et 3.8 ja 5.7 Camaro jõuvahe on jõhker. Ma ei saaks küll öelda, et tegu on lahja autoga. Ei kujuta ette mis see LT1 Camaro siis teeb. Camaro vastu sain oma auto. LT1-ga :).Nii kergesti ei suju ikka selline mootorivahetus. Peale paarikümmet minutit sõitu läheb kast avariireziimi. Aju tuleb ka ümber kirjutada. Hetkel jäi autole peale minu vana mootori aju. Helistasin ka juba TQHQst tuntud Jaak nimelisele OBD I programmeerijale ja nädala lõpuks saab ehk korda kõik. Loodan väga. Aga Eriku juurest Sõle tänavale esimese foorini jõudes ei suutnud kiusatusele vastu panna ja vajutasin gaasipedaali põrandani. Ehmatasin korraks, sest auto ei liikunud kuhugi. Küll aga mattus kõik lähiümbrus valge suitsu sisse ja salongi tungis kummihaisu :)). Juba enne õige programmi panemist ajusse on tagumikuga tuntav jõu kasv. Hea tunne :)
:)
Timeout 01.10.2006
Kuna kõiki asju ikkagi jonksu ei saanud ja lõpukruiisile ka ei jõudnud siis otsustasin aja maha võtta ja hakata mõtlema hoopis sellest mis järgmiseks hooajaks vaja teha on. Esiklaasi peaks vaatama kuskilt kuna mõra sees ja ülevaatus kohe ukse taga. ja üks kindel asi mille järele karjuvat vajadust tunnen peale LT1-e panemist on lukuga tagasild :). Lihtsalt võimatu on koha pealt ära saada ilma hullamata. Veel võiks kevadeks korda saada salongi ja välimuse pisivead ning väljalaset veitsa järgi aidata. Signalisatsioon ka vist paha ei teeks. Ja audiopoole üle vaatamine. Eks aeg näitab :).
Järjekordne hooaeg 20.05.2007
Talvepuhkus kestis natuke pikemalt kui sügisel arvatud sai... Nüüd on ka viimane aeg jälle korralikult autoga tegelema hakata. Kuna sügisesel ülevaatusel leiti esisillast mitu kahtlast lõtku siis sai talve jooksul soetatud AB Karoli käest Energy Suspension puksikomplekt. Puksid täna suure vaevaga külge kruvitud ja testisõit ka tehtud. Ise olen väga rahul:). Auto pole enam pooltki nii vedel kui enne.
Salong... 01.06.2007
Kriitilise pilguga salongis ringi vaadates tekkis pisikene masendus. Miljon asja teha ja tunne, et päris korda ei saa kunagi. Kuskilt tuli ikkagi alustada ja otsisin kõige koledama koha salongis. See oli rool. Tund rabelemist ja rool oli maas ning Hiiumaa poole teele saadetud. Netist leidsin sellise saidi - www.nahksisu.com. Telefoni teel oli kõik väga kliendisõbralik ja hinnasõbralik:). Sestap sai see koht ka valitud. Nüüd jääb üle vaid järgmist teisipäeva oodata.
Rool käes 20.06.2007
Natukene venitatud asja oma laiskuse tõttu, aga nüüd on rool tagasi auto küljes ja ise tulemusega rahul.
Uhke Miami politseinike poolt ära hõõrutud rool - before ... ja after :)
Jooksvad toimetamised 12.07.2007
Vahepeal sai summutil keskmised pütid natuke vabamalt hingavate vastu vahetatud. Hääl sai küll parem, aga mitte nii palju kui lootsin. Proovin veel tagumised resod vahelt välja visata.
Jooksvad toimetamised 2 15.08.2007
Kuna väga meeldib valjusti ja kvaliteetselt muusikat kuulata (mida kahjuks Lasnamäe korteris teha ei saa) tuli plaan auto helitehnikaga midagi ette võtta ja samas ka paigaldada mingisugune valveseade. Nädalake nokitsemist hiliste tundideni töö juures ja samal ajal Antennimeest telefoni otsas rumalate küsimustega piinates on autol nüüd Secure kahepoolse side ning kaugkäivitusega alarm. Ja originaal helitehnika täielikult välja vahetamise tulemusega jäin ka väga rahule.

Peale kogu seda lammutamist/kokku ladumist viisin auto Kalle juurde Meguiar's pesulasse ja lasin teha ühe korraliku puhastuse (salongi keemiline ja väljast pesu koos poleerimise/vahatamisega)
Ülevaatus 18.09.2007
Ülevaatus ukse taga ja takistuseks oli 2 probleemi - punased suunad ja mõra esiklaasis. Kiiruga sai klaasiteenindusse aeg broneeritud ja mõne päevaga oli uus esiklaas ees. Üllatusena lahenes teine probleem iseenesest kuna võeti vastu seadus, et autol võivad olla originaaltuled kui ta on Eestis arvele võetud enne 1997ndat aastat. Chevy tehnilises passis aga oli esmaregistreerimise kuupäev 06.09.1996 :). Esimest korda kulges ülevaatus täiesti probleemi- ja kommentaarivabalt.