www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Ford Expedition Eddie Bauer 2003


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (10) tagasi

 Ford Expedition Eddie Bauer 2003

 Omanik: kuripiiritus

Esimesed tähelepanekud 25.02.2008
Nagu vana autoga ikka, on ka tollel puuduseid.

*Juhi iste ei sõida üles-alla. Mootor küll uriseb aga liikumist ei ole, ilmselt mingid hammakad või asjad läbi.. või mis iganes annab liikumise mootorist istmele edasi.

*Tagumine kojamees ei tööta. Peab uurima kas mootor läbi või vool ei jõua kohale.

*Istmetel ei tööta kliima. Vähemalt soojenduse osa istme sees töötab kuigi vajab pisut uuimist, praegu see töötamine ei tundu päris see mis võiks olla.

*Katuseluuk sõidab ja sulgub tihedalt, kuigi liikumises on tunda nii heliliselt kui visuaalselt ponnistusi.

*Salongis on ka mõned nupu pirnid läbi ja vajavad vahetamist.



Nüüd tuleb siis esmajärjekorras mahlad ja värgid ringi pista ja siis hakata selle nimekirja kallal vaikselt tööle.
öised seiklused 10.03.2008
Reede öösel oli pisut külm ja see ilmselt suutis akna ära jäätada kuskilt servast. Igatahes alla kerides mootor urises aga klaas jäi paigale. Sai siis lihtsalt hakatud koju sõitma, umbes 50m enne kodu köis kolakas ja juhiaken oli kadunud.. kukkus lihtsalt ukse sisse. Sai siis tehtud kiirelt käepärastest vahenditest (prisma kilekotid) aknakate ja auto parklasse pandud. Täna sai tehtud pakkekilest väheke läbipaistvam aken, et näeks beautysse õlivahetusele sõita, loodetavasti saavad nad akna ka korda teha ja koju saab juba normaalse aknaga sõita.

edit:
Aken jälle korras - tagasi siinile liimitud.
Õlid värgid ka vahetatud. Royal Purple sisse pritsitud. 176k ees, ehk uus null hoolduse jaoks.

Sain veel teada, et auto ilmselt laksu saanud. Juhipoolset külge on värvitud.
Juba väheke läbipaistvam aken
Anna gaasi.. 22.07.2008
Sai siis Fordist kui igapäeva sõidukist tehtud ökoliikur. Seda siis läbi gaasitamise protseduuri. Peale seati Elpigaz'i 4gen seade.
Üks paak läbi rallitud. Persemeeter ei saa miskit aru. Kulu peab veel arvutama. Paigalduse algnäit 184352 km
Saaga 26.09.2008
Kõik hakkas sellest, et auto hakkas vigurdama. Väristas ja peale selle ka aegajalt suri välja. Sai otsustatud ära vahetada juba ammu ostetud küünlad. Seegi ei läinud nii libedalt kui plaanitud. Üks küünal oli otsustanud jääda ja ei eemaldanud enne kui tuli kaan maha võtta. Selle jaoks tuli muidugi kibekiirelt tihendi komplekt hankida. Ja kaasnes ka õli ja jahutusvedeliku vahetus.

Peale seda kui auto kätte saadud suri ta poolel teel koju üldse ära ja keeldus käivitumast. Sai jälle töökotta lohistatud. Selgus, et selle probleemi olid põhjustanu alarmi poisid, kes olid juhmted peale alarmi paigaldamist hea tahtepeale kokku tagasi pannud.

Auto jälle käes ja rootsi minek ukse ees. Pea kohe eskaleerus aeg ajalt toimunud jõnksutamine ja väristamine suure mõõtmeliseks värinaks. Auto käitus nagu vana pesumasin. Pühjuseks oli, et üks silinder pani laiska. Hiljem selgus, et selleks veenis teda süütepool. Aga kuna minek oli plaanitud ja piletid olemas pidi enne korrastust üle 1k km pesumasinas kulgema. Peale jupi vahetust mootor töötab rahulikumalt kui kunagi varem.

Kõik see põhjustas määramatult suure hulga koidulate tuulutamise. Nüüd tuleb tükk aega kiirnuudleid süüa. Bensiini arvelt ei saa ju ometi kokku hoida :)

Ehk on saaga sellega lõppenud. Eks see paistab.. varsti on mul AB hoovi peal juba isiklik parkimiskoht.

Midagi positiivset ka. Vahepeal jõudis kohale kastitäis manuaale. Nüüd saab pimedaid õhtuid sisustada ja püüda välja nuputada kuidas autoga ostes kaasas olnud vead kõrvaldada saaks. Kuna kõik ei jaksa ka teha lasta.
Workshop manual volume 1 Workshop manual volume 2 Wiring diagrams
saaga jätkub.. 15.10.2008
Sai siis järgmine süütepool vahetatud. 4 on juba enne mind vahetatud nüüd 2 ise lasknud vahetada ja 2 veel vanakooli omasid peal. Peab vist ära tellima juba viimased 2 ka. Kui vaja läheb siis juba olemas.
nipet näpet 31.03.2010
Vahepeal paigaldati uus vasaks esimene piduri support, kuna vana oli liiga hoogu sattunud ja kippus muudkui pidurdama. Sellega seoses said ka uues klotsid, kuna vanad olid tolmuna kosmosesse lennanud vahepeal.

Vahepeal vahetatud ka üks süütepool jälle. Nüüd tiir peal aga ega ta eriti eeskujulikult ei käi siiani.
nipet näpet vol2 03.04.2010
Sai veel pisi asju tehtud ja õli ka välja lastud. 222290 km
niristamas
talveks valmis 19.11.2010
Kaks talve on ringi sõidetud all (kaasas) olnud über rehvidega, mis on head nii suveks kui talveks (tegelikult polne nad head ei üheks ega teiseks).

Mõeldes eelmisele talvele sai otsustatud see aasta osta rehvid, mis on väheke rohkem talve suunitlusega kui senised , mille muster koosnes peamiselt 3'st piki soonest. No ei õnnestunud, ennast eriti kaugetesse hangedesse uputada, kuna tänu rehvi iseärasustele jäi juba lähematesse kinni :D

Kuna iga rehv on parem kui see, mis siiani all sai valitud uueks rehviks hinna järgi NANKANG SW7 265/65 R17 116T. Sai valitud lamell versioon, aga kuna see oli otsas saadeti naeltega varjant. Siiani oli lumega äärmiselt lõbus sõita. Nüüd siis peab üritama ennast natuke tagasi hoida, et naelad esimese nädalaga kosmosesse ära ei lendaks. Sõiduharjumusi peab ka korrigeerima, kuna uued rehvid madalama profiiliga.


Vahepeal selgus ka põhjus miks auto edasi käia ei tahtnud. Nimelt oli miski juhe ennast kapoti all katki hõõrunud ja see järel väikese bbq korraldanud. Menüüs oli nii mõnigi vaakumi voolik. See seletas ka mineku puudumise, sest atmosfäär imbus vabalt mootorisse. Muid sümptomeid polnud ja viga sai juhuslikult avastatud.
sellised vigurid siis.
tehnoloogilised puudujäägi 27.11.2010
Insenerid on autot disainides natuke mööda lasknud või siis ma viisin auto metsa, tehes sellega midagi sellist, mida auto loojad ilmselgelt ei osanud ette näha.

Nimelt sai mäel käidud ja GPS järgi ajama pandud. GPS valis jälle mõnusaid shorcut'e, mõnusad väisked metsa teed, mis pole eriti suures kasutuses. Oli näha, et päev/paar varem oli sealt keegi millegagi sõitnud.

Igatahes sellises paksus pehmes lumes oli mõnus tulistada, lume pilv käis üle katuse kokku. Üks hetk auto suri lihtsalt välja ja käima enam ei läinud. Kui kapot lahti teha, avanes sealt talvine vaatepilt, see oli servani lund täis. Kuna sõidetud sai 4veoga siis ka esimesed rattad tegelesid hoolega kaapimisega ja kõhveldasid mõnuga lund üles, mis sooja mootori kohal muidugi sulama hakkas. Elektroonika ilmselgelt ei arvanud sellest midagi ja tegi pausi. Peale kapotialuse tühjaks rookimist ja paarkend minti seismist/kuivamist läks auto siiski käima. Edasi tuli sõita pensionäri re˛iimis, et eriti lund enam üles ei keerutaks. Peab vaatama, ehk saab miskit õhukummist näiteks, neid logareid seal suuremaks ehitada, nii et lumi enam sisse ei mahuks tuiskama.
Keset ei kuskit talvitumas
Lõpp 21.09.2012
Tänase seisuga asus teenima uut peremeest. Muretuid miile talle!